Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Verder nog opgepikt:
Supercharger free for live, long distance
Niet bedoeld voor daily charge, die krijgen een briefje
Model 3 komt met één motor
Eerste versie autopilot binnen een maand in beta
Volledig autonome auto over plm drie jaar
Geen interesse voor accuswap test in Hawthorne
Men wil veganistisch leer in de auto, wordt naar gekeken
Gigafactory pilot versie medio volgend jaar online
Gaan daarna pas denken over GF2
SpaceX gaat niet naar de beurs. Lange termijn Visé belangrijk
 
Gebruik van superchargers wordt beperkt?

Dat is nogal negatief gesteld. Er werd gezegd dat SuperChargers er zijn om RoadTrips te ondersteunen. Als er een paar gebruikers zijn die dat misschien zijn 'vergeten' kun je daar in ieder geval even op aanspreken. Echte 'misbruikers' houd je daar natuurlijk niet mee tegen, die gaan toch wel door. Technisch gesproken is daar natuurlijk wel wat aan te doen, Tesla heeft je VIN zodra je komt laden.
 
Dat is nogal negatief gesteld. Er werd gezegd dat SuperChargers er zijn om RoadTrips te ondersteunen. Als er een paar gebruikers zijn die dat misschien zijn 'vergeten' kun je daar in ieder geval even op aanspreken. Echte 'misbruikers' houd je daar natuurlijk niet mee tegen, die gaan toch wel door. Technisch gesproken is daar natuurlijk wel wat aan te doen, Tesla heeft je VIN zodra je komt laden.

En we moeten niet vergeten dat dit een verhaal is voor de aandeelhouders. Deze zijn licht gevoelig voor gratis weggeven dus werd nog even benadrukt dat het alleen voor het echte reizen is en dat er iets van wordt gezegd als er dagelijks geladen wordt. Voorlopig zal Tesla bij de meeste SuC's gewoon blij zijn als er auto's staan. De stroomkosten doen er niet toe, maar bezetting trekt positieve aandacht. Zolang er geen congestie optreedt (wat dus wel in Amsterdam het geval is en in de tweede helft van de middag in Oosterhout) zal men het voorlopig gewoon laten gebeuren, verwacht is.
 
Interessant artikel over Lithium en hoe je hierin zou kunnen investeren in het kader van wat oa de Gigafactory gaat veroorzaken aan de vraagzijde:
How To Ride The Lithium Battery Boom: JGL Partners' Jonathan Lee | Seeking Alpha

ik had anderhalf jaar geleden na een tip van FVO geinvesteerd in een lithium mijn in Chili, na een klein jaar was ik blij dat ik mijn geld er terug uit kon nemen zonder verlies.

edit:
ben nog even gaan kijken naar dit aandeel van SQM. ik ben er uit gestapt op 31.28$, ze staan nu op 19$ en stonden een aantal jaar geleden op +60$
misschien dan toch nog eens over denken...
 
Last edited:
SQM heeft problemen gehad met corruptie en is nog steeds in een shaky toestand. Ik ben het ook al lang aan het volgen maar heb (nog) niet willen kopen. Eventueel is de ETF met ticker LIT iets maar ik moet verder onderzoek doen naar alle bedrijven uit het artikel en mijn technische analyse doen op elk.