Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Eh Paul ben je daar nu?
Daar kom ik net vandaar. En sta nu in aerovill centre commercial stroom aan 3x26A te zuigen met je kabel!!! Ze hebben het hier begrepen. 5uur gratis parkeren (6uur met een EV. Bij de receptie het uur erbij laten zetten) zitplaatsen voor de niet shoppende wederhelft en ook nog gratis WiFi!

Ik kom echt terug! Heel erg bedankt voor de tip
In Nijvel net 84kW geladen (ik was niet snel genoeg dus er staat 82)

Maar vindt je het een probleem dat ze de andere stroompunten aan het verwijderen zijn?

Was foto van dinsdag. Mooi dus na mijn bezoek zijn de kW verhoogd... Nee, foto is met een knipoog.. begrijp dat het een punt is wat weggehaald is, maar er staat er nog één met een 3kW station. ipv biggeruggen plaatsen kan je ook gewoon het groene overschilderen. Ik ben blij dat je mijn kabel nuttig kan gebruiken. Ik zie je volgende week, ik vertrek vrijdag naar Saint-Tropez, dan ga ik vanuit huis naar Niijvel de SuC wederom bezoeken.

ik stond in Rossy arroville 5,5 uur... moest €8 betalen. Stom, maar weet ik voor de volgende keer. En idd, gratis Wifi, en een héél mooi en groot winkelcentrum.

Tot volgende week!
 
Als je op het parkeerkaartje kijkt. Daar staat dat je met de Carte fidélité een uur extra krijgt.
uhehube4.jpg

De kaart waar je de stroompunten mee opent is gewoon een klantenkaarten voor korting! Is je opgevallen dat op de andere kant je nummerplaat staat? Hij houdt dat dus ook bij en zet het op je ticket. Grappig omdat we het daar gisteren nog over hadden...

Mijn linker stroompunt deed het niet. ;( ik moest hem aan de andere kant insteken voordat hij start 3x32A. Jammer dat ik volgende week pas de fix krijg!
 
Vandaag even naar Centrum Rotterdam, Kralingen en koffie gedronken aan de Kralingse plas. Voor de fun bij palen van Rotterdam Elektrisch geladen. Stond samen met een zelfde P85+, kleur en velgen.. Leuk om te zien. Was denk ik alleen een eerder model uit 2013. Had géén rode schoentjes en van binnen wat minder bekleed. Afijn, wat vreemd is bij beide keren dat ik ben gaan laden, is het feit dat er op 3x12a geladen wordt (8kW), en pas na een paar minuten kan je 16a laden middels het plussen op je scherm. Iemand al eerder dit aan de hand gehad?
8-11Kw.jpg
broertjes-kralingen.jpg


Edit: ik kan de dubbel geposte foto van het laden niet verwijderen? Had per ongeluk in png gesaved, wat veel groter is dan jpeg.
 
Last edited:
mooie foto bij de laadpaal !


(tip aan de rijder met de rode schoentjes :wink: : het lijkt mij veiliger de kabel onder de auto te leggen, zoals de meer ervaringen rijder met de zwarte schoentjes en de kabel van Loek heeft gedaan.)

vraagje : waar heb je die blauwe kabel gevonden ?

ik ben van die rode schoentjes, de kabel heb ik na het nemen van de foto onder de auto geplaatst. Had namelijk eerst anders geparkeerd maar haalde het niet. Heb toen gedraaid en kabel lag er al.

die blauwe kabel krijg je bij een Renault Zoë. Ik heb bij Loek ook een lange 8 meter kabel gekocht, en die op de zaak omgewisseld met die blauwe die 5 meter is. Ivm reorganisatie buitenterrein moeten we met 5 EV aan 1 paal tijdelijk en dan is een 8 meter kabel erg handig.
 
De palen in Zeeland worden goed gebruikt deze zomer! Vandaag zag ik ze weer vol staan met een S, V60 en PHEV.

Overigens lijkt iedereen wel op vakantie naar Zeeland met zij S!

Wel nee joh -;) Was gisteravond op de boulevard in Zandvoort - 4 Tesla's zien staan op klein stukje ! ben gewoon voor een andere gaan staan. Er zijn er inmiddels gewoon veel denk ik en er wordt relatief veel in gereden omdat het zo leuk is om te doen !
 
Ik ben even in Oostende met de S.
Heb vrouwtje toch kunnen overtuigen.


Ik dacht te kunnen laden op de parking van Vinci, maar blijkt maar een laadpunt 16A.220v. Te zijn.

heb een mailtje nr Vinci gestuurd, en kreeg als antwoord dat ge er maar aan 8km. Per minuut kunt laden.....
dus beter dan een SuS!!!


correctie: spreken nu van 8 km. Per uur......

image.jpg


in Bredene is er een laadpaal 22kw, maar ik heb enkel kaart van theNewMotion en niet van BlueCorner.


Heeft iemand een beter idee?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Views: 288
Last edited:
Ik zit met hetzelfde probleem. Oostende heeft als stad en serieus tekort aan laders (eigenlijk geen). Bij die van Vinci heb je dan nog het probleem dat er regelmatig een niet electrische wagen staat.
Ik laad bij in Bredene, dat is het dichtste bij. Het enige, mij gekende, alternatief is Nieuwpoort. Blijkbaar zou binnenkort de laadpaal aan de Delhaize (aan de Mercator) terug actief zijn... maar dat zeiden ze mij in februari ook al.... ik blijf hopen.

Als je een beter alternatief kent, laat mij maar weten.
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Oostende heeft als stad en serieus tekort aan laders (eigenlijk geen). Bij die van Vinci heb je dan nog het probleem dat er regelmatig een niet electrische wagen staat.
Ik laad bij in Bredene, dat is het dichtste bij. Het enige, mij gekende, alternatief is Nieuwpoort. Blijkbaar zou binnenkort de laadpaal aan de Delhaize (aan de Mercator) terug actief zijn... maar dat zeiden ze mij in februari ook al.... ik blijf hopen.

Als je een beter alternatief kent, laat mij maar weten.

Blankenberge, werkt perfect. Zelf getest.

kijk eens op tesla.plugshare.com; vanuit je S.
 
Blankenberge, werkt perfect. Zelf getest.

kijk eens op tesla.plugshare.com; vanuit je S.

Werkt Blankenbergen met een BlueCorner kaart ?
ik heb al begrepen dat ik er eentje moet aanschaffen.

- - - Updated - - -

Ik zit met hetzelfde probleem. Oostende heeft als stad en serieus tekort aan laders (eigenlijk geen). Bij die van Vinci heb je dan nog het probleem dat er regelmatig een niet electrische wagen staat.
Ik laad bij in Bredene, dat is het dichtste bij. Het enige, mij gekende, alternatief is Nieuwpoort. Blijkbaar zou binnenkort de laadpaal aan de Delhaize (aan de Mercator) terug actief zijn... maar dat zeiden ze mij in februari ook al.... ik blijf hopen.

Als je een beter alternatief kent, laat mij maar weten.

delhaise in beeld: alles afgebroken.... Vroeger stond er wel iets, maar heeft nooit gewerkt.

besluit: tegen volgende keer BlueCorner kaart bestellen en laden in Bredene.

Heeft Ikea in Drongen Gent een werkend laadpunt ?
Wilrijk Ikea werkt aan 11KW


image.jpg


= foto van Delhaise in Oostende (Mercator)
 
Last edited:
Werkt Blankenbergen met een BlueCorner kaart ?
ik heb al begrepen dat ik er eentje moet aanschaffen.

als je een actieve TheNewMotion kaart heb; kan je laden bij BlueCorner palen.
Geen aparte BlueCorner kaart nodig !


Blankenberge = gratis laden als ik mij goed herinner; wel een BlueCorner-paal, die dus ook werkt met een TheNewMotion kaart.


Heb je je TNM-kaart geactiveerd ?

- - - Updated - - -

Heeft Ikea in Drongen Gent een werkend laadpunt ?
Wilrijk Ikea werkt aan 11KW

ja, twee - 11kw
 
Laden in Moezelgebied Duitsland
Begin september gaan we een weekje naar het Moezelgebied. Alle laadpalen oostelijk van Trier zijn van RWE.
De App van Plugsurfing laat mij geen enkele auto selecteren, ook de Model S niet. Daardoor komen er geen laadpalen in beeld.
Essent heeft geen mogelijkheid meer. NewMotion evenmin. Rest alleen nog een Duits telefoonnummer om via SMS aan te melden bij de RWE paal.
Een Duits telefoonnummer heb ik niet.
Hoe nu verder?
 
Laden in Moezelgebied Duitsland
Begin september gaan we een weekje naar het Moezelgebied. Alle laadpalen oostelijk van Trier zijn van RWE.
De App van Plugsurfing laat mij geen enkele auto selecteren, ook de Model S niet. Daardoor komen er geen laadpalen in beeld.
Essent heeft geen mogelijkheid meer. NewMotion evenmin. Rest alleen nog een Duits telefoonnummer om via SMS aan te melden bij de RWE paal.
Een Duits telefoonnummer heb ik niet.
Hoe nu verder?

Aan het toiletgebouw van de camping van NeumaghenDhron hangt een 16A400V stopcontact!