Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
+2,74% ik heb slechtere dagen meegemaakt dit jaar.
Sinds 1 januari sta ik +4,76% op het aandeel Tesla in de lange termijn portefeuille, waarmee dat het slechtst renderende aandeel is. Ik heb met Tesla betere jaren meegemaakt dit decennium.

Voor de oplettende lezertjes: dankzij de gestegen dollar is dat +8,29% in euros en daarbij nog de geschreven put positie (P 320 Jan 2020) wordt het totaal nog wat opgetrokken naar +12,81%. Daarmee nog steeds minder dan nummer eennalaatst ING (+10,58% plus dividend = +16,7%). Daar keek ik begin 2019 toch heel anders tegenaan...
 
Sinds 1 januari sta ik +4,76% op het aandeel Tesla in de lange termijn portefeuille, waarmee dat het slechtst renderende aandeel is. Ik heb met Tesla betere jaren meegemaakt dit decennium.

Voor de oplettende lezertjes: dankzij de gestegen dollar is dat +8,29% in euros en daarbij nog de geschreven put positie (P 320 Jan 2020) wordt het totaal nog wat opgetrokken naar +12,81%. Daarmee nog steeds minder dan nummer eennalaatst ING (+10,58% plus dividend = +16,7%). Daar keek ik begin 2019 toch heel anders tegenaan...

Ik cash af en toe een keer, en koop dan een anderhalve maand later weer terug, dat ga ik nu opnieuw doen na de rit omhoog van de Q4 cijfers is mijn plan... ik verwacht dat ie zoals vaker in q1 en verder naar q2 weer een beetje inzakt
 
Ik cash af en toe een keer, en koop dan een anderhalve maand later weer terug, dat ga ik nu opnieuw doen na de rit omhoog van de Q4 cijfers is mijn plan... ik verwacht dat ie zoals vaker in q1 en verder naar q2 weer een beetje inzakt
Haha. Ik verdubbel later deze maand het aantal transacties in het fonds Tesla op deze rekening door het sluiten van de positie in geschreven puts Jan 2020. Van 1 transactie naar 2. :D Deze rekening heet niet voor niets de ‘luie portefeuille’.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Een dergelijke strategie is me te gevaarlijk.
Zul je net zien dat ik dan net de trein naar veel hogere noteringen mis. Waarna je weer mag instappen een paar stations verderop.

Ik zie het als een strategie verwant aan 'picking up pennies in front of a steamroller'. Gaat lange tijd prima, totdat je opeens een veelvoud van de eerdere winsten mist. Niet zozeer door een zwarte zwaan, maar door een albino zwaan.
 
Een dergelijke strategie is me te gevaarlijk.
Zul je net zien dat ik dan net de trein naar veel hogere noteringen mis. Waarna je weer mag instappen een paar stations verderop.

Ik zie het als een strategie verwant aan 'picking up pennies in front of a steamroller'. Gaat lange tijd prima, totdat je opeens een veelvoud van de eerdere winsten mist. Niet zozeer door een zwarte zwaan, maar door een albino zwaan.

Uiteraard zit er een risico aan, ik probeer stiekem wel steeds naar resultaten uit het verleden te kijken, en dan niet zozeer in de tijd maar meer in de cyclus waarin tesla modellen released, cijfers bekend maakt, prototypes brengt en meer van dat.
Daarbij uiteraard vooral proberen niet te gretig te zijn met timen. Grofweg ergens een piek pakken en al redelijk snel, soms binnen 2 weken alweer terug te kopen.

Als voorbeeld, in 2018 ook alles verkocht in december, niet de grootste piek verkocht maar wel alweer terug gekocht in januari, toen ging ie verder onderuit dus bijgekocht. toen hij nog veel verder onderuit ging weer bij gekocht. Uiteindelijk de dip uitgezeten en de hele waarde van mijn portefeuille bijgekocht op de bounce van de dip. In mijn idee dat q3 echt weer leuk zou worden, en dat kwam uiteraard weer leuk uit.
 
Zou hij die positie Jan 2020 nog hebben ? :oops:
Untitled.png
 
Uiteraard zit er een risico aan, ik probeer stiekem wel steeds naar resultaten uit het verleden te kijken, en dan niet zozeer in de tijd maar meer in de cyclus waarin tesla modellen released, cijfers bekend maakt, prototypes brengt en meer van dat.
Daarbij uiteraard vooral proberen niet te gretig te zijn met timen. Grofweg ergens een piek pakken en al redelijk snel, soms binnen 2 weken alweer terug te kopen.

Als voorbeeld, in 2018 ook alles verkocht in december, niet de grootste piek verkocht maar wel alweer terug gekocht in januari, toen ging ie verder onderuit dus bijgekocht. toen hij nog veel verder onderuit ging weer bij gekocht. Uiteindelijk de dip uitgezeten en de hele waarde van mijn portefeuille bijgekocht op de bounce van de dip. In mijn idee dat q3 echt weer leuk zou worden, en dat kwam uiteraard weer leuk uit.
Exact.
"So langhe gaet te water die cruuc, dat si breect ende valt an sticken"
 
Als deze berichten inzake EV tax doorgaan lijkt mij dat goed voor de verkopen en de koers. Misschien voor de VS wel een prijsverhoging en hogere marge.

Tom Randall: Senior Reporter at Bloomberg covering the future of transportation and the energy transition.
Congress is considering some major updates to the electric-car tax credit in the upcoming spending bill: 1) After 200k cars are sold by a manufacturer (the current phaseout milestone), the incentive would drop from $7,500 to $7,000 until a new phaseout at 600k cars >>
Twitter
 
Denk je echt dat dit door het Congress komt en voorbij Trump? Ik niet.
Maar mocht het zo zijn, dan verleidt dat sowieso kopers tot aanschaf van duurdere uitvoeringen met meer opties en dus (nog) hogere marges...
Het schijnt onderdeel te zijn van een totaalpakket aan maatregelen.
Waar 20 Dec over wordt gestemd is of deze taxbreaks onderdeel van dat hele pakket worden.
Ford & GM zouden er o.a. van profiteren, zou best wel eens steun van hoop Republikeinen kunnen krijgen.
 
Het gaat lekker op de beurs...;)
Tesla, Inc.
NASDAQ: TSLA
Volgen
376,47 USD +18,08 (5,04%)
16 dec. 10:08 EST ·
Oops, de 'gratis' Model 3 was recent al een P geworden. Nog een paar procent erbij en het wordt een 'gratis' nieuwe Model S Raven :):)
Gelukkig weet ik niks van beleggen en heb alle aandelen, ook die van Tesla, maar steeds aangehouden. Dat begint nu zijn vruchten af te werpen. Maar ... het kan ook zo weer instorten en ... dan slaap ik nog steeds prima.

Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen ;)
Na precies 11 jaar heb ik mijn dagelijkse computer, een Apple MacBook Pro 17, vervangen door een nieuw exemplaar, een MacBook Pro 16.
 
  • Like
Reactions: Frabeb and HWS