You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Overigens by far het grootste volume van het jaar, Liefst 5,7 % van het hele kapitaal is vandaag over de beursvloer gegaan en dan praten we nog niet eens over de freefloat (die überhaupt verhandelbaar is), daarvan is het 6,7%. Dat kan alleen bij een aandeel met zoveel particulieren in een verder normale markt (ik bedoel er is niet bepaald sprake van een faillissement of overname, dan zie je die volumes vaker) .
Ondertussen gaat de FUD maar door, dus de shorters kijken nu hoe ver ze "Dumb Money" kunnen krijgen. Er zijn er die inderdaad "capituleren", sommigen gedwongen door margin (kijkend naar het WIKI draadje Tesla options ; be the bank... ) maar aan de prijs-actie te zien en de opties voor volgende week gokken er meer professionele partijen op een herstel boven 130. Dit was vermoedelijk klassiek "retail uitschudden".
Ik heb al een tijdje geleden opgegeven de logica va dag tot dag te begrijpen en te melden, maar die is er niet. Je moet echt per dag beslissen en houdt je dan maar vast aan TA, want iets anders is er in deze markt niet. Na dit pak slaag hangen nog steeds bijna dezelfde donkere macrowolken boven ons, die ik nu eens niet ga herhalen. Een deel ervan is nu zo langzamerhand wel ingeprijsd, maar toch zal slecht nieuws op die fronten toch elke keer een neerwaarts effect kunnen hebben. (eerder schreef ik al dat ik me afvroeg hoe vaak we nu bij Tesla alle tegenwind al hebben ingeprijsd. De bodem is natuurlijk * maar de winst per aandeel. Dus de wal die het schip keert is steeds dichterbij, maar in een storm is het lastig naar de wal manouvreren en gaat de stookolie ondertussen wel op. Als dan je tank bijna leeg is kun je zo dichtbij in paniek verkeerde beslissingen nemen en alle lading verliezen in het ergste geval.
Terwijl ik dit schrijf is het aandeel "liefst twee dollar opgeveerd, na een giga daling in 5 dagen. De laatste keer gebeurde dat zelfs 9 dagen en verloren we meer (in september 2022) echter lang niet met zo'n volume en ook nog eens op een onmogelijk geacht niveau.
Ik zal geen enkel aandeel verkopen uit angst, in de overtuiging en absolute wetenschap dat we het ergste nu gehad hebben (want nog eens 280 van het aandeel af is gewoon materieel onmogelijk). We zitten op het niveau van 21 augustus 2020, toen Sjanghai nog aan het groeien was, dus alleen Fremont volop leverde, gekkigheid..
Nog een paar minuten en dan weten we of het zelfs nog 7,469% van de freefloat is ( en dat is 85% van het uitstaand aandelenkapitaal 3,15 miljard)
Twitter spaces met Elon
Ach, soms moet je zelf de slingers ophangen
Een beetje een kromme vergelijking, omdat Lucid en Rivian natuurlijk hun initiële waardering kregen toen Tesla al zeer hoog gewaardeerd stond.Lucid en Rivian lijken er slechter aan toe.
Beiden hebben vandaag hun "all time low" gehaald.
View attachment 888304View attachment 888305
Terwijl TSLA toch nog 9548% winst heeft
View attachment 888306