Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is strategisch.
Dat is ook uitgelegd maar jij wil niet aan die uitleg. Jij noemde het eerder een ongeloofwaardige strategie zoals je veel van Tesla weg zet als ongeloofwaardig.
Jij blijft steeds luisteren naar de helft van een argument en geeft daar de volledige verklaring aan.
Ik reageer eigenlijk op het ongeloof op de nabeurs- en nu ook voorbeursevolutie van de koers en de beweringen dat er geen enkele reden is voor een daling. Ik geef enkele mogelijke verklaringen. De fans geven enkele redenen waarom de koers positief zou moeten evolueren. Tesla blijft prima presteren maar minder goed dan wat in de huidige waardering vervat zit. Het bedrijf bevindt zich qua waardering in het gezelschap van Nvidia en Netflix maar noteert dubbel zo duur als apple, google, facebook en 5 keer zo duur als de grootste automerken.
We kijken straks wat de markt ervan denkt. Dat is nog altijd een relevante graadmeter.
 
  • Like
Reactions: sweep and Johan0308
Geen paniek :)

1706189986561.png
 
Goed gegokt! Ik laat mijn portfolio maar liever gewoon pruttelen met soms wat winstneming (maar dat is al even geleden ;)).
Maar in die 'koopmomentjes' geloof ik even niet meer, dat zijn er te veel geweest de afgelopen maanden.
Dat zou een mooi koopmoment kunnen zijn.
Lijkt dan alsof we terug zijn in 2018-2019.
Kortom: met het bedrijf Tesla gaat alles eigenlijk gewoon heel goed qua fundamentals maar de koers is direct na corona mogelijk te snel en te hoog gestegen waardoor die alleen te rechtvaardigen is met het inlossen van torenhoge verwachtingen. Nu dat hapert vindt een gezonde correctie plaats. Zo iets?

Want laten we eerlijk zijn, al die posts van die uberbulls op X bestaan allemaal uit 'if....when...you will see...': toekomstmuziek waar voorlopig geen feitelijke verwachting over uit te spreken is. Zoals dat Optimus het $25k model in elkaar gaat zetten. Zou best kunnen, maar ook best van niet, dus om daar de huidige torenhoge koers mee te verantwoorden is misschien niet geheel correct.

En wat ik blijf zeggen: al dat drama van Musk op X doet de koers sowieso geen goed. Gelijk hebben (en dat heeft hij best vaak vind ik) is wat anders dan gelijk krijgen wanneer je op deze manier communiceert. Hij mag van mij wat meer achter gesloten deuren communiceren.
 
  • Like
Reactions: Paco
Goed gegokt! Ik laat mijn portfolio maar liever gewoon pruttelen met soms wat winstneming (maar dat is al even geleden ;)).
Maar in die 'koopmomentjes' geloof ik even niet meer, dat zijn er te veel geweest de afgelopen maanden.

Kortom: met het bedrijf Tesla gaat alles eigenlijk gewoon heel goed qua fundamentals maar de koers is direct na corona mogelijk te snel en te hoog gestegen waardoor die alleen te rechtvaardigen is met het inlossen van torenhoge verwachtingen. Nu dat hapert vindt een gezonde correctie plaats. Zo iets?

Want laten we eerlijk zijn, al die posts van die uberbulls op X bestaan allemaal uit 'if....when...you will see...': toekomstmuziek waar voorlopig geen feitelijke verwachting over uit te spreken is. Zoals dat Optimus het $25k model in elkaar gaat zetten. Zou best kunnen, maar ook best van niet, dus om daar de huidige torenhoge koers mee te verantwoorden is misschien niet geheel correct.

En wat ik blijf zeggen: al dat drama van Musk op X doet de koers sowieso geen goed. Gelijk hebben (en dat heeft hij best vaak vind ik) is wat anders dan gelijk krijgen wanneer je op deze manier communiceert. Hij mag van mij wat meer achter gesloten deuren communiceren.
Was het niet ook Musk die zei dat de koers in zijn ogen te hoog was toen deze >$1000 stond voor de split?
Voor dat moment zeker op de fundamentals, niet op wat de verwachting is voor 2030 en je neemt een lineaire stijging. Of lineair een juist curve is mag iemand zich terecht afvragen. Maar dan kan je ook te laat instappen.

De koers voor de langere termijn zal zeker ruim meer moeten zijn dan de huidige. De weg daar naartoe zal o.b.v. emoties soms te hoog en som te laag zijn.
Dat veel mensen emotioneel problemen hebben met wat Musk zegt is eerder een discussie geweest.
De vraag is of dat een probleem van Musk is of de emoties van de ontvanger van de boodschap is maar de vraag.
 
De vraag is of dat een probleem van Musk is of de emoties van de ontvanger van de boodschap is maar de vraag.
Daar kan ik kort over zijn. Als je als docent de stof correct uitlegt maar op een geestdodende manier waardoor de meesten in slaap vallen en er daardoor niets van begrijpen dan is dat een probleem van de docent. C’est le ton qui fait la musique.

Alles overziend wil Musk producten verkopen. Dan moet je niet alle regulators en politici tegen je in het harnas jagen die je het leven vervolgens zuur gaan maken.

Je steekt toch ook niet over wanneer een auto door rood rijdt met het idee ‘maar ik heb wel mooi gelijk dat ik mag oversteken’.
 
Daar kan ik kort over zijn. Als je als docent de stof correct uitlegt maar op een geestdodende manier waardoor de meesten in slaap vallen is dat een probleem van de docent. C’est le ton qui fait la musique.
Waar maar raakt kant nog wal in relatie tot het onderwerp.
Alles overziend wil Musk producten verkopen. Dan moet je niet alle regulators en politici tegen je in het harnas jagen die je het leven vervolgens zuur gaan maken.
Of maakte ze eerst hem en de transitie het leven zuur?
Je steekt toch ook niet over wanneer een auto door rood rijdt met het idee ‘maar ik heb wel mooi gelijk dat ik mag oversteken’.
Ik niet maar volgens de mensen hier die daar nogal uitgesproken over zijn mag je zelfs verwachten dat de auto stopt als de voetganger door rood gaat.
 
Een multifunctionele Optimus-robot gaat niet de meest efficiënte manier zijn om de repetitieve taken aan een auto-assemblagelijn te automatiseren.
Aan de ene kant ja, want over-engineered.

Aan de andere kant heeft het voordeel van zo een multifunctionele Optimus-robot dat je de productie kan stroomlijnen.

Een beetje zoals elke Tesla die standaard met zetelverwarming komt, omdat dat goedkoper is dan dat als optie aan te bieden.

Wat je ook kan, is zoals bij BMW alle zetels uitrusten met zetelverwarming, en dan het toch als optie aanbieden.
 
Ik presenteer niets als feit. Alles is hier opinie, vanzelfsprekend.

Dus marketing en communicatie werkt enkel in bepaalde marktomstandigheden? Daar ben ik het mee oneens. Marketing is altijd nodig maar je past je boodschap aan aan de markt. Dan benadruk je de prijs, dan weer de luxe, dan weer de veiligheid…