Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Op verzoek:

Dankjewel.

Het door jou geciteerde stukje komt uit de analyse van Gordon Johnson, Tesla Bear avant la lettre.

48B86BC1-9305-4345-B6F5-BC3E988A1AF5.jpeg


Ik denk niet dat je aan zijn analyses veel waarde moet toekennen.
 
ok, wist ik niet.
Het gevaar bestaat, langs beide kanten, dus bear and bull, dat men zich uitsluitend baseert op bronnen die de eigen overtuiging bevestigen.
Uiteindelijk gaat het om de argumentatie. Heeft de aanzienlijke prijsverlaging voldoende extra kopers gelokt zodat de kleinere winst per auto kan gecompenseerd worden? Als ik zie dat het volume maar een beetje is toegenomen ivm het vorige kwartaal, zou mij dat verbazen.
 
Last edited:
Op verzoek:

Uit jouw citaat waarvoor je ook geen bron geeft: 'off set by a modest price decrease'. Dan zou ik wel eens willen zien wat een aanzienlijke prijsvermindering zou zijn.


Zero Hedge (or ZeroHedge) is a far-right[13] libertarian[18] financial blog and news aggregator.

Ze nemen daarbij tevens wat "GLJ Research's Gordon Johnson" zegt over Tesla serieus.
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Ja ik heb mijn 120 aandeeltjes verkocht. Ik verwacht dat het bij voorbaat als een slecht kwartaal wordt gezien, just because. Als ik ernaast zit heb ik een mooie winst al op zak, als ik gelijk heb dan koop ik het weer terug, want ik denk dat het te laag gewaardeerd is.

(En waar ik zeg “ik verwacht” of “ik denk” moet je niets anders voor je zien dan een chimpansee die het weerbericht voorspelt)
Told you so haha

Iets met een kapotte klok…
 
ok, wist ik niet.
Het gevaar bestaat, langs beide kanten, dus bear and bull, dat men zich uitsluitend baseert op bronnen die de eigen overtuiging bevestigen.
Uiteindelijk gaat het om de argumentatie. Heeft de aanzienlijke prijsverlaging voldoende extra kopers gelokt zodat de kleinere winst per auto kan gecompenseerd worden? Als ik zie dat het volume maar een beetje is toegenomen ivm het vorige kwartaal, zou mij dat verbazen.
Kijk ook even wat de markt heeft gedaan en vergelijk Q1 met Q1 vorig jaar.
Q4 in de auto wereld is standaard goed en Q1 is standaard slecht. Als dan Q1 een plus is t.o.v. Q4 dan is er een duidelijke plus zichtbaar.

Gordon Johnson komt ook steeds met de toename van de voorraden. Tesla heeft slechts 16dgn voorraad en dat is extreem laag dus zal vast nog gaan stijgen om de transport flow soepeler te maken.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ook dat wist ik niet.
Mij is altijd gezegd dat einde van het jaar de auto's niet meer zo vlot ingeschreven worden omdat ze dan een meteen een jaar ouder zijn hetgeen de restwaarde negatief beïnvloedt. Dat is misschien ondertussen veranderd.
Je moet eens je consumenten pet af zetten als je denkt iets te zeggen over wat een producent / aandeelhouder zegt.
Daar zit namelijk nogal een spanningsveld tussen.

We zien dit soms ook in andere discussie over bijv. het SuC-netwerk.
Als Tesla consument is het niet fijn dat andere nu op soms twee plekken staan om daar ook te laden.
Als bedrijf / aandeelhouder is het geweldig dat die business nu goed geld gaat opbrengen.
 
Gordon heeft het nog nooit bij het rechte eind gehad als het om Tesla gaat.
Dat is iets anders dan kritisch zijn. Zelfs in de nieuws media lacht men hem steeds uit.
...hoewel het er op dit ogenblik op lijkt dat wel meer beleggers zijn visie delen. Maar dat kan snel veranderen.
Je moet eens je consumenten pet af zetten als je denkt iets te zeggen over wat een producent / aandeelhouder zegt.
Daar zit namelijk nogal een spanningsveld tussen.
Uiteindelijk is het de koper die zijn auto registreert en in ontvangst neemt. Nogal wat LM schrijven niet meer of in elk geval minder in vanaf half november. Arval doet dit bijvoorbeeld enkel nog uitzonderlijk vanaf November.
 
...hoewel het er op dit ogenblik op lijkt dat wel meer beleggers zijn visie delen. Maar dat kan snel veranderen.
De FUD die ook jij verspreid zal niet zonder effect zijn.
Uiteindelijk is het de koper die zijn auto registreert en in ontvangst neemt. Nogal wat LM schrijven niet meer of in elk geval minder in vanaf half november. Arval doet dit bijvoorbeeld enkel nog uitzonderlijk vanaf November.

Kijk even naar de leveringen in het verleden.

 
Inderdaad. Niets is wat het was.
Ik dacht eerst: tiens, het gaat super met VW de laatste jaren, wat een groei. Maar het gaat hier enkel over BEVs.
Ik vermoed dat hier toch wat manipulatie meespeelt omwille van de te halen verkopen aan BEV om boetes te vermijden.
 
Ik begrijp niet wat het met FUD te maken heeft erop te wijzen dat als een flinke korting op de prijs van de verkochte auto's niet voldoende gecompenseerd wordt door een toegenomen volume, dat mogelijks een negatief effect heeft op de bedrijfswinst.
Het is FUD als je per definitie de uitleg van het management af doet als onhaalbare onzin.

Dat is wat je doet hiermee.
Beweren dat het management liegt is het verspreiden van FUD.

In de investors meting werd duidelijk aangeven dat de prijs cuts zoude zorgen dat de marge zou gaan dalen maar dat deze nog steeds verre weg het gezondste van de markt zullen blijven. ca. 20%

Je ziet ook dat men minder kwartaal pushes doet omdat dit gewoon te duur wordt met de huidige volumes.
Kostprijzen van materialen zakken weer hard en dus is het niet raar om die marges te gaan halen.

Je ziet steeds weer Gordon Johnson modus waarbij er zelfs over de Q4 cijfers is gezegd door de bears dat ze boekhoudfraude vermoeden als steeds weer blijkt dat het management doet wat ze beloven.
 
Inderdaad. Niets is wat het was.
Ik dacht eerst: tiens, het gaat super met VW de laatste jaren, wat een groei. Maar het gaat hier enkel over BEVs.
Ik vermoed dat hier toch wat manipulatie meespeelt omwille van de te halen verkopen aan BEV om boetes te vermijden.
Oei wat zeg je nu. VW en oneigenlijke praktijken dat kan toch niet...






Alle parkeerterreinen van de onafhankelijke dealers in NL stonden in Q4 2020 helemaal vol.