Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
mijn gemiddelde is 270 ... en ik blijf nog een tijdje zitten
zo lang, naar mijn mening, de fundamentele zaken goed zitten

niet vergeten dat er ook nog het energie verhaal is met de zonnepanelen + batterij
en bijv batterijparken voor net stabilisatie enz

ivm eerste... in VS zorgen de problemen in Californie met stroomonderbrekingen voor een groeiend besef van de waarde van een thuisbatterij
in Australië zou de Hornsdale batterij op grote schaal uitgebreid worden ... en is die ondernemer die indertijd Elon uitdaagde ... met een nog veel groter project bezig dan Hornsdale ... dat voorziet oa ook in een stroomkabel naar Singapore
 
Er zijn haast teveel pluspunten bij Tesla om op te noemen, maar naast uiteraard auto's, batterijen, supercharger netwerk, semi en nog veel meer is er nog een grote wat mij betreft: data.

Facebook, Google, etc, bedrijven die draaien op data, data is geld waard. Tesla heeft over een tijdje meer dan een miljoen auto's rondrijden met de volledige set aan sensoren voor Autopilot die data genereren voor autonoom rijden.
Uiteraard gebruikt om Autopilot te verbeteren maar de mogelijkheden hiervan zijn eindeloos.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Misschien dat het morgenochtend op de beurs in Duitsland nog niet helemaal is doorgedrongen. Die koers daar volgt toch meer de VS.
Ook hier real-time te volgen... :) RTL Z Beursspel
3BF5590B-AF8A-4705-9AF8-D5E51A5ABF9C.jpeg

(1 transactie: 100% aandelen Tesla. Er zijn geen ING Sprinters op dat aandeel, anders had ik dat deels gedaan.)
 
Last edited:
Kan iemand ons even bijpraten inzake het huidige beurssentiment over Tesla....o_O
Tja, eerste top na grote hoerastemming is gezet, winsten worden genomen, tijd voor een stapje terug. Hoe groot de stap terug wordt is nog even afwachten, maar zolang als de prijs boven de pakweg 310 blijft is er niets aan de hand.

De kans is echter aanwezig dat de uitbraak van rond de 265 weer opgezocht wordt, maar of dat de komende maand gebeurt durf ik niet te zeggen.

Ik verwacht zelf eigenlijk (puur gebaseerd op trendlijnen en patronen) dat de koers de komende maand wat zijwaarts gaat, tussen de 310 en de 360 tot kwartaalcijfers 4e kwartaal vorm beginnen te krijgen.
Er zal nog wel een tweede top naast de huidige gezet worden in die tijd.

Verder ben ik geen beursanalist, en zelfs wanneer ik het goed heb voorspeld lukt het me me door beroerde executie en money management vaker niet dan wel om dit om te zetten in winst :D.
 
net niet? ;)
Inderdaad net niet gehaald op die dag, maar de volgende dag ging het aandeel wel door de 350.
Ik had nog niet de hele model 3 "funding secured" in die order, omdat ik iets te gretig was en dacht dat het nog wel een stukje verder ging..
Volgende batch dan maar, maar ook even weer geduld dus.
Overigens, als reserveringshouder zegt de Tesla configurator vandaag ook nog steeds "levering november", als ik die doordruk ga ik mogelijk iemand die zich op een levering morgen heeft teleurstellen??? Ga ik niet doen hoor, ik wacht op 2020 levering.
 
Van collega's kreeg ik te horen dat Tesla voor dit jaar geen M3's meer kan leveren...
Zouden ze nu al volledig uitverkocht zijn? wat voor klapper krijgen we nog met de koers, volgend op de q4 resultaten?

Ik wil nog een tweede keer wat winst nemen, nadat ik op 352 al een leuk deel heb verkocht