Snel aangepast naar 195Nu ingeschoten op 206, we wachten af
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snel aangepast naar 195Nu ingeschoten op 206, we wachten af
Er is nog wel wat meer aanpassingsruimte zie ik. Ziet er niet goed uit.Snel aangepast naar 195
Zou Nvidia uiteindelijk een nieuwe generatie van de H100 uitbrengen zoals zij ook doen met hun gpu's?Mee eens, ik vind het sowieso bewonderenswaardige prestaties die ze leveren.
Tesla is een retegezond, innovatief en ubercool bedrijf. Ondanks alle Musk-drama blijf ik dat vinden en zeggen.
Maar met deze cijfers weet je wat de koers de komende dagen gaat doen, zo werkt het in die grote jongens-league nu eenmaal.
Ik koop even geen TSLA meer bij, ik voel de Mojo al een tijdje niet meer om bij te kopen. Andere aankopen de afgelopen maanden renderen toch echt wel heel veel beter (met name NVDA natuurlijk).
En idd maar naar 189Er is nog wel wat meer aanpassingsruimte zie ik. Ziet er niet goed uit.
View attachment 1012036
Is er een aangekondigde krimp van verkoop aangekondigd of een krimpende groei van verkoop? Dat is volgens mij een groot verschil. De Telegraaf had ook een suggestieve kop dat ze in 2024 minder dan 1,8 miljoen gaan verkopen.:Wat vooral speelt is de aankondiging van krimpende verkopen in 2024. Dat Tesla ondanks de aanzienlijke prijsdalingen toch verwacht minder te verkopen, zorgt IMO terecht voor een daling van de koers.
Q4 2023 omzet ligt amper 3% hoger dan Q4 2022 omzet. EPS ligt 40% lager dan Q4 2022 en ligt nu al een heel jaar onder die van het jaar voordien. Kan je met die cijfers een P/E van 65 verantwoorden?
Maar jullie hadden het kunnen weten want ik had voor het eerst een put-optie geschreven op TSLA en dus op die manier een aankoop van de aandelen gedaan.
een krimpende groei van verkoop?
Zou Nvidia uiteindelijk een nieuwe generatie van de H100 uitbrengen zoals zij ook doen met hun gpu's?
Het is jammer dat 4680 en Cybertruck ramp niet een half jaar eerder is begonnen. Het is wachten op het nieuwe hoog volume model en verdere ramp van CT. Eerlijk gezegd verwacht ik dat 2025 ook wel eens een soort tussenjaar kan worden in vergelijking met de jaren erna. Als dan ook nog eens Optimus mee gaat doen, dan gaan we volgens mij weer mooie tijden tegemoet.Dit. Tesla zit tegen de max van de bestaande produktie lijnen aan. Als alle lijnen op 100% draaien het hele jaar (en dat is technisch onmogelijk) kom je op 2.4 miljoen uit.
Verdere groei (maar dat wisten we al) gaat voornamelijk komen van Gen3 en het nieuws daarover vond ik zeer positief.
4680 ramp gaat goed, Optimus en Semi in de coulissen, 29 miljard in kas om de investeringen te doen en een uitermate gezonde free cash flow Q4 ‘23 van 2.1 miljard ondanks hoge investeringen in AI en what not en niet te vergeten een dalende COGS.
Dat dit jaar een tussenjaar wordt is jammer maar helaas, voor de middellange en lange termijn ziet het er imo zeer goed uit.
Inderdaad een belangrijke nuance. In De Tijd spreekt men van verminderde volumegroei:Is er een aangekondigde krimp van verkoop aangekondigd of een krimpende groei van verkoop? Dat is volgens mij een groot verschil. De Telegraaf had ook een suggestieve kop dat ze in 2024 minder dan 1,8 miljoen gaan verkopen.:
Winst en omzet van Tesla vallen tegen, ’aanzienlijk lagere’ productie in 2024
Ook een missende nuance is dat het niet is door een gebrek aan vraag maar een gebrek aan productiecapaciteit.Inderdaad een belangrijke nuance. In De Tijd spreekt men van verminderde volumegroei:
In 2024 zal onze volumegroei aanzienlijk lager zijn dan in het voorbije 2023. Dus een krimpende groei van de verkoop.
Maar de perceptie blijft dezelfde: het groeiverhaal (waarop de hoge waardering gebaseerd is) stokt in 2024.
Als je te weinig productiecapaciteit hebt om aan de vraag te voldoen, zie ik niet in waarom je de prijzen en dus de marges zou laten zakken. Dat dat wel gebeurt, bewijst volgens mij juist het tegenovergestelde: om de fabrieken op een voldoende hoge capaciteit te laten draaien is het nodig om het volume te verhogen hetgeen alleen kan door een verhoogde vraag te creëren door de prijzen te verlagen.door een gebrek aan vraag maar een gebrek aan productiecapaciteit
Ik lees ook dat de huidige productiecapaciteit 2,4 miljoen voertuigen per jaar zou bedragen en dat er 1,8M verkocht zijn
Als je te weinig productiecapaciteit hebt om aan de vraag te voldoen, zie ik niet in waarom je de prijzen en dus de marges zou laten zakken. Dat dat wel gebeurt, bewijst volgens mij juist het tegenovergestelde: om de fabrieken op een voldoende hoge capaciteit te laten draaien is het nodig om het volume te verhogen hetgeen alleen kan door een verhoogde vraag te creëren door de prijzen te verlagen.
2.350.000 per 31-12-2023.Ik lees ook dat de huidige productiecapaciteit 2,4 miljoen voertuigen per jaar zou bedragen en dat er 1,8M verkocht zijn.