Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Dat vermoed ik ook, maar voordat hij alle lolo's die op de app vermeld staan afrijdt, kan ik hem wellicht direct naar een 11 of 22 kW oplaadpunt leiden. Wie o wie weet er een?

Via Chargemap vind ik er tientallen met 11kw. De enige waar ik zelf mee geladen heb is die aan de Pegasusweg, bij winkelcentrum Alexandrium.

ahyhu6a7.jpg
 
Heb het gisterenmiddag (zondag) voor 't eerst meegemaakt: 6 publieke laadplekken bij mij in de buurt (Haarlem) bezet :eek:. Gelukkig wel met EV's (als ik coulant ben en de Outlander en de Prius plugin ook meereken :biggrin:). Omdat ik geen eigen laadvoorziening heb, was dat toch weer even een wake-up call: ondanks dat ik tot nu toe geen problemen heb gehad, kan ik niet op beschikbaarheid rekenen.

Een van de laders was een mooie blauwe S85, volgens mij van een collega van een aktief forum-lid, die er vanochtend na zeker 17 uur nog aan hing. Vaak is het een rustige plek en geen probleem, maar het is duidelijk merkbaar dat het steeds drukker wordt met EV's. Daarmee wordt de etikette om laadplekken zsm weer vrij te maken ook belangrijker.

Gelukkig kwam er in de loop van de avond weer e.e.a. vrij, dat is wel erg handig aan apps zoals Lovetoload e.a.: dat ze de 'bezet' status weergeven van laadplekken. Nog mooier zou zijn een actieve notificatie als een plek weer beschikbaar komt, zo'n app heb ik nog niet gevonden (iemand tips?). Nadat ik mijn eigen auto 's avonds had ingeplugd, duurde het een minuut of 3 voordat de status in de lovetoload app wijzigde naar 'bezet'. Bijna real-time... :smile:
 
Heb het gisterenmiddag (zondag) voor 't eerst meegemaakt: 6 publieke laadplekken bij mij in de buurt (Haarlem) bezet :eek:. Gelukkig wel met EV's (als ik coulant ben en de Outlander en de Prius plugin ook meereken :biggrin:). Omdat ik geen eigen laadvoorziening heb, was dat toch weer even een wake-up call: ondanks dat ik tot nu toe geen problemen heb gehad, kan ik niet op beschikbaarheid rekenen.

Een van de laders was een mooie blauwe S85, volgens mij van een collega van een aktief forum-lid, die er vanochtend na zeker 17 uur nog aan hing. Vaak is het een rustige plek en geen probleem, maar het is duidelijk merkbaar dat het steeds drukker wordt met EV's. Daarmee wordt de etikette om laadplekken zsm weer vrij te maken ook belangrijker.
Ik weet van wie die blauwe S85 was.... :) Mocht je die plek ECHT nodig hebben, ik kan hem altijd voor je bellen. Zal hem nu aanspreken op zijn gedrag!

Maar het punt is en blijft, we hebben te weinig laadpalen. Want ook Outlanders en Prii hebben laadpalen nodig om zuinig te rijden.
 
Story of my life. Ik heb dit in Haarlem serieus altijd. In mijn wijk staan 3 palen (dichtstbijzijnde is 500m, verste 1,1KM). Paal 1 is serieus altijd bezet door 2 ampera's, alle avonden en alle weekenden staan die dingen daar en zijn echt nooit weg. Bij paal 2 staat altijd een Ampera en de tweede plek is bijna altijd bezet door een fossiel. Paal 3 is voor Loetje (populair restaurant) en ook daar staan altijd fossielen (en mijn vergunning geldt daar niet dus lang laden is niet mogelijk).

Gemeente meerdere malen gesproken maar daar zit iemand namens "de Groene Mug" die over de palen gaat en die heeft ook het IQ van een mug....

Het probleem met laadpalen gaat niet worden dat er te weinig zijn maar dat mensen ze altijd bezet houden als parkeerplaats.
 
Ik weet van wie die blauwe S85 was.... :) Mocht je die plek ECHT nodig hebben, ik kan hem altijd voor je bellen. Zal hem nu aanspreken op zijn gedrag!

Maar het punt is en blijft, we hebben te weinig laadpalen. Want ook Outlanders en Prii hebben laadpalen nodig om zuinig te rijden.

Dank voor het aanbod, andersom geldt natuurlijk ook (mij bellen als jij/je collega een plek nodig heeft, zal je pm sturen). Maar doorgaans heb je geen contactgegevens, zou absoluut een goede feature zijn aan een app (registratie van het voertuig/de persoon die laadt) en dan via de app een bericht kunnen sturen/broadcasten om duidelijk te maken dat er iemand in de wachtrij staat (met volgnummertje zoals bij de slager :tongue:) om te laden. Meer laadpalen is natuurlijk sowieso goed. :smile:

- - - Updated - - -

Story of my life. Ik heb dit in Haarlem serieus altijd. In mijn wijk staan 3 palen (dichtstbijzijnde is 500m, verste 1,1KM). Paal 1 is serieus altijd bezet door 2 ampera's, alle avonden en alle weekenden staan die dingen daar en zijn echt nooit weg. Bij paal 2 staat altijd een Ampera en de tweede plek is bijna altijd bezet door een fossiel. Paal 3 is voor Loetje (populair restaurant) en ook daar staan altijd fossielen (en mijn vergunning geldt daar niet dus lang laden is niet mogelijk).

Gemeente meerdere malen gesproken maar daar zit iemand namens "de Groene Mug" die over de palen gaat en die heeft ook het IQ van een mug....

Het probleem met laadpalen gaat niet worden dat er te weinig zijn maar dat mensen ze altijd bezet houden als parkeerplaats.

Hahaha @"de Groene Mug" :biggrin:. De situatie bij jou klinkt wel super irritant. Laat maar weten als ik ook even kan klagen bij de gemeente Haarlem.

@Bram: Is het niks voor jouw app, contact leggen met medegebruikers van laadpunten om evt. plek te kunnen maken als nodig?
 
Je kan de app zonder kaart gewoon gebruiken, het overzicht is alleen in een soort van ID's en niet echt herkenbaar voor een leek.

Ik heb alle passen een tijdje terug besteld en zal binnenkort eens overzichtje maken van de voor- nadelen van alle passen + diensten. Misschien handig voor nieuwe gebruikers.
 
Weer een nieuwe laadpalen app? Eneco MijnLaden: nieuwe app voor EV-rijders - Groen7
Ik heb net maar een (gratis) laadpas bij Eneco aangevraagd, anders kun je volgens mij de app niet gebruiken.

App biedt niet veel nieuws. Ik wil veel meer functionaliteit. Ik denk dat ik er zelf maar eens ga laten ontwikkelen. Meteen het roaming aspect meenemen, clearinghouse opzetten. Iemand nog wat angelmoney liggen? :)
 
Vandaag vanaf Breda op en neer naar Groningen. Helaas half uur rond gereden voordat ik een 11Kw lader had gevonden. Volgens chargemap en love to load app zou er bij de parking van Martini Plaza 2 11Kw laders zijn maar dit blijken 4 5Kw punten te zijn ( stond overigens wel een Tesla te laden) daarna verder gezocht en niet gevonden. Uiteindelijk bleek er bij de parking van het Mercure hotel (naas Martini Plaza) wel een 11 Kw lader te staan. Maar die staat nergens op de kaart en vond ik na rondje stad en vele niet openbare laadpunten bij toeval.
Uiteindelijk terug gereden via fastned Heerde 22Kw en Supercharger Zevenaar 110 Kw weer in Breda aangekomen.

Weet iemand nog andere 11 of 22 Kw laadpunt in Groningen? En welke App kun je het beste gebruiken?
 
App biedt niet veel nieuws. Ik wil veel meer functionaliteit. Ik denk dat ik er zelf maar eens ga laten ontwikkelen. Meteen het roaming aspect meenemen, clearinghouse opzetten. Iemand nog wat angelmoney liggen? :)

Een engeltje ben ik niet, maar als er iets ontwikkeld moet worden, wil ik best wel helpen. Front-end, Back-end, cloud, API, je zegt het maar. The 0ne To Load App :-D
 
Vandaag vanaf Breda op en neer naar Groningen. Helaas half uur rond gereden voordat ik een 11Kw lader had gevonden. Volgens chargemap en love to load app zou er bij de parking van Martini Plaza 2 11Kw laders zijn maar dit blijken 4 5Kw punten te zijn ( stond overigens wel een Tesla te laden) daarna verder gezocht en niet gevonden. Uiteindelijk bleek er bij de parking van het Mercure hotel (naas Martini Plaza) wel een 11 Kw lader te staan. Maar die staat nergens op de kaart en vond ik na rondje stad en vele niet openbare laadpunten bij toeval.
Uiteindelijk terug gereden via fastned Heerde 22Kw en Supercharger Zevenaar 110 Kw weer in Breda aangekomen.

Weet iemand nog andere 11 of 22 Kw laadpunt in Groningen? En welke App kun je het beste gebruiken?
Mercure hotel mag je vanmijop zeemaps zetten.,!
 
Voor een WP app ben ik ook te porren...

Sorry, maar WordPerfect doen we niet aan. Hoewel.... Ik kende alle opmaakcodes uit mijn hoofd toen...
Alt-F3, onderwaterscherm. Classic.

Maar serieus, ik vind Windows Phone het op 1-na-geslaagdste MS product, maar marktaandeel is wel errug klein. Tenzij EV rijders relatief meer op WiPho zitten. Als de app wat mag kosten, zeg 1,79, dan zijn de terugverdienkansen op Apple AppStore het beste....