RobsEV
Active Member
Deze mannen hebben al langer een probleem met het feit dat Tesla niet hun werk gaat doen.
Zelf nadenken durven deze mannen niet te doen en dus zijn ze steeds weer verrast.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Deze mannen hebben al langer een probleem met het feit dat Tesla niet hun werk gaat doen.
Jij blijft steeds luisteren naar de helft van een argument en geeft daar de volledige verklaring aan.EM geeft zelf de hoge rentestand, die de aankoop met financiering van zijn auto's duurder maakt, aan om de verminderde volumegroei te verklaren. Dat heeft niets met productiecapaciteit te maken.
Dat is strategisch.
Dat is ook uitgelegd maar jij wil niet aan die uitleg. Jij noemde het eerder een ongeloofwaardige strategie zoals je veel van Tesla weg zet als ongeloofwaardig.
Ik reageer eigenlijk op het ongeloof op de nabeurs- en nu ook voorbeursevolutie van de koers en de beweringen dat er geen enkele reden is voor een daling. Ik geef enkele mogelijke verklaringen. De fans geven enkele redenen waarom de koers positief zou moeten evolueren. Tesla blijft prima presteren maar minder goed dan wat in de huidige waardering vervat zit. Het bedrijf bevindt zich qua waardering in het gezelschap van Nvidia en Netflix maar noteert dubbel zo duur als apple, google, facebook en 5 keer zo duur als de grootste automerken.Jij blijft steeds luisteren naar de helft van een argument en geeft daar de volledige verklaring aan.
Dat zou een mooi koopmoment kunnen zijn.Ik verwacht voor de ‘overwintering’ in 2024 een behoorlijke influx weg van TSLA naar de NVDA, Meta, etc.
run rate >2.350.000
Heb twee weken geleden mijn TSLA aandelen al ingeruild voor NVDA Daardoor een deel van mijn verlies goedgemaakt gelukkigIk verwacht voor de ‘overwintering’ in 2024 een behoorlijke influx weg van TSLA naar de NVDA, Meta, etc.
Kortom: met het bedrijf Tesla gaat alles eigenlijk gewoon heel goed qua fundamentals maar de koers is direct na corona mogelijk te snel en te hoog gestegen waardoor die alleen te rechtvaardigen is met het inlossen van torenhoge verwachtingen. Nu dat hapert vindt een gezonde correctie plaats. Zo iets?Dat zou een mooi koopmoment kunnen zijn.
Lijkt dan alsof we terug zijn in 2018-2019.
Was het niet ook Musk die zei dat de koers in zijn ogen te hoog was toen deze >$1000 stond voor de split?Goed gegokt! Ik laat mijn portfolio maar liever gewoon pruttelen met soms wat winstneming (maar dat is al even geleden ).
Maar in die 'koopmomentjes' geloof ik even niet meer, dat zijn er te veel geweest de afgelopen maanden.
Kortom: met het bedrijf Tesla gaat alles eigenlijk gewoon heel goed qua fundamentals maar de koers is direct na corona mogelijk te snel en te hoog gestegen waardoor die alleen te rechtvaardigen is met het inlossen van torenhoge verwachtingen. Nu dat hapert vindt een gezonde correctie plaats. Zo iets?
Want laten we eerlijk zijn, al die posts van die uberbulls op X bestaan allemaal uit 'if....when...you will see...': toekomstmuziek waar voorlopig geen feitelijke verwachting over uit te spreken is. Zoals dat Optimus het $25k model in elkaar gaat zetten. Zou best kunnen, maar ook best van niet, dus om daar de huidige torenhoge koers mee te verantwoorden is misschien niet geheel correct.
En wat ik blijf zeggen: al dat drama van Musk op X doet de koers sowieso geen goed. Gelijk hebben (en dat heeft hij best vaak vind ik) is wat anders dan gelijk krijgen wanneer je op deze manier communiceert. Hij mag van mij wat meer achter gesloten deuren communiceren.
Daar kan ik kort over zijn. Als je als docent de stof correct uitlegt maar op een geestdodende manier waardoor de meesten in slaap vallen en er daardoor niets van begrijpen dan is dat een probleem van de docent. C’est le ton qui fait la musique.De vraag is of dat een probleem van Musk is of de emoties van de ontvanger van de boodschap is maar de vraag.
Waar maar raakt kant nog wal in relatie tot het onderwerp.Daar kan ik kort over zijn. Als je als docent de stof correct uitlegt maar op een geestdodende manier waardoor de meesten in slaap vallen is dat een probleem van de docent. C’est le ton qui fait la musique.
Of maakte ze eerst hem en de transitie het leven zuur?Alles overziend wil Musk producten verkopen. Dan moet je niet alle regulators en politici tegen je in het harnas jagen die je het leven vervolgens zuur gaan maken.
Ik niet maar volgens de mensen hier die daar nogal uitgesproken over zijn mag je zelfs verwachten dat de auto stopt als de voetganger door rood gaat.Je steekt toch ook niet over wanneer een auto door rood rijdt met het idee ‘maar ik heb wel mooi gelijk dat ik mag oversteken’.
Aan de ene kant ja, want over-engineered.Een multifunctionele Optimus-robot gaat niet de meest efficiënte manier zijn om de repetitieve taken aan een auto-assemblagelijn te automatiseren.
Opinie is geen feit. Dat zou jij toch moeten weten.