Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hier net een plukje (1/3 van totaal) verkocht.
Als ze 'n flinke stap omlaag doen de aankomende dagen/weken stap ik weer even vrolijk in.

Als niet dan ga ik een beetje spreiden en zoek ik iets anders om in te stappen (gericht op duurzaamheid, voorbij 'startupfase' en met goede rendementsverwachtingen op een horizon van 5 jaar, mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag).
TSLA lijkt me de beste keuze ;)
 
gericht op duurzaamheid, voorbij 'startupfase' en met goede rendementsverwachtingen op een horizon van 5 jaar, mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag


Ik ben vandaag weer ingestapt bij Enphase, uitstekend bedrijf en vooruitzichten en het aandeel heeft een harde duik gemaakt waar het nu weer uit lijkt te klimmen.

Kan op ook op korte termijn wel heel interessant zijn.
 
Ben toch benieuwd naar de harde Q2-2023 financiële cijfers. Prijzen omlaag, verkoop omhoog...lijkt logisch. 20000 auto's is ca. 5% meer auto's verkocht dan analisten verwachten. Maar gaat de winst ook omhoog? En momenteel staat het aandeel wel 7% hoger. En een KW rond 80. Dit jaar rond het dieptepunt in jan. 2023 al 270% omhoog. Kan het niet goed meer volgen (kan aan mij liggen....). :rolleyes:
Ik ook, die zullen wel lager zijn. Maar nog steeds dik winst per verkochte EV. De meeste maken verlies op een EV (of verkopen ze gewoon niet).

Wellicht kleine dip, maar zodra M3-highland er is en de cybertruck geleverd wordt gaan we weer (de cybertruck zie ik nog een soort apple/iphone hype beleven, celebs, films, reclames, etc ....).

En dan volgend jaar de Tesla bot en Dojo (ik denk dat wall street en de analisten daar nog helemaal niks van snappen).
 
Ik ook, die zullen wel lager zijn.


Dat valt nog te bezien. Marges stonden in Q1 vooral onder druk door de drag van Austin en Berlijn.

Nu die fabrieken op stoom komen gaan ze bijdragen aan de bottom line.

Verder natuurlijk de plus van 20K auto’s à 45K ASP en de verdubbeling van de S&X verkopen tov Q1.

Als laatste en zeker niet onbelangrijkste het verder ‘unwinden’ van de ‘wave’ en de meer gelocaliseerde produktie en dan hebben we dus een groot aantal factoren die positief gaan bijdragen aan de marges.

Ik schat in dat de gross margin weer boven de 20% komt.

Met de lage inschatting van de EPS nu zou dat dus ook weer een beat kunnen worden.
 
Dat valt nog te bezien. Marges stonden in Q1 vooral onder druk door de drag van Austin en Berlijn.

Nu die fabrieken op stoom komen gaan ze bijdragen aan de bottom line.

Verder natuurlijk de plus van 20K auto’s à 45K ASP en de verdubbeling van de S&X verkopen tov Q1.

Als laatste en zeker niet onbelangrijkste het verder ‘unwinden’ van de ‘wave’ en de meer gelocaliseerde produktie en dan hebben we dus een groot aantal factoren die positief gaan bijdragen aan de marges.

Ik schat in dat de gross margin weer boven de 20% komt.

Met de lage inschatting van de EPS nu zou dat dus ook weer een beat kunnen worden.
Ik denk ook de GM weer boven de oh zo belangrijke 20%
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik heb hier net een plukje (1/3 van totaal) verkocht.
Als ze 'n flinke stap omlaag doen de aankomende dagen/weken stap ik weer even vrolijk in.

Als niet dan ga ik een beetje spreiden en zoek ik iets anders om in te stappen (gericht op duurzaamheid, voorbij 'startupfase' en met goede rendementsverwachtingen op een horizon van 5 jaar, mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag).
Hyliion, zoek maar eens op. Wel voor de lange adem maar enorm kansrijk!
 
  • Informative
Reactions: ERvee and Michel_AH
Ben je ze ondertussen al kwijt? In ieder geval beter dan vrijdag...
Of ga je nog even afwachten?
Nee ik heb ze nog, en gelukkig mee kunnen profiteren van een mooie dag 🤩 Maar ik hou mijn vinger bij de verkoopknop mocht er weer een halve gare het bedrijf afwaarderen van Buy naar Neutral etc.. ;) Maar ik kan in theorie de boel nog tot begin september houden
 
Als niet dan ga ik een beetje spreiden en zoek ik iets anders om in te stappen (gericht op duurzaamheid, voorbij 'startupfase' en met goede rendementsverwachtingen op een horizon van 5 jaar, mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag).

Nog een, EOS Energy.

Bedrijf in batterijopslag, hebben eigen batterijen gebaseerd op Zink met een hoge cycle-life en lage kostprijs.

Wordt hier en daar al wel gehypet maar is wel terecht imo.

Technologie ziet er goed uit, hardware zowel als software.

Zijn het start-up stadium bijna voorbij en staan op het punt om winstgevend te worden.

Overbodig om te melden dat opslag een enorme groeimarkt is.

 
Amprius (heb aandelen), 500Wh/kg accu (is al bewezen), 2x zoveel als wat er nu is. Richten zich nu nog met name op evation (gewicht). Is gokje maar als ze productie voor elkaar krijgen (zijn de fabriek aan het bouwen) dan kon die wel eens flink stijgen. Enige bedenking, als ze echt goed zijn waarom koopt Tesla ze dan niet (ze zitten naast Tesla !).
 
In Noorwegen, Duitsland zijn ook speciale lage rentes voor de model 3 tot 20 augustus. Dus gerucht is gaande dat dan de highland uitkomt. Maar we weten meer 2 a 3 weken van te voren of bij de earnings call.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-07-04-06-45-48-17_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    Screenshot_2023-07-04-06-45-48-17_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
    149.9 KB · Views: 73
Amprius (heb aandelen), 500Wh/kg accu (is al bewezen), 2x zoveel als wat er nu is. Richten zich nu nog met name op evation (gewicht). Is gokje maar als ze productie voor elkaar krijgen (zijn de fabriek aan het bouwen) dan kon die wel eens flink stijgen. Enige bedenking, als ze echt goed zijn waarom koopt Tesla ze dan niet (ze zitten naast Tesla !).
gelukkig is een prototype maken moeilijk en opschalen makkelijk..
of was het andersom?
 
Relevant voor Tesla en ik denk beleggers in duurzame ontwikkeling die geïnteresseerd zijn in investeren in Lithium.

Jordan Giesige heeft een uitgebreide analyse gemaakt van de Lithium markt, deel een staat on-line




Ik heb deze man hoog zitten, mensen die geabonneerd zijn op zijn content hebben al verklapt dat Giesige in tegenstelling tot Musk wel degelijk problemen ziet in de Lithium supply chain in de toekomst.
 
Ik heb 6 a 7 jaar met 315000 lithium aandelen gezeten en was uiteindelijk blij dat ik ze met een kleine winst heb kunnen verkopen. Mede door steeds bij te kopen wanneer ze daalden. Voor mij geen lithium meer momenteel.


De analyse gaat ook Tesla beleggers aan, ik deel het niet enkel om te onderzoeken of beleggen in Lithium interessant is.

De hele elektrificatie van de transportsector draait om batterijen en voor Tesla specifiek de 4680 en een exponentiële groei van de productie daarvan.

Om in 2030 twintig miljoen auto’s per jaar en een paar TWh aan megapacks af te zetten zal ook de global supply chain van Lithium gigantisch moeten opschalen.

Even de inhoudsopgave gescreenshot, het omkaderde blokje is de eerste video. De totale serie gaat dus een aantal delen beslaan van in totaal bijna twee uur. Giesige maakt video’s met een hoge informatie dichtheid dus op 1.5 speed afspelen is er niet bij 😅

IMG_6153.jpeg
 
Last edited:
Macro gerelateerd. Inflatiecijfers juni VS deze week. Markt is nerveus.


Kwam deze verklaring tegen op het op het Amerikaanse investeerders draadje, dit verklaart veel beter waarom de top-caps dalen en de rest niet




De negentiende zou dit indexfonds klaar zijn met rebalancing.

Deze week wordt sowieso spannend qua inflatiecijfers omdat verwacht wordt dat de cijfers verder dalen en de rente verhogingen daar van af hangen.