Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
(die van 2,11 gaan vandaag wel binnenlopen, misschien zelfs die 1,76 wel) Benieuwd of we de gap op $650 vandaag gaan dichten en zo ja of het meteen een nieuwe low voor deze bear-market zal inluiden. Zet je maar vast schrap. Ingenomen posities call (-) gaan vast waardeloos aflopen deze week. Dus misschien nog wat nieuwe daaronder schrijven als het geweeklaag en gejammer is, straks om 14:30 (dacht ik), door de centrale banken (UK USA ECB)
 
(die van 2,11 gaan vandaag wel binnenlopen, misschien zelfs die 1,76 wel) Benieuwd of we de gap op $650 vandaag gaan dichten en zo ja of het meteen een nieuwe low voor deze bear-market zal inluiden. Zet je maar vast schrap. Ingenomen posities call (-) gaan vast waardeloos aflopen deze week. Dus misschien nog wat nieuwe daaronder schrijven als het geweeklaag en gejammer is, straks om 14:30 (dacht ik), door de centrale banken (UK USA ECB)
Anderzijds, na een stevige dip komt soms ook een rebound.
 
(die van 2,11 gaan vandaag wel binnenlopen, misschien zelfs die 1,76 wel) Benieuwd of we de gap op $650 vandaag gaan dichten en zo ja of het meteen een nieuwe low voor deze bear-market zal inluiden. Zet je maar vast schrap. Ingenomen posities call (-) gaan vast waardeloos aflopen deze week. Dus misschien nog wat nieuwe daaronder schrijven als het geweeklaag en gejammer is, straks om 14:30 (dacht ik), door de centrale banken (UK USA ECB)
Lees her en der dat de daling van gisteren en vandaag (voorbeurs) "manipulatieacties" zijn om o.a. grote pensioenfondsen donderdag heel goedkoop te kunnen laten inkopen. Mogelijks ligt het (voorlopige?) dieptepunt daar dan ergens en zo zitten we meteen ook terug in het kwartaalcijferseizoen...
Consensus zou nu rond de 260K liggen. Veel zal afhangen wat er de laatste weken gepresteerd werd qua productie om te zien of we het verlies in productie t.o.v. Q1 wat kunnen beperken.
 
Overigens is het wel zorgwekkend dat we (zoals de laatste jaren in veel landen al zagen) de nuance in alles totaal aan het verliezen zijn. Middenposities verliezen hun belang, politiek, maar ook in veel discussies. Je bent voor of tegen, extreem links (genoemd) of extreem rechts (genoemd). Ook de inval in Oekraïne , c.q. partijen die daarbij betrokken zijn (en zo langzamerhand is dat de hele wereld) worden als ze dat niet al hebben gedaan gedwongen een kant te kiezen. Ook in het financiële systeem zien we dat terug. Misschien dat we na een vroege poging van Rusland nu een meer succesvolle beweging gaan zien naar een tweede monetair systeem van de BRICS plus Indonesië en andere landen die gebruik willen maken van goedkope Russische olie en gas. De vraag is dan wat de OPEC-landen gaan doen. Vermoedelijk zien die door de oogharen heen al wel dat Rusland een te groot risico is en de rol van China over een jaar of 10 wel is uitgespeeld (door supersnelle daling van de werkzame beroepsbevolking).
Voor de Euro en Europa zijn de ontwikkelingen vermoedelijk slecht nieuws, dus Amerikaanse beleggingen gaan het nog wel een tijdje beter doen dan europese, plus de dollar gaat stijgen, flink. Om hiermee weer ON-topic te komen: De aandelen die nu en de afgelopen maanden het hardst daalden, maar zeer winstgevende bedrijven vertegenwoordigen met een koers in dollars zullen heel snel worden gekocht als dit scenario zich voltrekt.
$TSLA is zeker zo'n aandeel.
Voor degenen die nog steeds aan de zijlijn staan komt weldra het koopmoment. Hou peak fear en peak VIX maar in de gaten: Veel goedkoper dan op dat moment zul je ze niet krijgen. Voor VIX zou een 40 score de piek vormen. (VIX CBOE volatility index). Voor 📈🚀 Fear and Greed Index 📈🚀 is iets in de buurt van 15 een punt om in de gaten te houden. Wil je op safe spelen, wacht eerst een 10% stijging af en kijk dan verder naar de 8 eerder genoemde indicatoren (na je vakantie inderdaad, want je wilt niet negatief verrast worden na een leuk dagje klauteren).
 
  • Informative
Reactions: JanG007 and sweep
Een tweede yield inversion binnen korte tijd lijkt aanstaande (2jaarsrente hoger van de 10-jaars), hetgeen (mits voltooid) bijna altijd een indicator voor recessie is. 3,07 versus 3,10 as we speak.
[Edit] En de S&P weer onder 3800. TSLA naar 650 vandaag/morgen. Het hardst gedaalde aandeel wil je eind per kwartaal niet op je balans hebben als investeringsfonds. (Spiegelbeeld met andere kwartalen in de jaren dat het goed ging lijkt me nu dan van toepassing) Bij $TSLA @ $650 sluit ik de geschreven optieposities voorlopig even in ieder geval, ook al hoeft dat de bodem niet te zijn. Ik denk dat we vrijdag misschien toch een stijging zullen zien (want ook investeringsfondsen willen de boot niet missen met $TSLA), na de dip van morgen ervan uitgaande dat we deze week die gap gaan sluiten. Dat is dan het meest positieve scenario, anticiperend op de delivery-cijfers van aanstaand weekend. Die kunnen eigenlijk alleen meevallen.
[Edit 2] overigens was de Fear en Greed index door mij onjuist ge-URL-d. Dat ding is door CNN bedacht en hier staat ie https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed. Stand is nu 25.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ERvee and Hbrink
Heeft er iemand een idee wat je moet doen om de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering te kunnen bijwonen? Livestream is er, maar om echt deel te nemen kan je een controlenummer opvragen door een legal proxy te bezorgen. Dit kan je gewoon bij je broker opvragen? Iemand ervaring met Bolero? @Xfrank ?
Geen idee. Ik zit wel op Bolero maar heb hier nog niet naar gezocht.
 
So far So good. Ik beschouw de laatste gap-up gisteren als (intraday en dat was in het verleden ook goed genoeg) gesloten en miste de dip voor het schrijven van puts, door omstandigheden. Vandaag verwacht ik zoals gezegd een stuk omhoog, vanwege instroom van kapitaal van fondsen die wel weten hoe de komende kwartalen van tesla zullen zijn. De grote vraag daarna is vooral welke last $TSLA zal hebben van de bredere daling. (in het verleden viel mij dat altijd erg tegen.) Helemaal tegen de stroom in zal niet lukken uiteraard. Hoe die stroom zal gaan hangt voorlopig af van de komende kwartaalcijfers wereldwijd, daarna de GDP van Q2. Voor de koers van TSLA verwacht ik tot 21 juli* weinig spectaculairs meer na aankomende maandag. Dus genoeg tijd om na te denken over het innemen van nieuwe posities en winst te genereren met geschreven opties. Vandaag schrijven is interessant, want de VIX daalt alweer en zo spectaculair gaat het maandag voor TSLA niet worden nu de goed-schattende YouTubers en de analisten het behoorlijk eens zijn over de delivery-estimates van komend weekend.
*de kwartaalcijfers die door mij 20 juli nabeurs worden verwacht zullen zeker een outlook voor 2022 geven (ongewijzigd, maar waarschijnlijk zelfs hoger) maar vooral duidelijk maken wat er voor de komende jaren verwacht mag worden. maar ja…. Macro macro, dat bepaalt voorlopig meer alle koersen dan individuele Outlooks, vrees ik.
my 2 cents: vandaag een beperkte stijging, maandag vuurwerk bij de opening, maar een slot dat nauwelijks afwijkt van dat van vandaag. De kwartaalcijfers van de grotere bedrijven zullen tot 20 juli ook de koers van $TSLA gaan bepalen. Verder ook ander macronieuws uit China en Rusland. 10Y yield daalt alweer op de verwachting dat er na juli geen renteverhogingen van .75% meer zullen komen. Gunstig voor TSLA en ook dat draagt bij aan de stijging van vandaag.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik