Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgende week is het een week met opties die op langere termijn verkocht en gekocht zijn. Daarom zie je bv een call wall op 333.33, wat de oude prijs van $1000 was. De put wall van 266,67 is de oude prijs van $800.

Het volume zit vooral in de 300 calls, dus ik vermoed dat we ook volgende week onder de 300 blijven. Puts zijn nogal warrig, heel wat volume op 275 terwijl er relatief weinig open staan dus ik denk dat men vind dat de 275 nogal kort ATM is.

1662565853868.png
 
Ik ben benieuwd 😅
Hier ook. Zit met een 290 CC voor morgen.
Hoop op een sluit zo dicht mogelijk er onder, maar als we vandaag nog omhoog gaan denk ik wel dat ik deze ga rollen naar volgende week voor een strike net op de gemiddelde aankoopwaarde (300). Ideale scenario is inderdaad rond 285 eindigen, morgen sluiten voor kruimels en dan voor volgende week een nieuw contract verkopen. Premies zijn voorlopig nog vrij mager hé?
 
Wat is de kostprijs van zo’n premie als ik vragen mag? Totaal onbeslagen als het aankomt op opties.
Waarde van de premie hangt af van verschillende factoren en varieert constant.
Om meer over opties te weten te komen kan je best op het engelstalige gedeelte deze topic eens lezen: Wiki - Selling TSLA Options - Be the House

Opties kosten je namelijk enkel centen als je ze koopt. Interessanter is ze verkopen ;)
 
Na zoveel spierballentaal zal China het hier niet bij laten. De vraag is alleen of ze Taiwan al kunnen binnenvallen, want een speldenprik is geen goede pers voor Xi. Hun straf zal minimaal een primaire sanctie zijn, maar aangezien ze al op koers liggen voor een secundaire worden ze daar niet koud of warm van. Ze kunnen niet eeuwig blijven doen alsof Taiwan een provincie is. Eens moeten ze handelen.

Maar mijn comment hierboven ging eigenlijk vooral ook over de onroerendgoedbubble die op springen staat, leidend tot een Bankencrisis. We weten uit 2008 welk effect dat kan hebben. Hoe hard gaat China de banken steunen. Als ze haar inwoners al laat stikken, zal dat voor de banken zeker gelden.
Taiwan zou een mooi excuus zijn om intern weer eenheid te forceren en een prima gordijn voor alles wat in China zelf fout gaat. Het is behoorlijk explosief allemaal.

Heeej Eddy, hebben ze je in mijn vakantie gepest....??? of ben je zelf gewoon op vakantie? heb al zo lang niks meer gezien van je hier.
Ik mis de inzichten en de analyses, nu met de tweede helft van het jaar waarin TSLA altijd opleeft... maarja de markt weet niet wat die wil
 
  • Like
Reactions: Jelger
Heeej Eddy, hebben ze je in mijn vakantie gepest....??? of ben je zelf gewoon op vakantie? heb al zo lang niks meer gezien van je hier.
Ik mis de inzichten en de analyses, nu met de tweede helft van het jaar waarin TSLA altijd opleeft... maarja de markt weet niet wat die wil

Nou ik was terwijl je dit schrijft bezig met de voorbereiding van een bullish stukje, want er ontvouwt zich een patroon dat mij wel vrolijk stemt, ondanks de zeer zware macro-wolkendis er nog wel even boven hangen. China gaat niet bepaald lekker op beide fronten, Covid en dreigende bankencrisis (en meer dan dat want ze stevenen keihard op secundaire sancties af en hebben ook geen Geld om Poetin te plezieren met investeringen die in navolging van de onze zomaar weer afgepakt kunnen worden als Putin's pet verkeerd staat en hij kamchatka aanvalt (bij wijze van spreken).
Verder kan de Oekraïnecrisis nog een winter gaan duren (hij gaat het gewoon proberen vol te houden met maximale pijn voor Europa, maar dan is de laatste troef echt wel uitgespeeld, behalve ernstige militaire middelen. Dat gezegd hebbende (en als dikke dreiging boven het volgende):
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Bullish voor de middellange termijn (en dat kan hooguit duren tot medio 2024) en uiteraard blijf ik zeer bullish voor de lange termijn waarom?
The mother of all wedges (welke ik in navolging van Chicken Genius aan de bovenzijde opgelost zie worden) is in beeld.
Maximale daling: 220 en hoe later we dalen des te hoger die bodem.
Uitbraak voorzien: uiterlijk januari 2023 en vanaf maximaal plm 340 (als dat binnen 3 maand bereikt wordt)
Delta: 235 boven het uitbraakpunt, dus maximale top 564, minimale top 475, als het nog tot eind 2023 duurt voor we deze wedges verlaten (eerder is beter want dan is de theoretische top hoger, vanaf de uitbraak.
Basis is dat ik de stijging van laatste lage punt (179 na stocksplit2) naar hoogste punt (414 na stocksplit) boven op het punt van de uitbraak uit de wedges projecteer. Heeft bij kleinere wedges altijd gewerkt en we weten waar Tesla staat, zou moeten staan en bovendien heengaat de komende drie jaar. Om die projecties te halen is er volgens mij ook een fundamentele basis voor deze gewaagd lijkende maar reële voorspelling. Als het macro enigszins gedempt verloopt.
In beeld:
Schermafbeelding 2022-09-08 om 19.10.14.png


in cijfers bij een exit op 329 in januari:
1662657091146.png
 
P.S. in de vakantie wat aandelen weggegeven aan de kinderen en die met optiehandel gewoon terugverdiend, dus laat "ze" maar pesten (zal 't draadje eens teruglezen..)
Ik vind de stocksplit om die reden ook vervelend, het is voor mij nu iets mentaal moeilijker met opties iets te verdienen. Een marge van enkele tientallen dollars aanhouden is nu een gevoelsmatig groter risico van enkele dollars groot. Wel zijn puts nu iets beter te doseren (de margin warnings vlogen me eerder om de oren, nu niet meer)
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Hier ook. Zit met een 290 CC voor morgen.
Hoop op een sluit zo dicht mogelijk er onder, maar als we vandaag nog omhoog gaan denk ik wel dat ik deze ga rollen naar volgende week voor een strike net op de gemiddelde aankoopwaarde (300). Ideale scenario is inderdaad rond 285 eindigen, morgen sluiten voor kruimels en dan voor volgende week een nieuw contract verkopen. Premies zijn voorlopig nog vrij mager hé?
Hey die 290 heb ik ook en inmiddels 305 voor volgende week geschreven. Nog niet echt doorgerold, want ik verwacht voor morgenavond een daling die groot genoeg is om comfortabel met die C290 de week door te komen. Tot 30/9 weinig nieuws. Dan AI day 2 en in oktober achtereenvolgens Deliveries, Q3, credit-upgrade door S&P en Moodys, dan moet je echt geen calls meer schrijven (en ik dek mijn opties nooit af, kan toch altijd doorrollen). Teslabot, FSD complete en dan Robotaxi (zowel de auto als de operatie) zijn wat mij betreft de fundamentals die bovenstaande uitbraak uit de MOAwedges ondersteunen.
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Nieuwe voorwaarden van DeGiro ontvangen.
Even diagonaal doorgekeken.
Wat mij opviel op pagina 7/8 van de wijzigingen: de custody-optie is niet meer beschikbaar voor nieuwe cliënten.
Dat is toch wel heel gek, DeGiro biedt dus geen 100% safe account meer aan maar wil dat je toestaat dat ze jouw aandelen uitlenen? Blij dat ik daar weg ben. Lynx bevalt uitstekend
 
  • Like
Reactions: ebullio
Massieve put walls op 300 en 285, en degene die ze geschreven hebben willen natuurlijk niet dat ze ITM vallen, dus ik verwacht vandaag een lichte daling.

1662709046602.png


Ik weet niet goed wat te denken voor volgende week. De call wall is daar ook 40000 stuks op 300, maar er staan natuurlijk de legacy call wall van 333,33 en put wall van 266,67. Nieuwe verkopers hopen op onder de 300.

1662709293282.png
 
Massieve put walls op 300 en 285, en degene die ze geschreven hebben willen natuurlijk niet dat ze ITM vallen, dus ik verwacht vandaag een lichte daling.

View attachment 850592

Ik weet niet goed wat te denken voor volgende week. De call wall is daar ook 40000 stuks op 300, maar er staan natuurlijk de legacy call wall van 333,33 en put wall van 266,67. Nieuwe verkopers hopen op onder de 300.

View attachment 850594
Ze zullen wat werk hebben als de trend uit de voorbeurs zich doorzet (293...) ;)
 
  • Like
Reactions: Xfrank