Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zover ik kan lezen ging de vorige stock split gepaard met 3 dagen een lagere koers.

Dus niet zo klagen :).

TSLA gaat weer lekker landen binnen de calls en puts. Enkel de 300 calls zijn nieuw, omdat als day trader er nog wat premie aan te verdienen valt als je ze verkoopt, en als koper je kan hopen dat de koers toch nog net over de 300 gaat.


View attachment 845424


Ook voor volgende week wordt geen stijging verwacht... Een al stevige call wall op 300 van call verkopers die denken dat hun positie veilig zal blijven, en hoopvolle kopers die hopen dat die drempel wel nog gehaald wordt.

Qua puts is het koffiedik kijken. 250 is een lage put wall.

View attachment 845427
Alleen is Powell wat roet in het eten aan het strooien door de renteverhogingen door te blijven voeren.
nou ja, koop momentje ;)
 
Alleen is Powell wat roet in het eten aan het strooien door de renteverhogingen door te blijven voeren.
nou ja, koop momentje ;)

Deed de ECB dat maar :)

Renteverhoging heeft vast wel wat impact, maar Tesla verkeerd in de gezegende omstandigheid dat weinig tot geen leningen hebben. Directe impact is dus zeer beperkt.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
True, maar het sentiment van de beurs bepaald regelmatig het sentiment van Tesla.

Helemaal met je eens. Maar... eens in de zo veel tijd komen fondsen zoals Tesla (er zijn er meer) weer met een flinke sprong naar boven als analisten en grote beleggers zien dat de cijfers als stijgende omzet/marktaandeel, stijgende marge en stijgende EPS geen incidenteel iets zijn, maar structureel. Al denk ik dat Tesla de eerste jaren nog alles in productontwikkeling en investeringen moet stoppen, een beperkt dividend zou ook een positieve bijdrage kunnen gaan geven.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Renteverhoging heeft vast wel wat impact, maar Tesla verkeert in de gezegende omstandigheid weinig tot geen leningen te hebben. Directe impact is dus zeer beperkt.
Het gaat om meer dan rente op uitstaande leningen.
Voor groeibedrijven is de waardering sterk gebaseerd op naar het heden verdisconteerde winsten in de toekomst. Als de rente 0% is, zijn de toekomstige winsten vandaag heel wat meer waard dan wanneer de rente veel hoger staat. Daarom ook daalt de technologiebeurs Nasdag zoveel meer dan de brede markt.
 
Voor zover ik kan lezen ging de vorige stock split gepaard met 3 dagen een lagere koers.

Dus niet zo klagen :).

TSLA gaat weer lekker landen binnen de calls en puts. Enkel de 300 calls zijn nieuw, omdat als day trader er nog wat premie aan te verdienen valt als je ze verkoopt, en als koper je kan hopen dat de koers toch nog net over de 300 gaat.


View attachment 845424


Ook voor volgende week wordt geen stijging verwacht... Een al stevige call wall op 300 van call verkopers die denken dat hun positie veilig zal blijven, en hoopvolle kopers die hopen dat die drempel wel nog gehaald wordt.

Qua puts is het koffiedik kijken. 250 is een lage put wall.

View attachment 845427
AM moet nog gebeuren, maar de trend is duidelijk.

1661542779971.png

Voor volgende week ontstaat er activiteit op de 290 en 295 puts.

1661542964120.png
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Maurice1
Ik geloof echt in Tesla, maar pas op: nooit al je eieren in één mandje. Dan speel je roulette...

Ik moet wel bekennen dat ik momenteel eigenlijk procentueel gezien te veel Tesla heb .
Tja alles in 1 mandje. Laat ik die nou al vaker hebben gehoord. Maar ook ik geloof in Tesla. En 100% is het niet maar zeker wel veel.
Ik zal blijven investeren maar mischien hebben mensen hier een bepaalde gedachte wanneer de diepte is bereikt.
 
Wat de bodem is kan niemand voorspellen.Ik zeker niet, anders was ik veel rijker dan nu :)

Wel vind ik nu de koers erg laag. Maar macro's spelen in het huidige beurs klimaat een grote rol.

Musk met zijn twitter gerommel heeft in 2022 ook niet echt bijgedragen aan een gestage groei.

Maar het complete plaatje voor Q3 is heden super positief. Op basis van de verwachte cijfers zou Tesla makkelijk de 350 per half oktober (cijfers Q3) kunnen aantikken. Zelfs 400 niet uitgesloten als FSD een succes wordt.

Zelf ben ik met name geïnteresseerd in de cijfers van Tesla Energy: de zonnepanelen, batterijen ed. Absoluut onderschat.

Ook onderschat is de potentie van de TeslaBot. Maar dat gaat nog drie jaar of langer duren.

Je hebt met Tesla, denk ik, een prima keus gemaakt. Maar hou een oog op risico's. Ik heb dat naar mijn mening te weinig gedaan. Grote kans dat het goed afloopt, maar als het mis gaat... ' Houston, we have a problem'
 
  • Like
Reactions: Nick-m
We zitten break-even met 15 oktober 2021, en da's natuurlijk vooral door macro. Q3 cijfers en ander positief nieuws zal de koers wel wat bewegen, maar zolang we in deze crisissfeer blijven, verwacht ik geen gekke dingen.

1661972122044.png


Voor komende vrijdag gaan we weer landen tussen de 300 en 250. Max pain is 285 en ik gok dat we ergens onder de 285 en boven de 280 gaan landen.

1661972244996.png


Volgende week hetzelfde verhaal? Weer een call wall op 300, en put walls pas vanaf 250 en lager.
1661972337118.png
 
  • Like
Reactions: Nick-m