Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat meer te denken aan een put optie schrijven. Mijn idee is dat de bezitter van de put optie het recht heeft je die aandelen te leveren voor de vastgestelde prijs.
Ik weet niet of je in Europa een call optie mag uitoefenen. Dan ligt het besluit de aandelen te kopen toch meer aan jou kant.
Maar houd ons svp op de hoogte of dit kan.

Ik heb gecheckt bij mijn bank (keytrade), en de strategie zou effectief werken.
Het is toegelaten en mogelijk om opties te verhandelen van US ETFs die ze aanbieden, en als je bvb een call exercised zullen ook effectief de onderliggende aandelen in mijn account verschijnen. De aandelen zullen dan daarna ook normaal verkocht kunnen worden.
Maar check het uiteraard bij uw eigen bank/broker voor de zekerheid voor je het probeert.
Zodra ik het uitgeprobeerd heb, laat ik nog iets weten.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Ik heb gecheckt bij mijn bank (keytrade), en de strategie zou effectief werken.
Het is toegelaten en mogelijk om opties te verhandelen van US ETFs die ze aanbieden, en als je bvb een call exercised zullen ook effectief de onderliggende aandelen in mijn account verschijnen. De aandelen zullen dan daarna ook normaal verkocht kunnen worden.
Maar check het uiteraard bij uw eigen bank/broker voor de zekerheid voor je het probeert.
Zodra ik het uitgeprobeerd heb, laat ik nog iets weten.
Lijkt me een erg dure manier om in dit fonds deel te nemen, je kan dan nog beter de individuele aandelen uit het fonds kopen
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik ga voor 1000$ . Das gewoon gemakkelijker om te rekenen. ;)
Ja, dat is wel het meest overtuigende argument. Ik reken me sowieso suf sinds die 5:1 splitsing. Inderdaad net zoals ik bleef doen nadat we werden genaaid bij de euro-introductie.
Ik had de vorige maanden nog wat verkooporders liggen vanaf de $ 600, maar daarvoor wil ik nu niet meer verkopen. Dan is een ronde 1000 wel een mooi doel. Of iets eronder, zodat ik de copy-cats voor ben. :)
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Ik zei al ik denk dat de kerst dit jaar vroeg valt, refererend aan mijn eerdere posting in de trant van “eerst naar 515, misschien iets terug en dan door naar 600, voor de kerst gespeeld” . Of het dan nu terug gaat naar de 510 of eerst nog van 700 gaat proeven, geen idee... wel dat we over een jaar zeggen dat 600 eigenlijk wel een koopje is geweest.
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Bizar hè? Ik weet nog dat ik op 13 juli met vrouw en kids naar A’dam reed en wij met zijn allen op de touchscreen de koers volgden. Hij tipte toen $1700+ aan. On-ge-kend.

Inmiddels zitten we aan bijna het dubbele, in nog geen vijf maanden tijd. Een relativerende tweet van squawksquare (overtuigd bull maar ook realistisch en op de beurs gepokt en gemazeld) lijkt mij op zijn plaats:

0FAD745A-D821-42A8-B775-A620BD93477D.jpeg
 
Super noob vraag: ..op bolero zie ik een hoop turbo's aan prijzen van 1,98 euro (waar komt die 1,98 vandaan?)...hoe moet ik dit zien? Bij stijging/daling van het onderliggende aandeel (Tesla in dit geval) stijgt/daalt de turbo naargelang de hefboom? Ik heb dus ook nooit op geen enkel moment Tesla aandelen in handen (wat met opties wel het geval kan zijn) + ik zie hier ook altijd weinig volume dus kans is dat op het moment ik wil verkopen er geen kopers zijn?
 
In tegenstelling tot vandaag. Slechts een half dagje handel in de US, maar ik verwacht ongekend vuurwerk.
Nu die (door mij) verwachte prijsdruk gisteren onvoldoende was om een daling te bewerkstelligen, geldt letterlijk ‘the sky is the limit’.
Nog afwachten of en hoe precies de S&P inclusie vorm gaat krijgen en dan worden we helemaal gek. Ik durf nog geen verkooporders in te leggen, bang dat ze te laag geprijsd zijn. Maandag weten we meer.

Monday, Monday
Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
Can't trust that day (bah-da bah-da-da-da)
Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
It just turns out that way (bah-da bah-da-da-da)
Whoa Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
Won't go away (bah-da bah-da-da-da)
Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
It's here to stay (bah-da bah-da-da-da)
Oh Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
Whoa Monday, Monday (bah-da bah-da-da-da)
 
  • Like
Reactions: Maarten
Super noob vraag: ..op bolero zie ik een hoop turbo's aan prijzen van 1,98 euro (waar komt die 1,98 vandaan?)...hoe moet ik dit zien? Bij stijging/daling van het onderliggende aandeel (Tesla in dit geval) stijgt/daalt de turbo naargelang de hefboom? Ik heb dus ook nooit op geen enkel moment Tesla aandelen in handen (wat met opties wel het geval kan zijn) + ik zie hier ook altijd weinig volume dus kans is dat op het moment ik wil verkopen er geen kopers zijn?
Gewoon een paar kopen voor een klein bedragje, om uit te proberen.

De uitgevende partij van de Turbo’s is je tegenpartij als je ze weer wilt verkopen. Die hebben wel grenzen aan de aantallen die ze kunnen kopen, maar die liggen hoog. Door dan in kleinere brokjes te verkopen kom je desgewenst toch wel van je stukken af. (Ja, praktijkervaring daarmee.)
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Vast wel eens voorbijgekomen hier: ik vind de bijna dagelijkse analyses van Gary Black op Twitter ook wel fijn.
Hij is wel echt een trader, en planned ook om voor een deel uit te stappen op de S&P500 momenten.
Eet ook graag van twee walletjes (Long/Short) door korte termijn call opties te verkopen op bedragen waarbij hij zelf blijkbaar denkt dat het niet realistisch is, maar anderen ze toch kopen en hij (bijna) zeker weet dat ze zullen expiren. Hij meet dit soort winsten ook breed uit.
Zijn 6-12 month price target is en blijft voorlopig $720
 
Vast wel eens voorbijgekomen hier: ik vind de bijna dagelijkse analyses van Gary Black op Twitter ook wel fijn.
Hij is wel echt een trader, en planned ook om voor een deel uit te stappen op de S&P500 momenten.
Eet ook graag van twee walletjes (Long/Short) door korte termijn call opties te verkopen op bedragen waarbij hij zelf blijkbaar denkt dat het niet realistisch is, maar anderen ze toch kopen en hij (bijna) zeker weet dat ze zullen expiren. Hij meet dit soort winsten ook breed uit.
Zijn 6-12 month price target is en blijft voorlopig $720

Bizar hè? Ik weet nog dat ik op 13 juli met vrouw en kids naar A’dam reed en wij met zijn allen op de touchscreen de koers volgden. Hij tipte toen $1700+ aan. On-ge-kend.

Inmiddels zitten we aan bijna het dubbele, in nog geen vijf maanden tijd. Een relativerende tweet van squawksquare (overtuigd bull maar ook realistisch en op de beurs gepokt en gemazeld) lijkt mij op zijn plaats:

View attachment 612395

Voor de korte termijn koers fluctuaties (op dag niveau) vind ik de visie van Gary en Squawksquare interessant. Op het Engelstalige deel wordt hun inhoudelijke kennis over Tesla echter zeer sterk gerelativeerd. Zie dit bericht #221652 (en verder). En deze reactie #221697
Uiteindelijk zijn dit niet de mensen die je helpen bij een hold strategie voor de komende jaren.
 
  • Informative
Reactions: pvandamcom and zkpq