Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Donderdag en vrijdag zijn niet de dagen dat het hard omhoog gaat, dus ik zie het even niet. Ik ben zeker geen expert, maar dit lijkt me gewoon profits nemen na de Q1 verkoopcijfers en de aankondiging een week geleden dat Tesla aan aandeelhouders ging vragen voor een stock split.

QQQ ging ook even omhoog maar is nu lager dan daarnet.

1649269084388.png


Zal wel hiermee te maken hebben:

 
Shanghai perikelen kan idd een negatief effect hebben. Enige wat wellicht dan nog positief meespeelt is dat Tesla relatief tegenover andere E en old auto erg sterk is.

Mogelijk pluspunt zou ook kunnen zijn als ze echt slagen met FSD gaan zetten. Daar staan geen significante meerkosten tegenover (vergeleken met nu) maar de opbrengsten zijn bij abonnement meteen zichtbaar in de P&L. Volgens mij is er bij de verkoop nog een tussenstap.
 
Ik kijk net wat terug, wat een gave droneshow…….erg cool!
Speciaal opgestaan. Deed wel wat pijn, maar de show heeft inderdaad veel goedgemaakt.
Ook het vuurwerk was af. Ik lees dat sommigen het indrukwekkender vonden dan 4/07.

Onthouden van gisteren:
- CT, Semi & Roadster gaan volgend jaar in productie
- Austin kan op termijn 1 000 000 voertuigen produceren per jaar
- Hint naar nieuwe fabrieken (was bij vorige earnings ook al gegeven): in elk continent een fabriek. Ik verwacht dan misschien één in Australië en eventueel toch ergens eentje extra in Europa (UK?)
- Momenteel is 1% van de jaarlijks verkochte wagens een Tesla. Duidelijk nogmaals gezegd dat het de ambitie is om naar 20% te gaan
 
  • Like
  • Informative
Reactions: mnno and Klaas

Nee, het zal er absoluut niet aan liggen dat het vrijdag is en er opties aflopen.... 🤦‍♂️

Vind het nog knap dat we niet onder de 1000 zijn gedoken.
 

Lijkt me niet onmogelijk, gezien Elon al sprak over 2 bekendmakingen dit jaar.
Is ook noodzakelijk om te blijven groeien. Voor dit jaar en volgend jaar kunnen we nog rekenen op de productieaangroei van Berlijn & Austin, ergens in 24 zouden er dan toch één of 2 geopende moeten bijkomen, maar ook in Austin en eventueel Berlijn zijn er nog expansiemogelijkheden.
 
Ik vraag mij wel af: als Musk privé Twitter koopt... Dat kost iets van 45 miljard. Vermogen was iets van 260 miljard. Ik neem aan dat die 45 niet in een oude kous zit, maar grotendeels in aandelen.

Wij hebben gezien dat voor het betalen van de belasting ook aandelen verkocht moesten worden. Dat gaat mi dan nu ook weer gebeuren. En dat zal echt wel wat koersdruk opleveren....

Grote vraag is dus: nu tegen een koers van 1000+ verkopen en gokken dat je terug kan kopen tegen 800+??
 
Last edited:
Ik vraag mij wel af: als Musk privé Twitter koopt... Dat kost iets van 45 miljard. Vermogen was iets van 225 miljard. Ik neem aan dat die 45 niet in een oude kous zit, maar grotendeels in aandelen.

Wij hebben gezien dat voor het betalen van de belasting ook aandelen verkocht moesten worden. Dat gaat mi dan nu ook weer gebeuren. En dat zal echt wel wat koersdruk opleveren....

Grote vraag is dus: nu tegen een koers van 1000+ verkopen en gokken dat je terug kan kopen tegen 800+??
Masterplan 3, Q1cijfers, split...
Ik ga het niet riskeren
 
Ik vraag mij wel af: als Musk privé Twitter koopt... Dat kost iets van 45 miljard. Vermogen was iets van 260 miljard. Ik neem aan dat die 45 niet in een oude kous zit, maar grotendeels in aandelen.

Wij hebben gezien dat voor het betalen van de belasting ook aandelen verkocht moesten worden. Dat gaat mi dan nu ook weer gebeuren. En dat zal echt wel wat koersdruk opleveren....

Grote vraag is dus: nu tegen een koers van 1000+ verkopen en gokken dat je terug kan kopen tegen 800+??

Dat scenario lijkt mij niet erg waarschijnlijk.
Elon weet goed wat de potentie is van de Tesla aandelen.
Het zal voor hem veel voordeliger zijn om een lening af te sluiten met zijn TSLA aandelen als onderpand.
Als @Xfrank dit succesvol kan toepassen, kan Elon dat zeker.