De BlackVue app werkt nu wel. Handig is het bepaald niet overigens.
Je uitleg klopt alleen niet. De Nikon app doet hetzelfde en heeft perfecte Wifi verbinding met de camera zonder dat ik mobiele gegevens uit hoef te zetten. De Nikon heeft wel een sterkere Wifi. Wat ik heb gevonden is dat er interferentie op kan treden tussen 4G en Wifi en vermoedelijk gebeurt dat bij een zwak Wifi signaal, zoals bij de BlackVue.
Het resultaat is dat het nu wel werkt, maar erg amateuristisch (De Nikon app start ik op en maakt automatisch verbinding en sluit die af als ik de app afsluit). Voor ik de BlackVue app start, moet eerst mobiele gegevens uit en dan de juiste Wifi kiezen. Dat duurt even en dan pas kan ik de app starten. Na afsluiten moet ik het omgekeerde uitvoeren. Als ik dit van te voren geweten had, had ik deze camera zeker niet gekocht.
Ook de service van Tesland viel mij vies tegen. Het werkte op de iPhone en dus werkte alles naar behoren. Een vette rekening was er wel een stuk eerder dan de oplossing. Oh ja. Bij weer uitbouwen moest ik ook de uren betalen, want de camera werkte wel op de iPhone. Dat ik zelf ook een aantal uren meer heb moeten besteden (aan wachten) dan was verteld werd volledig genegeerd.
Al met al geen prettige ervaring en een miskoop. De app werkt echt amateuristisch op de S8. En Tesland ziet mij niet meer terug.
Ik hou er helemaal niet van om zaken openbaar uit te vechten, ik los het liever met de klant op. En daar ben ik de afgelopen 3 dagen mee bezig geweest (ook op zaterdag en zondag) om een oplossing te zoeken. Maar als ik hier zwart gemaakt wordt, wil ik er graag wederwoord en uitleg geven over de situatie.
Ik heb de camera ingebouwd en ingesteld. Hij werkt prima met mijn telefoon, en ook met andere telefoons. Er was inderdaad een probleem met jouw Samsung telefoon. Normaal doen ook Samsung telefoons het prima. Jouw telefoon kon ook geen verbinding maken met de camera's in mijn auto en ook niet met de demo camera die in de werkplaats hangt, waardoor duidelijk was dat het probleem in jouw telefoon zat.
De ingebouwde camera werkte dus prima!
Ondanks dat ik geen telefoon expert ben, ben ik nog anderhalf uur bezig geweest om proberen de telefoon werkend te krijgen, waardoor andere afspraken in het honderd liepen. (sorry
@René ZAP dat ik de wielkapjes niet kon ophalen).
De leverancier van de camera's raadde aan om de telefoon te resetten, maar dat wilde je dus niet.
Ik heb inderdaad voorgesteld om de camera terug te nemen. En het lijkt me in dit geval ook meer dan redelijk dat je de installatiekosten die al gemaakt zijn betaald. Ik heb het dan nog niet eens over de kosten van het uitbouwen en het feit dat ik de camera niet meer als nieuw kan verkopen. En ook niet over de anderhalf uur die ik bezig ben geweest om jouw telefoon, die ik niet geleverd heb, aan de praat te krijgen.
Je bent weggegaan met een functionerende camera, waardoor mij het normaal lijkt om ook een factuur te sturen. Ik denk zelf dat er veel bedrijven zijn die je niet de deur uit laten gaan zonder dat er betaald is..
Ik vind het jammer dat je niet tevreden bent, maar aan de andere kant, ik heb geen idee wat ik verder zou kunnen doen.
Je klaagt ook nog over het feit dat je 2 uur omzet misgelopen bent omdat we 3 uur bezig zijn geweest in plaats van 1 uur? Dat kun je moeilijk in mijn schoenen schuiven, want het is duidelijk dat het komt door jouw slecht werkende telefoon...
Nogmaals ik heb geen behoefte om de discussie hier op het forum voort te zetten. dus laten we dat verder AUB per email doen.