Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
De BlackVue app werkt nu wel. Handig is het bepaald niet overigens.
Je uitleg klopt alleen niet. De Nikon app doet hetzelfde en heeft perfecte Wifi verbinding met de camera zonder dat ik mobiele gegevens uit hoef te zetten. De Nikon heeft wel een sterkere Wifi. Wat ik heb gevonden is dat er interferentie op kan treden tussen 4G en Wifi en vermoedelijk gebeurt dat bij een zwak Wifi signaal, zoals bij de BlackVue.

Het resultaat is dat het nu wel werkt, maar erg amateuristisch (De Nikon app start ik op en maakt automatisch verbinding en sluit die af als ik de app afsluit). Voor ik de BlackVue app start, moet eerst mobiele gegevens uit en dan de juiste Wifi kiezen. Dat duurt even en dan pas kan ik de app starten. Na afsluiten moet ik het omgekeerde uitvoeren. Als ik dit van te voren geweten had, had ik deze camera zeker niet gekocht.
Ook de service van Tesland viel mij vies tegen. Het werkte op de iPhone en dus werkte alles naar behoren. Een vette rekening was er wel een stuk eerder dan de oplossing. Oh ja. Bij weer uitbouwen moest ik ook de uren betalen, want de camera werkte wel op de iPhone. Dat ik zelf ook een aantal uren meer heb moeten besteden (aan wachten) dan was verteld werd volledig genegeerd.

Al met al geen prettige ervaring en een miskoop. De app werkt echt amateuristisch op de S8. En Tesland ziet mij niet meer terug.
Dus de camera werkt maar niet op jouw toestel en dan vind je het gek dat je moeten betalen bij uit bouwen? Het product werkt echter niet voor jou tja.
 
  • Like
Reactions: herb_k
Zeg mopperkont. Ik maak uit je post op dat mijn tip je heeft geholpen. Geen dank!
Verder klopt mijn uitleg wel degelijk. Sinds de een-na-laatste-update (kan de Oreo update zijn, die Android versie boeit mij niet zo) werkt dit niet meer zoals het vroeger werkte (gewoon connecten en gaan).

Dat het bij de Nikon app wel werkt is prachtig, maar dat betekent niet dat het hetzelfde issue is. Misschien doet die Nikon app wel iets vies om een werkende internet connectivity na te bootsen. Volgens mij doet de telefoon niet veel meer dan iets van www.google.com pingen. dat kan die Nikon Wifi AP best nabootsen. Je trekt hier m.i. te snel conclusies.

Dit issue is relatief nieuw (nog geen maand!). In mijn voorgaande Android release had ik dit euvel niet, en op mijn vorige telefoon kon ik een instelling wijzigen om 'internet controle bij verbinding' uit te zetten. Dergelijke opties zijn er in mijn Note 8 niet meer. Ik sluit dus niet uit dat er danwel een wijziging in Android komt of BlackVue lost dit op met een firmware update.

Jou verhaal 'Je uitleg klopt niet, want app X doet het wel' is IMHO geen bewijs.

Hoewel ik de BlackVue software ook waardeloos vind kun je ze hier niet de schuld van geven.

Verder is je relaas mbt. Tesland in mijn opinie kansloos. Tesland installeert voor je een camera die je zelf hebt uitgekozen. Blijkbaar heb je niet eerst even onderzoek gedaan want het hele Internet staat vol met commentaar op de slechte werking van de BlackVue software (zowel telefoon als desktop). Kortom, 5 minuten googlen en je had jezelf deze miskoop kunnen voorkomen. Je reageert nota bene in een draadje waarin ik een week of 2 terug nog klaag over de slechte software.

Dat Tesland geld wil hebben om de camera weer uit te bouwen, omdat jij je huiswerk niet doet lijkt mij meer dan logisch. Dat je niet terug komt lijkt me voor iedereen het beste, zulke klanten ben je liever kwijt!

Wat je als alternatief kunt doen: Laat je camera met de cloud functie verbinden naar je thuis WiFi. Zoek in je router het IP-adres van de camera op. Download vervolgens 'Viewer for BlackVue'. Dan kun je de opnames via je eigen WiFi downloaden. hoef je niet naar de accesspoint van de BlackVue te verbinden. Ook kun je dan evt. de cloud functie gebruiken (gratis voor 1 cam).
 
@Tozz:
Deze mopperkont heeft je hulpvaardig bericht wel een nette like meegegeven, maar kennelijk is dat niet voldoende dank???

Ik heb geen tijd om alle berichten op elk forum te lezen. Ik heb me laten voorlichten door Tesland; 12 berichten geleden werd de service nog geroemd en had ik er dus vertrouwen in

De informatie die ik zelf heb gevonden over de oorzaak is duidelijk anders dan jouw informatie. Dat Nikon het wel voor elkaar heeft geeft voor mij aan dat het dus wel kan. Een duur product als BlackVue verwacht ik meer van. Wat betreft de oorzaak: let’s agree to disagree. Op de S5 vond ik vergelijkbare problemen, dus het is zeker meer dan een maand oud.

Dat je de schuld bij mij legt, is de boel omkeren. De verantwoordelijkheid van onvoldoende goede voorlichting en een produkt wat niet naar behoren werkt ligt wettelijk bij de leverancier. Deze leverancier had op verschillende manieren kunnen aanbieden mij als klant tegemoet te komen. Maar de factuur en de gemaakte kosten waren voor deze leverancier belangrijker dan dat ik als klant een tevreden gevoel er aan over hou. Ik heb ook 2 uur omzet verloren doordat de inbouw niet de afgesproken 1 uur duurde, maar 3 uur.
 
De BlackVue app werkt nu wel. Handig is het bepaald niet overigens.
Je uitleg klopt alleen niet. De Nikon app doet hetzelfde en heeft perfecte Wifi verbinding met de camera zonder dat ik mobiele gegevens uit hoef te zetten. De Nikon heeft wel een sterkere Wifi. Wat ik heb gevonden is dat er interferentie op kan treden tussen 4G en Wifi en vermoedelijk gebeurt dat bij een zwak Wifi signaal, zoals bij de BlackVue.

Het resultaat is dat het nu wel werkt, maar erg amateuristisch (De Nikon app start ik op en maakt automatisch verbinding en sluit die af als ik de app afsluit). Voor ik de BlackVue app start, moet eerst mobiele gegevens uit en dan de juiste Wifi kiezen. Dat duurt even en dan pas kan ik de app starten. Na afsluiten moet ik het omgekeerde uitvoeren. Als ik dit van te voren geweten had, had ik deze camera zeker niet gekocht.
Ook de service van Tesland viel mij vies tegen. Het werkte op de iPhone en dus werkte alles naar behoren. Een vette rekening was er wel een stuk eerder dan de oplossing. Oh ja. Bij weer uitbouwen moest ik ook de uren betalen, want de camera werkte wel op de iPhone. Dat ik zelf ook een aantal uren meer heb moeten besteden (aan wachten) dan was verteld werd volledig genegeerd.

Al met al geen prettige ervaring en een miskoop. De app werkt echt amateuristisch op de S8. En Tesland ziet mij niet meer terug.

Ik hou er helemaal niet van om zaken openbaar uit te vechten, ik los het liever met de klant op. En daar ben ik de afgelopen 3 dagen mee bezig geweest (ook op zaterdag en zondag) om een oplossing te zoeken. Maar als ik hier zwart gemaakt wordt, wil ik er graag wederwoord en uitleg geven over de situatie.
Ik heb de camera ingebouwd en ingesteld. Hij werkt prima met mijn telefoon, en ook met andere telefoons. Er was inderdaad een probleem met jouw Samsung telefoon. Normaal doen ook Samsung telefoons het prima. Jouw telefoon kon ook geen verbinding maken met de camera's in mijn auto en ook niet met de demo camera die in de werkplaats hangt, waardoor duidelijk was dat het probleem in jouw telefoon zat.
De ingebouwde camera werkte dus prima!
Ondanks dat ik geen telefoon expert ben, ben ik nog anderhalf uur bezig geweest om proberen de telefoon werkend te krijgen, waardoor andere afspraken in het honderd liepen. (sorry @René ZAP dat ik de wielkapjes niet kon ophalen).
De leverancier van de camera's raadde aan om de telefoon te resetten, maar dat wilde je dus niet.
Ik heb inderdaad voorgesteld om de camera terug te nemen. En het lijkt me in dit geval ook meer dan redelijk dat je de installatiekosten die al gemaakt zijn betaald. Ik heb het dan nog niet eens over de kosten van het uitbouwen en het feit dat ik de camera niet meer als nieuw kan verkopen. En ook niet over de anderhalf uur die ik bezig ben geweest om jouw telefoon, die ik niet geleverd heb, aan de praat te krijgen.
Je bent weggegaan met een functionerende camera, waardoor mij het normaal lijkt om ook een factuur te sturen. Ik denk zelf dat er veel bedrijven zijn die je niet de deur uit laten gaan zonder dat er betaald is..
Ik vind het jammer dat je niet tevreden bent, maar aan de andere kant, ik heb geen idee wat ik verder zou kunnen doen.
Je klaagt ook nog over het feit dat je 2 uur omzet misgelopen bent omdat we 3 uur bezig zijn geweest in plaats van 1 uur? Dat kun je moeilijk in mijn schoenen schuiven, want het is duidelijk dat het komt door jouw slecht werkende telefoon...
Nogmaals ik heb geen behoefte om de discussie hier op het forum voort te zetten. dus laten we dat verder AUB per email doen.
 
Last edited:
Het euvel dat je beschrijft (en waar Tesland tips om vroeg) is een issue dat Android specifiek is:

- Als ik met mijn laptop naar de camera verbind kan ik er mee communiceren.
- Met een iPhone werkt het blijkbaar (ik heb geen Apple spullen)
- Met een oudere Android versie werkt het ook (zojuist nog even getest op mijn Note 4)
- Een maand geleden werkte het met mijn Note 8 ook nog, voor een recente software update

Dan is het hier niet het product dat niet naar behoren werkt, maar het apparaat waarmee jij de verbinding maakt. Die *negeert* namelijk jouw user input om te verbinden met die BlackVue en maakt de keuze om _ondanks_ de WiFi verbinding toch verkeer te routeren over mobiele data. Ookal valt de IP-bestemming in het lokale subnet van het betreffende WiFi netwerk. In mijn bescheiden mening is dat nogal een kansloze change die ze in Android doorgevoerd hebben, maar goed.

Mijn punt is dat het hier dus geen product defect is, maar een gebrek in jouw telefoon. Neem van mij aan dat Tesland dit vanaf nu wel meldt bij nieuwe installaties, maar dit probleem is echt vrij recent. Nogmaals, dit issue is nog geen 2 weken oud, althans op mijn Note 8. (Ik heb sinds een dikke maand een 360 graden setup)

Mijn tip:
- Gebruik 'viewer for android' als alternatief over je eigen WiFi
- Hang een hotspot in je auto en gebruik de cloud functie
- Wacht op een update van danwel BlackVue danwel Android.
- Trek de SD kaart eruit en bekijk 't op je computer, werkt ook -veel- sneller.
- Wacht tot mijn super-software-voor-blackvue af is :)

Een ander dingetje: Dat bekijken van alle opnames is leuk als je de cam net hebt. Dat gaat na een week of 3 wel aardig vervelen. Dan bekijk je die filmpjes alleen als er echt wat is. Dan zijn deze issues ook minder irritant. Ook alle instellingen heb je na een week of 2 wel gehad. Tenminste, dat is bij mij het geval. Kortom, het is nu frustrerend omdat je er veel mee speelt.. Dat is op den duur wel klaar.
 
  • Like
Reactions: herb_k
Mijn laatste reactie hierin.
Herbert, ik maak je niet zwart, dit is hoe ik het ervaren heb. Je hebt zeker je best gedaan, maar het product werk niet naar behoren en daar ben jij dan verantwoordelijk voor. Het is niet anders. En ik voelde me afgescheept.
We gingen uit elkaar met de afspraak over een oplossing na te denken en in de loop van de week contact te hebben. Een factuur is geen oplossing en geeft mij het signaal dat jij niet meer aan een oplossing mee gaat werken. De mailwisseling daarna gaf datzelfde beeld.
Op geen enkele manier had ik het gevoel dat je mee wilde denken of ook maar begrip had voor het feit dat ik een niet naar behoren werkend product bij je kocht. Het feit dat ik ook 2 uur omzet mis, heb je, tot nog toe, volledig genegeerd. Kost mij ook een behoorlijk bedrag.
 
Nou, nou... welk product werkt er nu eigenlijk niet? Uit de discussie concludeer ik dat dat je telefoon is, die doet het immers ook niet bij de andere camera's terwijl de camera het wel doet met een andere telefoon. Dan moet je bij je telefoonleverancier zijn en niet bij Tesland natuurlijk.
BTW - ook bij mij werkt die camera prima.
 
Een ander dingetje: Dat bekijken van alle opnames is leuk als je de cam net hebt. Dat gaat na een week of 3 wel aardig vervelen. Dan bekijk je die filmpjes alleen als er echt wat is. Dan zijn deze issues ook minder irritant. Ook alle instellingen heb je na een week of 2 wel gehad. Tenminste, dat is bij mij het geval. Kortom, het is nu frustrerend omdat je er veel mee speelt.. Dat is op den duur wel klaar.

Je tips ga ik zeker naar kijken. Ik wilde de camera gebruiken voor de mooie trip door Noorwegen die ik volgende week ga maken. De beelden er met de telefoon afhalen om de mooiste stukken later bij elkaar te voegen. Ik had ook gevraagd of dit mogelijk zou zijn en ik kreeg te horen dat dit prima zou gaan. Daar moet ik nu dus extra een laptop voor meenemen en moet ik een cardreader aanschaffen.
 
Mijn laatste reactie hierin.
Herbert, ik maak je niet zwart, dit is hoe ik het ervaren heb. Je hebt zeker je best gedaan, maar het product werk niet naar behoren en daar ben jij dan verantwoordelijk voor. Het is niet anders. En ik voelde me afgescheept.
We gingen uit elkaar met de afspraak over een oplossing na te denken en in de loop van de week contact te hebben. Een factuur is geen oplossing en geeft mij het signaal dat jij niet meer aan een oplossing mee gaat werken. De mailwisseling daarna gaf datzelfde beeld.
Op geen enkele manier had ik het gevoel dat je mee wilde denken of ook maar begrip had voor het feit dat ik een niet naar behoren werkend product bij je kocht. Het feit dat ik ook 2 uur omzet mis, heb je, tot nog toe, volledig genegeerd. Kost mij ook een behoorlijk bedrag.
Die 2 uur misgelopen omzet komt niet door mijn product, maar komt door het probleem in de laatste update van jouw Samsung telefoon. Misschien kun je bij Samsung die 2 uur gemiste omzet declareren. (En neem dan ook mijn 2uur even mee.)
Ik heb inderdaad aangegeven dat ik zou zoeken naar een oplossing. Dat heb ik gedaan door middel van contact zoeken met de leverancier, de importeur en dit forum. Dankzij @Tozz is de oplossing gevonden.
Het is natuurlijk van de zotte dat je van mij verwacht dat ik jouw slecht werkende telefoon (die niet bij mij gekocht is) aan de praat moet krijgen.
Een factuur is inderdaad geen oplossing, maar had ik je de camera dan maar gratis moeten geven?
 
Last edited:
Nou, nou... welk product werkt er nu eigenlijk niet? Uit de discussie concludeer ik dat dat je telefoon is, die doet het immers ook niet bij de andere camera's terwijl de camera het wel doet met een andere telefoon. Dan moet je bij je telefoonleverancier zijn en niet bij Tesland natuurlijk.
BTW - ook bij mij werkt die camera prima.

Telefoon doet hetzelfde met een andere camera (Nikon) wel.
Het toont voor mij aan dat die andere Blackvue’s hetzelfde probleem hebben.
 
Je zult sws. een laptop mee moeten nemen denk ik. Tenzij je in je telefoon een enorme SD-kaart hebt, want anders gaat dat niet op je telefoon passen. Die filmpjes zijn 100 MB per minuut video. Dat telt heel hard aan als je daar 3 uur aan video van wil bewaren. Bovendien gaat het bekijken van die filmpjes via Wifi zo traag dat je niet goed kunt kijken welke filmpjes je wil hebben. (Het is startframe, 20 seconden bufferen, 10 seconden spelen, 20 seconden bufferen).

Als je je trip wil opnemen om die later te kunnen bekijken om de schone natuur oid, dan ontkom je echt niet aan een SD-cardreader.
 
  • Like
Reactions: fjlajs8393j2
Die 2 uur misgelopen omzet komt niet door mijn product, maar komt door het probleem in de laatste update van jouw Samsung telefoon. Misschien kun je bij Samsung die 2 uur gemiste omzet declareren. (En neem dan ook mijn 2uur even mee.)
Ik heb inderdaad aangegeven dat ik zou zoeken naar een oplossing. Dat heb ik gedaan door middel van contact zoeken met de leverancier, de importeur en dit forum. Dankzij @Tozz is de oplossing gevonden.
Het is natuurlijk van de zotte dat je van mij verwacht dat ik jouw slecht werkende telefoon (die niet bij mij gekocht is) aan de praat moet krijgen.
Een factuur is inderdaad geen oplossing, maar had ik je de camera dan maar gratis moeten geven?

Er zijn andere manieren om dit soort dingen op te lossen en een klant te behouden. Moet je me niet afschepen en op deze manier weg laten gaan. En zo stellig beweren dat het aan mijn telefoon ligt. Ik bestrijd dat en met mijn 30 jarige technische ervaring in netwerkinfrastructuren durf ik te beweren dat ik er iets meer kijk op heb dan jij.
Overigens had ik vanmorgen de workaround zelf al gevonden.

Wat mij beteft kappen we de discussie nu af. We zijn het niet eens en ik blijf de workaround een ellende vinden. Verdere afhandeling doen we via email, Herbert.
 
Ik bestrijd dat en met mijn 30 jarige technische ervaring in netwerkinfrastructuren durf ik te beweren dat ik er iets meer kijk op heb dan jij.

Als je 30 jaar ervaring met netwerk infrastructuren hebt dan vind ik jou voorbarige conclusie puur gebaseerd op het feit dat een ander apparaat wel werkt onbegrijpelijk.

En ik zal je ook aantonen dat je fout zit. Ik heb er even ingedoken, en de oplossing is gevonden!

- Zet developer mode aan op je telefoon:
-> Ga naar settings
-> Ga naar info telefoon (onderaan)
-> Ga naar software gegevens
-> Klik 7x op Buildnummer

- Ga nu terug naar instellingen, onderaan staat nu een nieuwe optie 'Developeropties'
-> Ga naar 'Developeropties'
-> Zet daar 'Mobiele geg. ingesch. laten' UIT

-> Herstart je telefoon (vereiste!)

-> Probleem opgelost

@herb_k Voor toekomstige Samsung klanten
 
Last edited:
... Het feit dat ik ook 2 uur omzet mis, heb je, tot nog toe, volledig genegeerd. Kost mij ook een behoorlijk bedrag.
Ik zit ook wel eens bij de tandarts of huisarts tijdens het wachten te denken een factuur te sturen voor de tijd dat ik moet wachten.
Maar heb het toch nog nooit gedaan, nu ik lees dat Herbert in die tijd een poging heeft gedaan jouw telefoon werkend te krijgen zonder dat te factureren zou ik niet over jouw uren beginnen en gewoon 2 uur langer doorwerken.
 
  • Love
  • Like
Reactions: MarcelS and herb_k
Egbert, je kunt het beeld met een filter wel veel beter krijgen, maar het beeld van een GoPro zul je nooit bereiken. Zeker niet als deze buiten de auto gemonteerd is.

Polarisatiefilter-With-and-Without.jpg