Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Tijdens de E-Rally zet ik de beelden van mijn 4 camera's public.
Dan kunnen de thuisblijvers meekijken.
Via de BlackVue App op cloud klikken en dan de camera's opzoeken. Camera's die public zijn, zijn groene rondjes op de kaart.
Ik zal het een beetje opvolgen of ze hem mooi wrappen:p
Screenshot_20170518-153245.png
 
  • Like
Reactions: herb_k and CO2CLEAN
Indien er mensen geinteresseerd zijn: linkje over massdrop aankoop van Blackvue dashcam voor 260$:

Link: Massdrop: A Community For Your Interests

Levering naar Belgie of Nederland is helaas niet mogelijk (maar wel naar Mauritius?! o_O) maar misschien dat iemand een alternatief adres heeft in de VS, Frankrijk, of een van de andere beschikbare landen? De prijs is toch wel heel aantrekkelijk.

Ziet er inderdaad op het eerste gezicht goedkoop uit. Maar let op:
Deze aanbieding is zonder geheugen kaart.
Hij kost dus €260 + $33 shipping naar eur is $293,- Hou rekening mee dat de douane even langskomt voor de BTW en inklaring, dan zit je op €330,- zonder SD kaart
Bij een bekende Nederlandse Tesla accessoire handelaar kost deze met een kaartje van 32GB €369,-
Dus zoveel goedkoper is het dan niet.
En waar klop je aan voor de garantie?
 
  • Like
  • Informative
Reactions: ErnstT and xveys
Ziet er inderdaad op het eerste gezicht goedkoop uit. Maar let op:
Deze aanbieding is zonder geheugen kaart.
Hij kost dus €260 + $33 shipping naar eur is $293,- Hou rekening mee dat de douane even langskomt voor de BTW en inklaring, dan zit je op €330,- zonder SD kaart
Bij een bekende Nederlandse Tesla accessoire handelaar kost deze met een kaartje van 32GB €369,-
Dus zoveel goedkoper is het dan niet.
En waar klop je aan voor de garantie?
Rekenen is een vak, koopjes jagen niet :(
 
  • Like
Reactions: herb_k
Is meer beleid van Tesla denk ik. Zij trekken standaard alle kabels van de dashcams los. BMW maakt zich daar blijkbaar minder druk om. Nu denk ik dat er relatief ook veel meer Tesla's voorzien zijn van een dashcam dan bij BMW.
Ze hebben mij destijds aangegeven dat een oude verpakking ooit eens aangezien werd als nieuwe onderdelen en dat er allerlei speculaties over zowel dat karton als ook de handelingen eromheen werden aangegrepen voor forse discussie op diverse plekken. Dat willen ze niet + dat ze de privacy van hun medewerkers willen respecteren. Beetje in lijn met wat onze omringende landen volgens https://www.anwb.nl/juridisch-advie...p-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden gebruiken aan wetgeving, tel daarbij op dat dit geen openbare ruimte is maar een werkplek en je hebt ook in Nederland een potentieel stukje WPB aan je broek. Voorkomen is dan beter dan genezen, dus misschien moeten we ons ook maar gelukkig prijzen dat het SeC voorkomt dat zijzelf ons een proces aan moeten doen?
 
De wetgeving hangt vaak ook gewoon met haken en ogen aan mekaar.

Neem bijvoorbeeld Oostenrijk.

Oostenrijk
verboden
Er geldt een algemeen verbod op het zonder toestemming filmen van personen in openbare ruimten. Dit verbod geldt ook voor dashcamopnames.

Daar sta je dan met je vakantiefilmpjes, 100% opgenomen in openbare ruimten, waar andere personen passeren, en je geen toestemming hebben gegeven. Meer nog, een gemiddelde nieuwsuitzending zal niet alle passanten op de achtergrond kunnen navragen of ze toestemming geven om in de verte gefilmd te worden.

Ik lig er op zich niet wakker van dat Tesla niet graag heeft dat de dashcam staat te draaien tijdens de service, maar het zou wel zo leuk zijn moesten de kabeltjes terug verbonden zijn alvorens de klant de wagen terug komt ophalen.
 
Ik heb het script van dit forum draaien om de dashcam uit te lezen maar m'n NAS begint vol te lopen.
Graag zou ik dus een script hebben die bestanden ouder dan 30 dagen delete.
Nu heb ik wat zitten klooien maar krijg het niet helemaal werkend.
Script wat ik gebruik is: find /volume1/Dashcam -atime +31 -delete
Het werkt als ik terminal inlog op de NAS maar als ik het in de taakplanner hang krijg ik de melding dat het pad niet gevonden kan worden.

Is er iemand die een goed werkend scriptje heeft wat ik kan gebruiken?