Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hopelijk eindigen we morgen in het groen. Je zou bijna denken dat het mogelijk is, maar bij TSLA weet je het maar nooit o_O
De cijfers zijn zeer bemoedigend! Geweldig gedaan door Tesla 🥳
Ik stond op het punt mijn aandelen vrijdagavond te verkopen, tot nu toe nog blij dat ik dat niet heb gedaan.
Hopelijk heb ik dat gevoel morgenavond ook nog 😌
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
En, wat is het probleem als ze morgen zakken. Heb je deze week het geld nodig misschien? Zoniet, is er toch niks aan de hand.🤷‍♂️
Zakken met zulke cijfers stemt mij dan niet erg positief. Wat is er dan nodig om het verder te laten stijgen? Het geld heb ik deze week nog niet nodig, wel dit kwartaal. Dan ga ik verder met 10% van de aandelen, die ik dan weer jaren zal laten staan.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
De beurs is irrationeel, en rationeel tegelijk.

Buy the rumour, sell the news. Je hebt dus kans dat er morgen gaan verkopen om even later weer iets goedkoper in te kopen. Daarin kan je mee doen, of net de boot missen en duurder terug moeten kopen. Of je blijft gewoon zitten.
 
Mjah dit is een verpletterende beat in uitzonderlijk moeilijke macro-economische omstandigheden.

‘Execution’ is wederom ‘Flawless’.

De prijsverlagingen waardoor ze zo onder vuur lagen, ‘No Demand’ en dan zo’n beat.

Episch. Een run-up naar de $300 in aanloop naar de cijfers acht ik plausibel.

Cijfers zouden ook nog weleens positief uit kunnen pakken juist door deze flinke plus.

Riemen vast 😁

-geen advies blabla-
 
Ze liggen in ieder geval op schema, indrukwekkend (weinig bedrijven die dit kunnen en dan ook nog eens in de productie branche).
Tesla growth.jpg
 
Ze liggen in ieder geval op schema, indrukwekkend (weinig bedrijven die dit kunnen en dan ook nog eens in de productie branche).
View attachment 952841
Ik hoorde gister nog van een gozer dat zodra traditionele automakers zich 100% focussen op EV productie dat Tesla lead zo gedaan is. Man man man... Daar word je toch moe van die beers tegenwoordig.
 
Zakken met zulke cijfers stemt mij dan niet erg positief. Wat is er dan nodig om het verder te laten stijgen? Het geld heb ik deze week nog niet nodig, wel dit kwartaal. Dan ga ik verder met 10% van de aandelen, die ik dan weer jaren zal laten staan.
Ben je ze ondertussen al kwijt? In ieder geval beter dan vrijdag...
Of ga je nog even afwachten?
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH
Ben toch benieuwd naar de harde Q2-2023 financiële cijfers. Prijzen omlaag, verkoop omhoog...lijkt logisch. 20000 auto's is ca. 5% meer auto's verkocht dan analisten verwachten. Maar gaat de winst ook omhoog? En momenteel staat het aandeel wel 7% hoger. En een KW rond 80. Dit jaar rond het dieptepunt in jan. 2023 al 270% omhoog. Kan het niet goed meer volgen (kan aan mij liggen....). :rolleyes:
 
Last edited:
Ik heb hier net een plukje (1/3 van totaal) verkocht.
Als ze 'n flinke stap omlaag doen de aankomende dagen/weken stap ik weer even vrolijk in.

Als niet dan ga ik een beetje spreiden en zoek ik iets anders om in te stappen (gericht op duurzaamheid, voorbij 'startupfase' en met goede rendementsverwachtingen op een horizon van 5 jaar, mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag).
 
  • Like
Reactions: Paco