Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ja met hoe meer toeters en bellen je de plek markeert, hoe kleiner de kans op oneigenlijk gebruik. Een groot deel van de fossielen heeft niet eens kwade bedoelingen. Hebben gewoon geen idee waar dat rare paaltje voor is...

thuis langs de stoep voor mijn huis waar iedereen mag staan werkt dit bordje overigens feilloos. Maar da's Hengelo he

image.jpg
 
Ik heb bij en Chinese fabrikant voor $21 per stuk 100x wielklemmen besteld. Ze gaan 1ste week februari op de boot (heb nog plek in container) en verwacht ze midden maart. Voor diegene die mee willen doen, lever ik gratis wielklemmen. Op=Op... Ik mag niet zeggen wat ik vindt wat je er mee moet doen, maar denk dat er best wel animo voor is.... Als ze bijna binnen zijn hoop ik ook gereed te zijn met mijn laadinfra en kunnen we een borrel nemen op de opening van het nieuwe clubhuis, en krijgt iedereen die wil als "cadeau" 2 wielklemmen mee ;)

En ja, ik ben serieus....

Helemaal met je eens! Aardig hoor, van die lieve stickertjes en bordjes, maar hier in Rotterdam heeeft een wielklem denk ik meer zin. Ik word er bijna dagelijks mee geconfronteerd en word er helemaal doodziek van! Laat het maar flink wat (media) aandacht krijgen; misschien dat ze dan bij politie, gemeentes en parkeergarages eens wakker worden.
Als je nog hulp nodig hebt bij het transport/verschepen van de klemmen laat maar weten!
 
De enige andere mogelijkheid die ik zie om de ICE-rijders massaal op te voeden lijkt me alleen door laadplaatsen gelijk te behandelen als invalideplaatsen, dus hoge boetes bij misbruik
Dat is al zo, officieel heet het namelijk 'doelparkeren'. Echter dan dient het bord wel conform de wetgeving te zijn én er moet een besluit genomen zijn. Handhaven is inderdaad het grote probleem.
 
Dat is al zo, officieel heet het namelijk 'doelparkeren'. Echter dan dient het bord wel conform de wetgeving te zijn én er moet een besluit genomen zijn. Handhaven is inderdaad het grote probleem.

Ik denk dat het het beste is om bij de bestuurders van een gemeente aandacht te vragen voor deze problematiek. Daarbij de brief te richten aan het college van B&W, aangezien de burgemeester hier lijkt mij ook een taak heeft.
Ze er op attent maken dat het plaatsen van palen onvoldoende is en er flankerende maatregelen hoognodig zijn, zoals het zodanig markeren en beborden van de parkeerplaatsen, dat er gehandhaafd kan èn daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden.
Graag bereid om e.e.a. nader toe te lichten, etc. etc.
 
Ik ben de laatste tijd veel in Groningen en laad dan bij de Q-Park Westerhaven waar twee Lolo's hangen. Nou, die zijn niet vaak beschikbaar hoor! Ookal hangen er bordjes, er staan gewoon steeds ICE's op.

De auto heb ik niet nodig als ik hier aan het werk ben, dus loop dan in de avond er even heen en plug mijn auto in als de plek wel leeg is.

Vandaag was ik er weer en zag ineens dat er briefjes onder de ruiten van de ICE's lagen met de vraag of ze er niet meer wilde parkeren. Parkeerbeheerder aldaar is dus bezig lijkt het!
 
Ik ben de laatste tijd veel in Groningen en laad dan bij de Q-Park Westerhaven waar twee Lolo's hangen. Nou, die zijn niet vaak beschikbaar hoor! Ookal hangen er bordjes, er staan gewoon steeds ICE's op.

De auto heb ik niet nodig als ik hier aan het werk ben, dus loop dan in de avond er even heen en plug mijn auto in als de plek wel leeg is.

Vandaag was ik er weer en zag ineens dat er briefjes onder de ruiten van de ICE's lagen met de vraag of ze er niet meer wilde parkeren. Parkeerbeheerder aldaar is dus bezig lijkt het!
Ik zeg een gebakmomentje voor de parkeerbeheerder.
 
Ik ben de laatste tijd veel in Groningen en laad dan bij de Q-Park Westerhaven waar twee Lolo's hangen. Nou, die zijn niet vaak beschikbaar hoor! Ookal hangen er bordjes, er staan gewoon steeds ICE's op.

Daar ben ik laatst ook zonder extra lading weer weggekomen. Echter heb ik daar maar 1 Lolo gespot (2e niveau, bij de betaalautomaten). Waar staat de andere?

Overigens, de Q-park een stukkie verder de stad in (Herepoortenmolendrift, P Museum) heeft ook twee zeer ruime laadplaatsen met Lolo's. Deze staan echter vlak bij de uitgang (helemaal doorrijden naar het 1e niveau dus), waardoor deze praktisch altijd beschikbaar zijn (in ieder geval nog nooit ge-iced gezien).
 
Daar ben ik laatst ook zonder extra lading weer weggekomen. Echter heb ik daar maar 1 Lolo gespot (2e niveau, bij de betaalautomaten). Waar staat de andere?

Overigens, de Q-park een stukkie verder de stad in (Herepoortenmolendrift, P Museum) heeft ook twee zeer ruime laadplaatsen met Lolo's. Deze staan echter vlak bij de uitgang (helemaal doorrijden naar het 1e niveau dus), waardoor deze praktisch altijd beschikbaar zijn (in ieder geval nog nooit ge-iced gezien).

De andere Lolo hangt aan zelfde zwarte hok, maar aan de andere kant. Valt niet echt op.
 
Voor de Limburgers onder ons, of voor iedereen die er passeert en nood heeft aan een laadpunt.

In Houthalen, op 100 meter van het Quick/McDonalds kruispunt is er een bedrijf Greenville, dat 6 gratis laadpunten aanbiedt (3-fasig 16A) en ze werken (althans de twee die ik zelf heb getest). Ik heb het gevonden op chargemap en nadien ook toegevoegd op Plugshare (of vice versa).
 
Ja met hoe meer toeters en bellen je de plek markeert, hoe kleiner de kans op oneigenlijk gebruik. Een groot deel van de fossielen heeft niet eens kwade bedoelingen. Hebben gewoon geen idee waar dat rare paaltje voor is...

thuis langs de stoep voor mijn huis waar iedereen mag staan werkt dit bordje overigens feilloos. Maar da's Hengelo he 

View attachment 69104
Waar bestel je zo'n bord?
 
Voor de Limburgers onder ons, of voor iedereen die er passeert en nood heeft aan een laadpunt.

In Houthalen, op 100 meter van het Quick/McDonalds kruispunt is er een bedrijf Greenville, dat 6 gratis laadpunten aanbiedt (3-fasig 16A) en ze werken (althans de twee die ik zelf heb getest). Ik heb het gevonden op chargemap en nadien ook toegevoegd op Plugshare (of vice versa).

Nice!

Dat gebied was nogal leeg qua laadpunten... Goed in geval van nood - dan laad je toch aan 50km/u ...
 
Fout parkeren in 1 van de personeelsgarages op Schiphol, waar de Douane ook huist.
Daar zijn 10 laadpunten (3.7kW) en binnenkort 14 nieuwe laadpunten 11kW (EVBOX, die Schiphol overal gebruikt).
Belangrijk daar is wel dat je goed strak parkeert, want de vakken zijn niet zo groot.
Deze twee Douane ambtenaren namen het strak parkeren niet zo serieus, op de foto’s zie je namelijk 2 verschillende auto's
die allebei op dezelfde manier verkeerd staan en daardoor 2 plaatsen blokkeren. Deze locatie is altijd erg vol met EV's en PHEV's. Beide Leaf's waren ook nog eens niet aangesloten.
Ik heb wel melding gemaakt maar niet meer kunnen volgen of ze snel in actie zijn gekomen. Zoals je op de eerste foto kan zien heb ik zelf erg m'n best gedaan om strak te parkeren :)
 

Attachments

  • WP_20150115_002.jpg
    WP_20150115_002.jpg
    1.7 MB · Views: 533
  • WP_20150115_001.jpg
    WP_20150115_001.jpg
    1.8 MB · Views: 534
Fout parkeren in 1 van de personeelsgarages op Schiphol, waar de Douane ook huist.
Daar zijn 10 laadpunten (3.7kW) en binnenkort 14 nieuwe laadpunten 11kW (EVBOX, die Schiphol overal gebruikt).
Belangrijk daar is wel dat je goed strak parkeert, want de vakken zijn niet zo groot.
Deze twee Douane ambtenaren namen het strak parkeren niet zo serieus, op de foto’s zie je namelijk 2 verschillende auto's
die allebei op dezelfde manier verkeerd staan en daardoor 2 plaatsen blokkeren. Deze locatie is altijd erg vol met EV's en PHEV's. Beide Leaf's waren ook nog eens niet aangesloten.
Ik heb wel melding gemaakt maar niet meer kunnen volgen of ze snel in actie zijn gekomen. Zoals je op de eerste foto kan zien heb ik zelf erg m'n best gedaan om strak te parkeren :)
Een uur na het posten nog geen opmerkingen over dat er ook vrouwen bij de douane werken en parkeren? Dit is gewoon het meest beschaafde autoforum dat ik tot nu toe heb meegemaakt! Hulde! :)
 
Voor de Limburgers onder ons, of voor iedereen die er passeert en nood heeft aan een laadpunt.

In Houthalen, op 100 meter van het Quick/McDonalds kruispunt is er een bedrijf Greenville, dat 6 gratis laadpunten aanbiedt (3-fasig 16A) en ze werken (althans de twee die ik zelf heb getest). Ik heb het gevonden op chargemap en nadien ook toegevoegd op Plugshare (of vice versa).

Op zich een goede zaak en gratis, daar kunnen we niets tegen hebben. Ik wil ook niet al te kritisch zijn want inderdaad in die omgeving is niet veel laadinfrastructuur aanwezig en elk initiatief moet gekoesterd worden.
MAAR Greenville betreft een zwaar gesubsidieerde instelling, die van groene technologie haar thema maakte. Dus eigenlijk jammer en een gemiste kans dat er slechts voor 11 kW gekozen werd. Deze laadpalen waren al verouderd voor ze geïnstalleerd werden. Van zo'n bedrijf verwacht je toch eerder een hoger maximaal vermogen met wat intelligentie in de palen om het vermogen te beperken voor het geval er in de toekomst een groter aantal voertuigen simultaan opladen.