Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet morgen middag naar Namen België, iemand ervaring met opladen daar? Het is voor mij 285 km rechtstreeks. Kan via Oosterhout, maar dat is gigantisch om rijden.

Er zit een oplaad station van Total in de buurt, heb je daar een speciale laadpas voor nodig?
 
Last edited:
Ik ben vandaag in Groningen en moet stevig laden om weer thuis te komen, de tip van het forum om naar Martini Plaza te gaan werkte helaas niet super. Alle 6 de palen geven maar 12A en laden ging dus maar met 30km per uur.

Sta nu een kilometer verder aan een e-laad paal die netjes 50km per uur geeft. Zo op de weg naar Winsum (eindbestemming) nog even de hornbach proberen.

Ik had vorige week dezelfde ervaring!
Hier op het forum wordt aangegeven dat het 22 kw laadpunten zijn maar dat heb ik niet gemerkt ik ben na 5 minuten op zoek gegaan naar een ander laadpunt.
Tegenover martiniplaza zit mercure hotel en daar kun je gratis 11 kw laden en binnen ondertussen lunchen
 
Even aan de schandpaal! Irritant wanneer de laadplek gr ICE'd wordt...
 

Attachments

  • WP_20140202_14_29_00_Pro.jpg
    WP_20140202_14_29_00_Pro.jpg
    182.7 KB · Views: 254
Ik moet morgen middag naar Namen België, iemand ervaring met opladen daar? Het is voor mij 285 km rechtstreeks. Kan via Oosterhout, maar dat is gigantisch om rijden.

Er zit een oplaad station van Total in de buurt, heb je daar een speciale laadpas voor nodig?
heb alleen maar berichten gelezen hier dat je bij de Total stations nooit kunt laden. Zijn altijd defect of niet aangesloten.
 
Ik moet morgen middag naar Namen België, iemand ervaring met opladen daar? Het is voor mij 285 km rechtstreeks. Kan via Oosterhout, maar dat is gigantisch om rijden.

Er zit een oplaad station van Total in de buurt, heb je daar een speciale laadpas voor nodig?

Total kan je proberen, is gewoon betalend aan de kassa, maar geen type2 - enkel CEE-rode stekkers, denk ik. En bij aan Totals was het meestal : defect !

Maar in Namen op de parking aan het NMBS-station zouden palen staan. Bereid je wel voor op een moeizame oefening daar.

zie Operational AC fast chargers (22/43kW) NL BE - Google Maps


verder staan er nog enkele palen, zie ChargeMap - a community driven map of charging points for electric vehicles
 
Last edited:
Station Eindhoven, op die plekken staan haast altijd ice's helaas, zal ook wel niet gehandhaafd worden.



Yep. Probleem is dat er wel een bordje staat op de stoep, maar niet een duidelijk parkeerverbod voor gewone auto's. Kunnen we dat ergens kenbaar maken bij de gemeente? Wat dit onderwerp lopen wij echt mijlenver achter op andere grote steden, vrijwel geen laadplaatsen in de stad te bekennen...
 
Ben vandaag dan ook naar Fastned "het Veen "in eerde geweest, getracht daar te laden, het ging als volgt; mijn Type2 type 2kabel aangesloten, op startknop gedrukt, foutmelding uit Tesla, er zit een fout in de laadkabel. Het Amp getal teruggezet naar 26 Amp (hij gaf iets van 50 Amp) en opnieuw de procedure in, geen resultaat, steeds dezelfde melding. Kabel losgekoppeld en opnieuw, geen resultaat. Toen eens verder gekeken een gezien dat je bij de vaste kabel, die niet past op de MS een kaartlezer zit. Kaart er voor en ja, de andere kabel zegt dat 'ie gereed is! Blijkbaar hoef je voor de Mennekes aansluiting geen kaart te scannen?? Lang verhaal kort; heb nog enige pogingen gewaagd, maar tesla blijft erbij: "fout in laadkabel " alles maar opgepakt en thuis gaan laden. Opvallend; ook toen -thuis- de melding van fout, maar na 10 sec. laden.
Wat heb ik fout gedaan??
 
Total kan je proberen, is gewoon betalend aan de kassa, maar geen type2 - enkel CEE-rode stekkers, denk ik. En bij aan Totals was het meestal : defect !

Maar in Namen op de parking aan het NMBS-station zouden palen staan. Bereid je wel voor op een moeizame oefening daar.

zie Operational AC fast chargers (22/43kW) NL BE - Google Maps


verder staan er nog enkele palen, zie ChargeMap - a community driven map of charging points for electric vehicles

Is toch wel vervelend dat we nog steeds geen CEE plug hebben. Ik ga het gewoon proberen en rij op de heenweg langs Oosterhout. Dan kan ik altijd nog naar Oosterhout terug komen als het laden in Namen niet lukt.
 
Ik moet morgen middag naar Namen België, iemand ervaring met opladen daar? Het is voor mij 285 km rechtstreeks. Kan via Oosterhout, maar dat is gigantisch om rijden.

Er zit een oplaad station van Total in de buurt, heb je daar een speciale laadpas voor nodig?

namen Antwerpen was recent defect.
Ik hoor alleen slechte berichten over total.
Zit er een Ikea op de route. Daar schijn je wel goed te kunnen laden
 
Ben vandaag dan ook naar Fastned "het Veen "in eerde geweest, getracht daar te laden, het ging als volgt; mijn Type2 type 2kabel aangesloten, op startknop gedrukt, foutmelding uit Tesla, er zit een fout in de laadkabel. Het Amp getal teruggezet naar 26 Amp (hij gaf iets van 50 Amp) en opnieuw de procedure in, geen resultaat, steeds dezelfde melding. Kabel losgekoppeld en opnieuw, geen resultaat. Toen eens verder gekeken een gezien dat je bij de vaste kabel, die niet past op de MS een kaartlezer zit. Kaart er voor en ja, de andere kabel zegt dat 'ie gereed is! Blijkbaar hoef je voor de Mennekes aansluiting geen kaart te scannen?? Lang verhaal kort; heb nog enige pogingen gewaagd, maar tesla blijft erbij: "fout in laadkabel " alles maar opgepakt en thuis gaan laden. Opvallend; ook toen -thuis- de melding van fout, maar na 10 sec. laden.
Wat heb ik fout gedaan??


dit is exact wat een aantal van ons hebben sinds de update. Had hey vandaag zelfs thuis, met de gate kabel. Auto stopte enkele keren met paden. Hoop dat 6.0 snel komt, en het dan over is...
 
Ik ga morgen naar Snowworld in Zoetermeer en zoek eigenlijk een goeie laadoplossing. Ik kom vanuit Groningen dus moet flink wat typical bijladen (~150). Ik kan natuurlijk onderweg bij de La Place wat bijladen, maar dan duren twee uur toch ineens heel lang (vorige keer gemerkt.)

Heeft iemand wellicht tips? Ik zie de parkeergarage aan de Nederlandlaan als optie, alhoewel een uur lopen ook niet echt een pretje is als je net 3/4hr in de sneeuw bezig bent geweest.. :wink:
 
Ik ga morgen naar Snowworld in Zoetermeer en zoek eigenlijk een goeie laadoplossing. Ik kom vanuit Groningen dus moet flink wat typical bijladen (~150). Ik kan natuurlijk onderweg bij de La Place wat bijladen, maar dan duren twee uur toch ineens heel lang (vorige keer gemerkt.)

Heeft iemand wellicht tips? Ik zie de parkeergarage aan de Nederlandlaan als optie, alhoewel een uur lopen ook niet echt een pretje is als je net 3/4hr in de sneeuw bezig bent geweest.. :wink:
Wat zijn je ETA en ETD?