Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben wel benieuwd wie nog HODL't en wie alles al verkocht heeft. Ik zelf heb nog niks verkocht maar kan niet zeggen dat het goed is voor mijn nachtrust momenteel.
Ik heb toen het hele twitter drama begon ongeveer de helft van mn aandelen verkocht. De andere helft houd ik desnoods tot 0 gewoon. Ben overtuigd dat het over een (lange?) tijd wel weer goedkomt.
 
Hier ook 100% gehouden, niks verkocht, heb eigenlijk wel wat nodig komende maand voor verbouwing maar ik probeer er eigenlijk gewoon af te blijven.
probeer het laatste wel bij elkaar te sprokkelen
Ook nog alles in mijn bezit. Focus ligt bij mij op 5 jaar dus heb nog even tijd. Moet wel toegeven dat sinds ik 3 jaar geleden ingestapt ben ik nu voor het eerst wat haarscheurtjes in mijn vertrouwen in Musk en Tesla merk. Met name Musk is soms wel heel onberekenbaar en kan op de meest onverwachte momenten de koers van TSLA (negatief) beïnvloeden. Heel jammer omdat met het bedrijf Tesla intrinsiek niks mis is.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Hbrink
Op zich ben ik dat met je eens.
Anderzijds is er vanuit het Witte Huis en de Dem's een constante stroom van aanvallen op EM en Tesla.

Niets doen en je als een mak lammetje naar de slachtbank laten leiden is ook geen optie denk ik.
En dat ben ik dan weer met jou eens ;-)

Inmiddels zag ik ook een verzoenende tweet waar hij een voorkeur uitsprak voor een gematigde nieuwe partij.

Ik hoop niet dat hij nu ook nog eens een nieuwe partij gaat oprichten....
 
HODL
Tot nu toe niet nodig gehad om te verkopen en
1) ik denk dat die zogenaamde recessie vrij tijdelijk is (dat zijn ze natuurlijk altijd maar kan me niet voorstellen dat deze jarenlang gaat duren)
2) Tesla is Musk’s kindje waar hij moeilijk afstand van kan nemen en hij zal nooit iets doen wat het bedrijf echt schaadt. Elon is een snelle leerling en zijn ego staat zelden in de weg als het gaat om op zijn schreden terugkeren. Mochten zijn uitspattingen echt ten koste gaan van het bedrijf dan doet hij daar wel wat aan. En die beurskoersen: vervelend voor ons maar Elon heeft al vaker gezegd dat de koers wat hem betreft enorm hoog is. Met een hoge beurskoers versnelt hij de overgang naar duurzaam vervoer niet. Met nog 18 miljard in kas wel.
3) het bedrijf Tesla dendert voorlopig echt wel door, weer 1 of 2 jaar +50% produktie en omzetgroei en nog minder partijen/instituten kunnen er om heen.
4) en over Twitter/ESG/politiek: Musks ideeen zijn vaak tegendraads en niet langs latten van bestaande vooroordelen of links/rechts hokjes. Creeert een hoop reuring maar vaker wel dan niet heeft hij gelijk.
 
Wat bedoelen jullie met ‘HODL’? 🧐
Screenshot_20220520-070608_Samsung Internet.jpg
 
Ben wel benieuwd wie nog HODL't en wie alles al verkocht heeft. Ik zelf heb nog niks verkocht maar kan niet zeggen dat het goed is voor mijn nachtrust momenteel.

Het is natuurlijk begrijpelijk dat mensen wat zenuwachtig kunnen worden als de koers flink zakt.
Maar als je investeerder bent - en dus niet speculant - en het geld niet direct nodig hebt is dat totaal niet interessant.
Musk is weliswaar het boegbeeld, maar hij runt dat bedrijf natuurlijk niet alleen. Er zit ondertussen een enorm aantal bijzonder capabele mensen bij Tesla.

Het enige dat er toe doet zijn de cijfers van het bedrijf, het management en de vooruitzichten.
Tesla heeft een heel grote gevulde orderportefeuille en is twee enorme fabrieken aan het opstarten.
Op basis van bovenstaande houd ik rustig mijn aandelen TSLA aan.
Niemand heeft een kristallen bol, maar ik verwacht dat over een aantal jaren mensen zullen zeggen: 'had ik toen maar TSLA gekocht'.
 
Het is natuurlijk begrijpelijk dat mensen wat zenuwachtig kunnen worden als de koers flink zakt.
Maar als je investeerder bent - en dus niet speculant - en het geld niet direct nodig hebt is dat totaal niet interessant.
Musk is weliswaar het boegbeeld, maar hij runt dat bedrijf natuurlijk niet alleen. Er zit ondertussen een enorm aantal bijzonder capabele mensen bij Tesla.

Het enige dat er toe doet zijn de cijfers van het bedrijf, het management en de vooruitzichten.
Tesla heeft een heel grote gevulde orderportefeuille en is twee enorme fabrieken aan het opstarten.
Op basis van bovenstaande houd ik rustig mijn aandelen TSLA aan.
Niemand heeft een kristallen bol, maar ik verwacht dat over een aantal jaren mensen zullen zeggen: 'had ik toen maar TSLA gekocht'.

Precies, ik zeg wel eens dat ik i.p.v. een Tesla, $TSLA had moeten kopen.
Later $TSLA gekocht en over 5 jaar zal dat waarschijnlijk nog steeds een belachelijk lage koers zijn geweest.
 
Ik was rond 1020 helemaal uitgestapt vanwege twitter deal. Vorige week op 745 weer ingestapt (dacht dat het niet veel lager zou gaan) Vandaag op 720 weer uitgestapt. Ga voorlopig op mijn handen zitten. Voorzie dat we idd teruggaan naar 2020 koersen... Elon Musk is nu echt helemaal de weg kwijt met zijn politieke beslommeringen, TWTR deal en aandacht rond beschuldiging van seksuele intimidatie.