Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Nasdaq 2% naar beneden vandaag, S&P500 zelfs meer dan 2%.
Als het nieuws niet spectaculair is gok ik op een buy the rumor, sell the news.
Heb je een stop-loss ingelegd? Het kan nogal volatiel worden after hours want de beurs zal dicht zijn tijdens het event.
De koers staat nu rond het 50-daags gemiddelde "geparkeerd". Ik ga proberen al slaapwandelend tot aan mijn PC te geraken vanacht.
Zal mijn trading systeem laten open staan...

Maar ik duim met je mee he Dirk, daar kan je zeker van zijn.

sell the news ! :wink:
het was een gokje waard
positie wat te laat gesloten, maar we gaan niet klagen.:smile:
 
Relevant interview met Elon op Bloomberg TV gisteren: Elon Musk: Tesla Stock Not Something I Follow Much: Video - Bloomberg
Hij is duidelijk wat voorzichtiger geworden met uitspraken over de koers van het aandeel op korte termijn, ttz hij durft niet meer zeggen dat het te duur is.
Hij stelt echter wel dat de valuatie in verhouding tot de omzet niet normaal is.

Ben benieuwd waar de Nasdaq volgende week naartoe gaat want het is kantje, boordje aan het worden. Hopelijk komen er snel wat goede resultaten zodat er op zijn minst wat steun komt. Als de huidige stemming niet omslaat koop ik niet bij op 225.
 
Last edited:
Met behoorlijke volumes door z'n steun gegaan.
Volgende steunpunt ligt bij 210

Let's see, @ bar close vandaag :wink:. Vooralsnog niet OS op de dag en 31,8% houdt het nog. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de horizontale steunzone net onder 220 (zwaar bevochten in juli, tevens oude weerstand in april - mei). Maar ik zei: speculatief en korte stop.

Edit: eigenlijk heb ik weinig met TA op volatiele hype-aandelen hoor. Maar toch nog deze: de MA's staan ook echt niet goed, dus 220 is wel opletten...
 
Last edited:
Even gewacht tot de close vandaag om mijn grafieken te sharen. Gezakt tot een ietsje boven het 200-daags gemiddelde maar ik vertrouw het zaakje niet. Normaal ging ik bijkopen op 220 maar niet in deze markt. Ik zie nu meer heil in de steunzone rond 200 van de eerste helft van juni. RSI nu op 29,508 dus oversold. In principe is het wachten tot de RSI een W figuur maakt waarbij het 2de been hoger moet eindigen dan het eerste... We'll see what happens next.

Tesla koersverloop voorbije 33 weken 20141013.jpg


Tesla koersverloop voorbije 18 maanden 20141013.jpg
 
Even gewacht tot de close vandaag om mijn grafieken te sharen. Gezakt tot een ietsje boven het 200-daags gemiddelde maar ik vertrouw het zaakje niet. Normaal ging ik bijkopen op 220 maar niet in deze markt. Ik zie nu meer heil in de steunzone rond 200 van de eerste helft van juni. RSI nu op 29,508 dus oversold. In principe is het wachten tot de RSI een W figuur maakt waarbij het 2de been hoger moet eindigen dan het eerste... We'll see what happens next.

Dank voor de detailgrafieken, Jan. Ik zat ook naar een 220 te kijken, maar ik wil eerst ook wat positieve kaarsjes zien :) Voorlopig is de ellende er nog niet uit, volgens mij.
Het US forum over de aandelen is ook weer lekker druk op het moment. Waar zouden we zijn zonder een beetje volatiliteit?
 
Dank voor de detailgrafieken, Jan. Ik zat ook naar een 220 te kijken, maar ik wil eerst ook wat positieve kaarsjes zien :) Voorlopig is de ellende er nog niet uit, volgens mij. Het US forum over de aandelen is ook weer lekker druk op het moment. Waar zouden we zijn zonder een beetje volatiliteit?

Het resultatenseizoen gaat nu op gang komen en ik hoop op geen al te negatieve outlooks gezien de stijging van de USD het afgelopen kwartaal. Leuk voor de Q4 resultaten van onze bedrijven met USD exposure in Europa maar slecht voor onze Amerikaanse vrienden. Was trouwens verbaasd dat Tesla van de introductie van de D geen gebruik heeft gemaakt om wat prijzen aan te scherpen. Het zou mij niet verwonderen dat de elasticiteit er uit is willen ze voldoende bestellingen blijven krijgen in Europa. De early adopters hebben zo ongeveer hun Tesla dus ze moeten opletten met de prijszetting voor de volgende groep klanten. Hopelijk kunnen ze hun marge op hetzelfde niveau houden dankzij efficiëntiewinsten en schaalvoordelen nu ze toch de productie wat aan het opdrijven zijn.
 
De koers heeft behoorlijk goed stand gehouden tijdens de malaise van de afgelopen week. Is netjes blijven hangen rond het 200-daags gemiddelde en heeft zich nu pal op de trendlijn genesteld die ik had getekend. Alhoewel ik veel zin heb om bij te kopen op 220 ga ik eerst toch de Q3 resultaten afwachten. In deze markt kan het minste slecht nieuws sterk afgestraft worden wat dan een koopopportuniteit kan opleveren. Langs de positieve kant hoor ik dat het D event een groot aantal nieuwe bestellingen heeft opgeleverd en langs de negatieve kant hoor ik dat de oplevering van de Model X mogelijk met een kwartaal zal vertraagd worden. Hierover zullen zeker vragen worden gesteld tijdens de analysten conf call bij de Q3 resultaten. Een fijn weekend voor jullie allen.

Oh ja, dit bericht rolde vandaag nog binnen: "MLV & Co initiated Tesla Motors (TSLA) coverage with Buy rating and price target $300".

Tesla koersverloop voorbije 12 maanden 20141017.jpg
 
Omdat gisteren na beurs bekend raakte dat Daimler zijn 4% in Tesla heeft verkocht, ga ik in risk off mode. Ik heb een verkooporder ingelegd aan 234,50.

"Daimler verkoopt zijn 4%-belang in Tesla voor 780 mln. USD. In 2009 verwierf de groep een belang van 9,1% in de producent van elektrische wagens, maar dit verwaterde omwille van de reeks kapitaalverhogingen van Tesla. Ondertussen rust hierop een serieuze meerwaarde (om en bij de 780 mln. USD). Op de bestaande onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma's voor elektrische wagens blijven beide autoconstructeurs met elkaar samenwerken."

Mijn positie werd om 10u onze tijd (buiten beurs) verkocht. Ik wacht nu even een correctie af om terug in te stappen. Vanaf 220 begin ik interesse te hebben.
 
Last edited: