Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Niet alleen deze week: Tesla is so-wie-so een roller coaster :) Lange termijn (> 2 jaar) is voor mij duidelijk, maar kort is en blijft lastig.

Vooralsnog verwacht ik deze week geen negatieve zaken: beurzen Europa open waarschijnlijk in de plus, angst FED zakt weg... dus zouden zomaar vrijdag $50 hoger kunnen eindigen...
 
Mijn inschatting is dat we vandaag en morgen nog iets hoger gaan
Ik bedoel: vergeleken met afgelopen vrijdag staan we morgen einde van de dag wat hoger. Niet dat er per sé twee dagen stijging inzitten.
Ik ga het op de voet volgen, buiten is het toch veel te heet voor wat anders...
Zodra we boven de 765 breken (slot) zijn de lage koersen voorlopig verleden tijd (macro neutraal voorbehouden) en kunnen we ons opmaken voor een 800 cross, uiterlijk op donderdag
 
Zodra we boven de 765 breken (slot) zijn de lage koersen voorlopig verleden tijd (macro neutraal voorbehouden) en kunnen we ons opmaken voor een 800 cross, uiterlijk op donderdag
Ik hoop het graag samen met jouw maar ik vermoed dat we weer mooi naar beneden dwarrelen.
Ik heb misschien iets gemist wat jouw die hoop heeft gegeven 😅 maar op deze moment denk ik dat je alle
logica overboord mag gooien, juist wat gegoochel door market makers en optie muren.
Ik ken er niets van en heb deze maanden met verbazing staan te kijken, ik kreeg een bitcoin sentiment van enkele jaren geleden 😂
 
Ik hoop het graag samen met jouw maar ik vermoed dat we weer mooi naar beneden dwarrelen.
Ik heb misschien iets gemist wat jouw die hoop heeft gegeven 😅 maar op deze moment denk ik dat je alle
logica overboord mag gooien, juist wat gegoochel door market makers en optie muren.
Ik ken er niets van en heb deze maanden met verbazing staan te kijken, ik kreeg een bitcoin sentiment van enkele jaren geleden 😂
Ik kijk naar wat ik zie (en dat is vandaag een verergering van de yield-curve-inversion, duidend op een recessie, dus mid-term ben ik nog steeds bearish, zie ook mijn China-commentaar hierboven, alhoewel bij $TSLA de stocksplit het leed nog zou kunnen verzachten)
En voorlopig=een paar weken en dan kan het wel eens een flinke stap richting laagste punt gaan. Er wordt iets te enthousiast ingestapt en aan de volumes zie je dat dat vermoedelijk kleine beleggers zijn die in deze bear-market-ralley. Die moeten straks nog even worden uitgeschud.
Let op als er meerdere grote jongens met slechte cijfers komen. Hopen dat Tesla daar niet bij zit (uiteraard weten we van de eerdere lockdown) en dat aandeel donderdag (weer) stijgt.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Call 845 gesloten met 65% winst. Vandaag nog calls 755 geschreven. Inmiddels grotendeels gesloten en 30% winst genomen, want die is me in oorspronkelijke omvang te tricky voor een overnachting. Herpositionering Amazon van gekochte puts naar geschreven calls (waarbij ik de puts nog even had aangehouden) heeft me een verlies opgeleverd. Per saldo vandaag toch weer ruim een aandeel erbij. (virtueel voorlopig, wil ze nog iets goedkoper inslaan.)
[Edit] De laatste call 755 ook maar gesloten, want als ik gelijk heb gaan we morgen weer omhoog ("morgenavond iets hoger dan vrijdag") Dan doe ik morgen hetzelfde (maar iets veiliger) nog een keer en hou ik ze in de aanloop naar woensdag, anticiperend op slecht Netflixnieuws.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink and Nick-m
Hoewel jammer dat we vanuit 750 weer terugvielen naar de 720, zie toch steeds meer dagen in het groen. Ik denk dat er flink wat onzekerheid is over de daadwerkelijke cijfers Q2.


@The Accountant heeft dat in bovenstaande post netjes weergegeven. Een verschil van $1.40 tot $2.01 EPS is een te grote range.

My guess is rond de $1.90
 
  • Like
Reactions: Klaas
Yo wat was dat ineens voor een daling, ruim 1 aandeel aan premie binnengeharkt in twee minuten (sell 3x 755 call, buy 3x 755 call) Omdat ik de oorzaak niet ken, dat niet verder uitgezocht, maar die 20% gewoon binnengeharkt en nou eens kijken waar het door kwam. Misschien is vandaag de dag om de puts al te schrijven?
 
Yo wat was dat ineens voor een daling, ruim 1 aandeel aan premie binnengeharkt in twee minuten (sell 3x 755 call, buy 3x 755 call) Omdat ik de oorzaak niet ken, dat niet verder uitgezocht, maar die 20% gewoon binnengeharkt en nou eens kijken waar het door kwam. Misschien is vandaag de dag om de puts al te schrijven?
kan niks vinden, dus snel $700 puts geschreven iets boven de bodem. (Zoals eerder gezegd, vandaag en gisteren toch te heet om wat anders te doen.
 
Ahh we zijn met een omgekeerde hoofdschouder op minutenniveau bezig (rechterschouder vormen op ongeveer 728, terug naar ongeveer 720, terug omhoog voorbij 728, terug naar ongeveer 728 en dan weer omhoog naar 744???. Veel te vroeg om daar vanuit te gaan maar ik hou die puts 700 nog wel even). Terwijl ik dit schrijf zijn we al bij het vetgedrukte stukje ,....... [edit] maar het vervolg gaat nog niet echt van harte, brede consolidatiefases, trend klopt nog wel
 
Last edited:
Ondertussen (helaas net na de top) de puts 700 toch maar gesloten ondanks het niet halen van de 744. Goed voor 2 aandelen weer. Overigens lijkt dat heel wat maar worden deze werkelijke winsten overschaduwd door ongeveer even grote papieren verliezen op de diverse lange shortposities op $RIVN $AMZN en $NFLX. Maar aangezien die pas een expiratie van januari 2023 hebben (en vrijwel alleen geschreven calls betreffen, dus met tijdwaarde) maak ik me er voorlopig niet druk over. Die recessiedaling komt nog wel en dan sluit ik ze of laat ze waardeloos aflopen (meestal het eerste, want van een leuke winstneming is nog niemand armer geworden.) Met de HODL-portie aandelen gaat het natuurlijk weer lekker. Mijn verwachtingen komen aardig uit, misschien zelfs nog die 744 later vandaag (want ik zie het weer oplopen terwijl ik dit schrijf, te vroeg gecapituleerd dus), dus ik ga uit van morgen daling (op NTFLX) maar ik durf die verwachting niet met close geschreven calls te versieren. Vooral zodra we de 744 halen schrijf ik op dat moment met de grote jongens mee, dus waarschijnlijk de $800 voor vrijdag en sluit ik die morgen weer bij de vermoedelijke daling. Over morgenavond en donderdag heb ik nog onvoldoende guidance en als dat zo blijft zit ik morgen bij slot zonder opties, wel zo goed voor mijn stress-level, nabeurs.
[Edit] Ik merk op dat de grote jongens op hun handen zitten, de volumes zijn iets onder normaal. Niet valt uit te sluiten dat in de dip gekocht gaat worden en bij zeer goede cijfers $TSLA investment grade gaat krijgen en dan kan het heel hard gaan, vooral als er nog een paar Gamma en short-squeezes worden getriggerd.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Nick-m
Oepsie, NFLX nabeurs 20 dollar OMHOOG (Had het nieuws over de uitstaande Straddles gemist), dus mijn papieren verlies zal morgen nog veel groter zijn.
Maar goed, t is nog geen januari. Bij uitoefening van de optie kost het me een kwart van de winst van vorige week.
Terwijl ik dit schrijf al weer gehalveerd naar 10 dollar, of een achtste papieren verlies van mijn werkelijke winst van vorige week. En NFLX is ook meteen mijn grootste shortpositie in dollars.