Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het geIntje heeft me 50 dollar per aandeel gekost, waarvan 20 dollar voor eigen rekening te nemen is (eerste drie werkdagen) dus daar hoor je mij niet over. Afhankelijk van hoe ze ermee omgaan neem ik actie. Ik zal er jullie tussendoor niet mee lastig vallen. Die 20 dollar heb ik door de turbolongs wel grotendeels weten af te dekken. Vanaf nu hou ik mee weer bezig met de koersen, want daarvoor zitten we allemaal op dit draadje en ik ben voorlopig blij dat ik wel direct weer ben ingestapt, want de laatste tien dollar per aandeel heb ik zo ongeveer meegelift. De windowdressing door fondsbeheerders drijft momenteel de prijs (zorgen dat zij het aandeel per eind kwartaal wel in het fonds hebben en daarmee goede sier maken alsof ze de volledige 14% van het kwartaal hebben meegepikt. ) en een gamma squeeze komt daarmee op gang, mogelijk een short squeeze triggereno eind deze week/begin volgende week, die weer van brandstof wordt voorzien door deliveries. Mogelijk gebeurt datgene dat ik pas voor eind januari ‘22 heb geplot al eind oktober ‘21, na de kwartaalcijfers. In ieder geval hou ik rekening met een zeer gemakkelijke sprong naar 900 en droom ik alvast van 1200 begin januari en 1500 per eind januari ‘22. Crazy times are coming, want de beweging van vandaag gaat wel erg makkelijk, ondanks een lagere Nasdaq en S&P 500. De laatste twee bewegen omlaag mede door een snel oplopende 10-jaars Bond-yield, duidend op onzekerheid over inflatie en rentestijging/tapering. Ik denk dat de markt nu eindelijk in de gaten heeft dat Tesla nauwelijks nog drijft op vreemd vermogen en met gemak het beetje schuld dat er nog is zouden kunnen aflossen voor het eind van het jaar. De rente (of stijging daarvan) stoort Tesla‘s resultatenrekening dan niet meer. Ik denk later deze week nog wel een kleine pullback, zeker als we de 810 of zelfs 820 nog aantikken, Dat zijn heel oude bodems en weerstanden. Verrassend hoe makkelijk de 780 werd uitgenomen vandaag, zelfs zonder Gap-up, dus als er morgen nog een gap-up komt, is de intraday top van vandaag van 799 een mini-bodem. De koersen in dit uur kunnen wel eens de laatste onder 800 van dit jaar zijn..
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Klaas
Technisch, qua waarde eens met bovenstaande. Echter, ik zie een dipje als het eerste FSD ongeluk gebeurt. In het ergste geval, meerdere en wellicht dodelijke ongelukken, leiden tot terugtrekken van de beta. En dat geeft een klap van paar honderd dollar. Waarbij aangetekend: dat is gebaseerd op de door mij verwachte overdreven reactie van pers en toezichthouders. Heeft helaas niets met veilig rijden te maken.
 
Het geIntje heeft me 50 dollar per aandeel gekost, waarvan 20 dollar voor eigen rekening te nemen is (eerste drie werkdagen) dus daar hoor je mij niet over. Afhankelijk van hoe ze ermee omgaan neem ik actie. Ik zal er jullie tussendoor niet mee lastig vallen. Die 20 dollar heb ik door de turbolongs wel grotendeels weten af te dekken. Vanaf nu hou ik mee weer bezig met de koersen, want daarvoor zitten we allemaal op dit draadje en ik ben voorlopig blij dat ik wel direct weer ben ingestapt, want de laatste tien dollar per aandeel heb ik zo ongeveer meegelift. De windowdressing door fondsbeheerders drijft momenteel de prijs (zorgen dat zij het aandeel per eind kwartaal wel in het fonds hebben en daarmee goede sier maken alsof ze de volledige 14% van het kwartaal hebben meegepikt. ) en een gamma squeeze komt daarmee op gang, mogelijk een short squeeze triggereno eind deze week/begin volgende week, die weer van brandstof wordt voorzien door deliveries. Mogelijk gebeurt datgene dat ik pas voor eind januari ‘22 heb geplot al eind oktober ‘21, na de kwartaalcijfers. In ieder geval hou ik rekening met een zeer gemakkelijke sprong naar 900 en droom ik alvast van 1200 begin januari en 1500 per eind januari ‘22. Crazy times are coming, want de beweging van vandaag gaat wel erg makkelijk, ondanks een lagere Nasdaq en S&P 500. De laatste twee bewegen omlaag mede door een snel oplopende 10-jaars Bond-yield, duidend op onzekerheid over inflatie en rentestijging/tapering. Ik denk dat de markt nu eindelijk in de gaten heeft dat Tesla nauwelijks nog drijft op vreemd vermogen en met gemak het beetje schuld dat er nog is zouden kunnen aflossen voor het eind van het jaar. De rente (of stijging daarvan) stoort Tesla‘s resultatenrekening dan niet meer. Ik denk later deze week nog wel een kleine pullback, zeker als we de 810 of zelfs 820 nog aantikken, Dat zijn heel oude bodems en weerstanden. Verrassend hoe makkelijk de 780 werd uitgenomen vandaag, zelfs zonder Gap-up, dus als er morgen nog een gap-up komt, is de intraday top van vandaag van 799 een mini-bodem. De koersen in dit uur kunnen wel eens de laatste onder 800 van dit jaar zijn..
De rente heeft meer invloed op de contante waarde van toekomstige inkomsten dan op de kosten van schulden bij een growth stock
 
Ik herken jou ervaringen. Uitboeken van geld uit de beleggingsrekening wordt direct per mail bevestigd. Heb ik ook 21/9 gedaan. Nog niets gezien op de rekening. Dit terwijl alles tegenwoordig met "instant payment" toch direct geregeld zou moeten kunnen zijn.

Als iemand een goed alternatief (snel en goedkoop) weet voor een amateurbelegger als ik houd ik me ook aanbevolen.
Ik denk dat er een hele makkelijke oplossing is. Als het doel is om te herbeleggen bij een andere broker en koersverschil in aankoop en verkoop te voorkomen dan zou je kunnen overwegen eerst geld op te nemen op basis van je effectenkrediet (vrije bestedingsruimte). Nadat het kapitaal beschikbaar is kan je dan bij de nieuwe broker de aandelen aankopen en dezelfde hoeveelheid dan pas bij de oude broker verkopen. Omdat je dan op hetzelfde moment kan aankopen en verkopen is er praktisch geen verschil in aankoopkoers en verkoopkoers. Vervolgens kan je bij de nieuwe broker weer op basis van je effectenkrediet aandelen aankopen en dezelfde hoeveelheid bij de oude broker verkopen. Deze verkoopwaarde boek je dan weer over naar de nieuwe broker ter aflossing van het effectenkrediet. Dat dan nog 1 x herhalen en dan is de volledige portefeuille zonder koersrisico overgedragen. Uiteraard ben je dan wel aankoopkosten en verkoopkosten verschuldigd alsmede een beetje debetrente over het effectenkrediet.
 
Als het doel is om te herbeleggen bij een andere broker en koersverschil in aankoop en verkoop te voorkomen dan zou je kunnen overwegen eerst geld op te nemen op basis van je effectenkrediet (vrije bestedingsruimte).

Dat zal toch niet gaan. Nergens krijg je meer dan 20% margin ... op de portefeuille die je hebt... en als die leeg is (omdat daar alle aandelen nog heen moeten).. Maar vraag eerst vooral goed na of er geen overboekingsmogelijkheid is want €7,50 voor het overboeken van een regel is goedkoop en minst risicovol, alleen werd in het verleden beweerd dat dat niet kon bij Degiro. Nu dus ook. Tussen verschillende brokers kunnen daarnaast verder nog fees per over te dragen pakket worden gerekend, die vaak door de nieuwe broker worden vergoed.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Dat zal toch niet gaan. Nergens krijg je meer dan 20% margin ... op de portefeuille die je hebt... en als die leeg is (omdat daar alle aandelen nog heen moeten).. Maar vraag eerst vooral goed na of er geen overboekingsmogelijkheid is want €7,50 voor het overboeken van een regel is goedkoop en minst risicovol, alleen werd in het verleden beweerd dat dat niet kon bij Degiro. Nu dus ook. Tussen verschillende brokers kunnen daarnaast verder nog fees per over te dragen pakket worden gerekend, die vaak door de nieuwe broker worden vergoed.
Uiteraard, overboeken van een regel is het minst risicovol en goedkoopste. Er werd gevraagd naar een alternatief. Je geeft aan dat je nergens meer dan 20% margin krijgt. Ik zit bij Binck en daar is mijn vrije bestedingsruimte ruim 50%. Volgens de GIRO gaan zij tot 70%. Kan dan toch makkelijk als we deze partijen als voorbeeld nemen. Eerst ter waarde van 50% van de portefeuille, als de aandelen bij de nieuwe broker zijn aangekocht vervolgens 35% (70% krediet van de 50% die reeds is overgedragen) en tot slot het restant van 15%.
 
Ik zit net zoals Rob bij Binck en ga ook naar Saxo. Ben gewoon tevreden over de geboden dienstverlening, ondanks dat die in de loop der jaren fors duurder is geworden door het afschaffen van ‘oude’ regelingen. Maar aandelen (Tesla) van particuliere naar zakelijke rekening laten overzetten was gratis en ging op die manier zonder koersrisico.

Ben nog het meest benieuwd of de Saxo beleggers app wèl in landscape mode op de iPad gaat werken. Dat was bij Binck een wel erg knullige omissie.
De app kun je al gewoon gebruiken, werkt ook op iPad in landscape modus.

Al ruim 10 jaar bij Binck maar wilde een nieuwe portefeuille gaan samenstellen met wat meer spreiding (voornamelijk ETF's) en structurelere inleg. Vanwege de lage tarieven een account bij DEGIRO aangemaakt maar als ik het hier zo lees toch nog twijfels om daar mee door te gaan. Huidige aandelen houd ik sowieso bij Binck (Saxo).
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Uiteraard, overboeken van een regel is het minst risicovol en goedkoopste. Er werd gevraagd naar een alternatief. Je geeft aan dat je nergens meer dan 20% margin krijgt. Ik zit bij Binck en daar is mijn vrije bestedingsruimte ruim 50%. Volgens de GIRO gaan zij tot 70%. Kan dan toch makkelijk als we deze partijen als voorbeeld nemen. Eerst ter waarde van 50% van de portefeuille, als de aandelen bij de nieuwe broker zijn aangekocht vervolgens 35% (70% krediet van de 50% die reeds is overgedragen) en tot slot het restant van 15%.
Ik interpreteerde de vraag van Hendrik als een alternatieve broker, waar je niet dagen lang op een overboeking moet wachten.
 
De app kun je al gewoon gebruiken, werkt ook op iPad in landscape modus.

Al ruim 10 jaar bij Binck maar wilde een nieuwe portefeuille gaan samenstellen met wat meer spreiding (voornamelijk ETF's) en structurelere inleg. Vanwege de lage tarieven een account bij DEGIRO aangemaakt maar als ik het hier zo lees toch nog twijfels om daar mee door te gaan. Huidige aandelen houd ik sowieso bij Binck (Saxo).
Ik heb langere tijd gebruik gemaakt van ABN AMRO, maar ging mij toch ergeren aan het in rekening gebrachte bewaarloon.
Daarvoor bij een andere bankier, tot die plotseling per kwartaal forse advieskosten in rekening ging brengen. Ook als ik daar niet gebruik van maakte.
Ik zit nu alweer enige tijd tot tevredenheid bij DeGiro en ben verlost van advieskosten en bewaarloon. Een account waarbij aandelen niet worden uitgeleend.
Maar wellicht ligt de voorkeur anders voor andere (actievere?) beleggers.
 
  • Informative
Reactions: gDrive
Ik heb langere tijd gebruik gemaakt van ABN AMRO, maar ging mij toch ergeren aan het in rekening gebrachte bewaarloon.
Daarvoor bij een andere bankier, tot die plotseling per kwartaal forse advieskosten in rekening ging brengen. Ook als ik daar niet gebruik van maakte.
Ik zit nu alweer enige tijd tot tevredenheid bij DeGiro en ben verlost van advieskosten en bewaarloon. Een account waarbij aandelen niet worden uitgeleend.
Maar wellicht ligt de voorkeur anders voor andere (actievere?) beleggers.
Dat bewaarloon is hetgeen mij bij Saxo niet lekker zit. Zit nu 3 jaar bij Binck, helemaal tevreden, maar moet nu naar Saxo (al is mijn omzetting die dit weekend zou gebeuren, uitgesteld). En de marge regeling is wel anders dan bij bick, als je een margin call krijgt bij Binck heb je nog 5 dagen, in mijn geval bijna altijd voldoende om weer positief te staan, bij Saxo is dit einde van de dag dat ze je posities gaan verkopen. wordt wel een stuk lastiger om flink in te slaan bij een dip.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Klaas and PaulusdB
Vanaf 1 Oktober (morgen) is er blijkbaar een hefboomlimiet van kracht op Turbo's...

Het lijkt erop dat dit bij Citi al vanaf vandaag geldt, want bij hefbomen >5 worden er nu geen laat-koersen meer getoond, en de bied-koersen lijken bevoren op die van gisteravond...:


Iemand enig idee hoe dat nu precies zit?
Stel dat ik Turbo's in bezit heb met hefboom >5, dan kan ik vanaf nu dus alleen maar afwachten totdat de koerst stijgt (en hefboom daalt naar<5) en ze dan pas verkopen?
En als ik in toekomst Turbo's aankoop met een hefboom net onder 5, en daarna daalt de koers fors (dus stijgt hefboom), dan heb je gewoon pech en kun je machteloos toekijken hoe de koers steeds dichter bij de knock-out komt, en je kunt dan niet tussendoor je verlies nemen en verkopen, maar je mag dan afwachten totdat je alles verloren bent...?

Weet iemand hoe dat nu precies zit?
 
Weet iemand hoe dat nu precies zit?
De AFM: Betere bescherming beleggers tegen risico’s van turbo’s

Ik kreeg van LYNX de volgende samenvatting:

Concreet betekent dit dat wanneer de hefboom boven een bepaalde grenswaarde komt, dit invloed heeft op de verhandelbaarheid van de betreffende turbo. Een turbo komt dan in de zogenaamde “bid-only situatie” terecht, wat wil zeggen dat voor deze turbo enkel nog verkooporders voor het sluiten van de posities kunnen worden doorgegeven.
 
  • Like
Reactions: Twiztlock
De AFM: Betere bescherming beleggers tegen risico’s van turbo’s

Ik kreeg van LYNX de volgende samenvatting:

Concreet betekent dit dat wanneer de hefboom boven een bepaalde grenswaarde komt, dit invloed heeft op de verhandelbaarheid van de betreffende turbo. Een turbo komt dan in de zogenaamde “bid-only situatie” terecht, wat wil zeggen dat voor deze turbo enkel nog verkooporders voor het sluiten van de posities kunnen worden doorgegeven.

Dank!
(Sorry, ik zie nu dat ik het me verkeerd voorstelde, beetje dom...)

Wat me verwarde: op de Citi website zijn de bied-koersen niet bevroren, maar bij DeGiro nu blijkbaar wel.
(DeGiro toont nu nog de laatste bied-koers van gisteravond, niet de actuele zoals die op de Citi website zichtbaar is)

En machteloos toekijken hoeft dus idd niet, als ik het goed begrijp kun je te allen tijde de Turbo verkopen (tegen de getoonde bied-koersen), er worden vanaf hefboom >5 alleen geen laat-koersen meer getoond en er kan dan dus niet meer gekocht worden zodra de Turbo de "veilige zone" verlaat...
 

Attachments

  • 00133FC5-0E8D-4C95-B764-7532DBCE3142.jpeg
    00133FC5-0E8D-4C95-B764-7532DBCE3142.jpeg
    56 KB · Views: 42
  • Like
Reactions: SpeedyEddy

15% QoQ growth, dat zijn mooie getallen
 
Last edited: