Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Belangrijk: het is een officieel gepubliceerd getal en niet zomaar een tweet van deze of gene.
Anders zou ik het persoonlijk niet vertrouwen.

Waarom bijna niet te geloven?
Natixis heeft een portefeuille met beleggingen in 1495 fondsen.
Daarvan is t.t.v. publicatie ruim 37% in Tesla belegd met een waarde van ruim 10,4 miljard USD; een wijziging van bijna 36% in hun portfolio!
Eerstvolgende is AAPL met ruim.... 3%.
Zie: https://fintel.io/i/natixis
Natixis is niet van grote kredietbeoordelaars zoals Moody's etc. afhankelijk en heeft blijkbaar na analyse bijzonder veel vertrouwen in het aandeel TSLA.

Het is nu de komende tijd verder wachten op het moment dat de kredietbeoordelaars Tesla een betere rating gaan geven.
Nog 1 stapje hoger en veel grote fondsen in USA mogen vanuit hun statuten dan pas in TSLA gaan beleggen.
Wanneer dit gebeurt zal dat, in combinatie met de verwachte resultaten van Q3 en Q4, waarschijnlijk een flinke sprong omhoog in de koers gaan geven.
Ik ken dit fonds niet dus maar even naar Yahoo finance gekeken:


Eerlijk gezegd belabberde performance dit jaar, afgelopen jaar en zelfs over vijf jaar.

De aandelenportefeuille lijkt ook niet echt overeen te komen met jouw site.

Wellicht heb ik verkeerd fonds voor ogen of zie ik wat anders verkeerd,.

Ook raar dat zo'n grote belegger een derde in één fonds steekt.

Voor de duidelijkheid: geen aanval of wantrouwen naar jou, maar ik zag deze post al op Twitter en had toen een raar gevoel.
 
De aandelenportefeuille lijkt ook niet echt overeen te komen met jouw site.

Wellicht heb ik verkeerd fonds voor ogen of zie ik wat anders verkeerd,.

Ook raar dat zo'n grote belegger een derde in één fonds steekt.

Voor de duidelijkheid: geen aanval of wantrouwen naar jou, maar ik zag deze post al op Twitter en had toen een raar gevoel.

Het is inderdaad een enorme verschuiving in hun portefeuille.
Het fonds dat jij noemt is denk ik slechts 1 van hun vele fondsen, ze hebben meerdere als je op hun website kijkt.
De in mijn eerdere post aangehaalde gegevens komen uit een formeel op 12 augustus 2022 ingediend 13F-HR formulier waarin ze aangegeven hebben dat ze met ingang van 30 juni 2022 15.271.638 aandelen TSLA hebben, met een totale waarde USD 10.413.463.000,- .
Zie: https://fintel.io/so/us/tsla/natixis
 
1660547285333.png


Met 15 miljoen shares spelen ze dan meteen met de big boys mee....
 
(...). 25% stijging op één week, is dat trouwens ooit al gebeurd?
In deze #19,859 post van Yoona van vandaag een aardig overzicht met procentuele TSLA koersstijgingen. Maar dan van maandag tot vrijdag sinds 29 juni 2010. Van de 631 weken 11 maal hoger dan 20% ( van maandag tot vrijdag).
(En zie post #19,865 voor vrijdag tot vrijdag >20%)
 
Last edited:
Ik vraag me af of er nog een run-up komt tot de split, het lijkt er op dat de naked shorts geleerd hebben van de vorige split en nu eerder hun posities al hebben gesloten. Maar er zijn er ook vast die nog wachten op een daling, we gaan het zien.
Ik vraag me af of er nog wel shorts zijn, en er niet gewoon voor opties wordt gespeeld...

Max. pain op $870.

1660902708825.png


Max. pain volgende week is $895.
1660902814072.png
 
  • Like
Reactions: Nick-m