Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Screenshot_20180807-190957_Twitter.jpg
 
  • Informative
Reactions: Martijn S
Bij de les blijven hé jongens en meisjes!
361,53 USD +19,54 (5,71%)
Ja ja, F.
Los van het 420 grapje van Elon, was er nieuws van het fonds van de Saudi's dat een belang van bijna 5% heeft opgebouwd in Tesla, omdat het de aandelen niet via een emissie kon verkrijgen.
Tesla shares rise on report Saudi Arabia sovereign wealth fund has $2 billion stake
Screenshot 2018-08-07 at 18.27.11.png

Hoogste punt vandaag was $ 371,15. Uit luiheid heb ik geen verkoopopdrachten ingelegd voor mijn speculatieve posities. Toch maar eens eventjes gaan doen, want dit is de pleuritisuitbraak.
 
Je krijgt de keuze:
  • verkopen tegen $420 of
  • Deelnemen in een Stichting, BV, NV, LLC of welk ander niet-beursgenoteerde onderneming dan ook. (SpaceX heeft dit al).
Benieuwd wat dat betekent voor hefboomproducten als Turbo's en Sprinters. Toch maar eens een belletje aan wagen...
 
Last edited:
Mocht dit allemaal waar zijn, wie benaderd mij dan voor een eventuele keuze? Moet de Binck bank dit gaan doen in mijn geval?
Met andere woorden: als ik een paar maanden onder een steen kruip, wat is er dan met mijn aandelen gebeurd als ik niets doe?

Ik zou het jammer vinden als de aandelen van de beurs zouden gehaald worden want ik zou graag door willen naar een koers van 1000 dollar of meer om mijn pensioen te versnellen ;-)
 
Mijn broker verwacht niet dat de handel in aandelen Tesla vandaag weer geopend wordt. Houders van posities in Tesla of daarop gebaseerde complexe producten krijgen individueel bericht (van Alex c.q. Binck i.i.g.). Sowieso is het niet zeker dat er handel in Turbo's morgen voor opening van de US beurzen beschikbaar komt.
En: geen advies, maar schrap je lopende orders...
 
Ik twijfel nu toch ook.
Gelukkig geen posities in ver OTM call opties, want daar loopt de lucht dan heel snel uit.
Niet helemaal waar.
OTM call opties worden waarschijnlijk afgewikkeld via de zogeheten 'fair value' methode. Dat heb ik voor het laatst meegemaakt ruim tien jaar geleden en geen idee meer hoe dat toen ging... (Was Vendex KBB, dacht ik)
 
View attachment 323772
toch een "normaal" antwoord.
benieuwd hoe het verder loopt.
In dit antwoord zit veel verborgen. Dat ie niet verkoopt is duidelijk, hij wil alle aandelen kopen.
En als ie alles koopt voor 420 dollar, dan zal alle toekomstige winst naar onze vriend Elon vloeien.
Hij rookt de shorters hiermee definitief uit.
En ... daarna kan ie gewoon de zaak weer naar de beurs brengen. En als alternatief de Saudi's inschakelen om het hele spel naar zijn hand te zetten.
Voor de financiering van de komende gigafactories kunnen de Saudi's hun biljoenen oliedollars prima inzetten.
Dit kon wel eens een meesterzet van onze vriend Elon blijken te zijn.