Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is toch bijzonder hoe sommige mediakanalen de boel een negatieve draai blijven geven. Juni is de beste maand ooit voor Tesla geweest, en dat er het hele kwartaal minder geproduceerd is is nogal wiedes als de fabriek een poos dicht moest. Verminderde vraag.. Je verzint het niet. De productie van afgelopen kwartaal is überhaupt niet aan de vraag gerelateerd met een backlog van een jaar. Zelfs als de vraag minder zou zijn zou Tesla nog zoveel achterstand in de leveringen hebben dat ze nooit genoeg hadden kunnen produceren om die achterstand weg te werken.
Ik verwacht wel een daling door alle hersenspinsels van deze partijen maar misschien dat dat dezelfde dag al weer herstelt doordat beleggers die iets verder kijken dan de negatieve verzinsels zien dat het juist prima gaat met de productie.
 
Idd, echter iemand met meer dan 2 hersencellen snapt dat het zonder lock-down minimaal 370.000 - 380.000 had moeten zijn.
Voor Q3 verwacht ik dan ook richting de 400.000 minimaal.
Idem. Ziek om hier nu echt wat negatief te gaan over denken.
Men heeft bij Tesla juist bergen verzet om nog aan deze mooie productiecijfers te geraken.
Nu Shanghai even dicht (tot en met vandaag zeker?) en er komt weer extra productie van daaruit.
Q3 zou inderdaad naar de 400 000 moeten gaan, omdat Shanghai naar +- 80 à 90 000 zou moeten gaan in augustus en september (in juli door sluiting iets minder - 60 000 misschien). Als Austin dan ook naar 5 000 per week kan gaan (doel is 10 000 tegen het einde van het jaar), zitten er hele mooie cijfers aan te komen en dan moet het in Berlijn ook nog allemaal gaan opschalen... 1 400 000 dit jaar moet het minimum zijn.

Over de koers: we wisten toch allemaal al van in april dat de cijfers van Q2 minder zouden zijn. Mogelijks zit dit dus echt al wel in de koers verwerkt.
Voor wat het waard is: koers van tsla Frankfurt is stabiel.
 
  • Like
Reactions: RobsEV

Dus er is te weinig personeel, maar de fabriek gaat dicht om meer te produceren en in 3 shiften te werken (dus meer personeel nodig). Wat klopt er niet? Ps: ook de commentaren zijn weer lachen. BMW en Audi zijn blijkbaar keigoed bezig en Tesla gaat van de Europese markt binnen 10 jaar. Gefrustreerde ICE-rijders hebben zich weer kunnen laten gaan.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Echt, het is alsof de media in het verleden nooit autoconstructeurs heeft gevolgd over hoe wijzigingen worden aangepakt.

Mijn vader werkte bij Ford, en daar ging de fabriek elk jaar 2-3 weken dicht voor aanpassingen, en had iedereen collectief verlof.