Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Moet wel een magisch oord zijn, die befaamde Tesla plek in Almere!

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan:

- De BlackVue gebruikt DNS servers van Google, DNS by Comodo en OpenDNS om de hostnames van blackvue te resolven. Het gebruikt dus niet de door de DHCP server geleverde DNS servers.
- De BlackVue praat over HTTPS maar zonder SSL-validatie. Feitelijk is het dus onveilig, want het slikt elk certificaat.
- De BlackVue code op hun cloud platform is erg rommelig. Het geeft zelfs op productie URLs PHP warnings terug aan de BlackVue.
- De cloud portal geeft een JSON string terug met wat andere hostnames erin voor oa. het uploaden en (ik denk) streaming. Dat lijkt een ander protocol die ik nog niet heb kunnen ontcijferen.

Helaas is door het gebruik van de hardcoded DNS servers het voor een leek best lastig om dat verkeer af te tappen cq. te ondervangen. Deze oplossing voor meer mensen dan mijzelf leek mij daarom helaas niet heel realistisch, want het vergt behoorlijk wat netwerk geknutsel om de blackvue cam's op deze manier te kunnen laten praten met een eigen implementatie van de BlackVue cloud. Bijkomende complicatie hierbij is dat je op die MiFi routertjes vaak heel weinig kunt instellen en de noodzakelijke wijzigingen dus waarschijnlijk helemaal niet kunt configureren zonder dat je een compleet netwerk in je auto van verschillende apparaatjes in je auto gaat bouewn.

Ik had daarom bedacht dat ik het beter anders kan doen. Ik kan beter een Raspberry Pi Zero W (computertje zo groot als 2 vingers) in de auto leggen en die gewoon laten verbinden met de MiFi Router. De Pi kan vervolgens gewoon op IP-basis met de BlackVue's praten, die hangen immers in hetzelfde WLAN. De Pi kan dan video's opvragen van de camera's en die naar een portal ergens op Internet sturen. Pi Zero W doet ongeveer 1W, dus dat is prima te behappen voor de auto.

Het tonen van opnames is op die manier redelijk eenvoudig te implementeren en is technisch ook een stuk eenvoudiger dan het aftappen en omleiden van netwerkverkeer in je auto. Bovendien loop ik niet het risico dat BlackVue hun cloud implementatie wijzigt met een firmware update en mijn systeempje niet meer werkt.

Raspberry Pi Zero W is in bestelling :)
 
Volgens mij geeft BlackVue 6 maanden garantie op SD-kaartjes. Maar als je 'm particulier hebt aangeschaft heb je m.i. recht op een langere garantie. Ik zou zelf zeggen 2 jaar, maar als ik dat zeg gaan de haren van @WimS omhoog staan :)

"If any problem occurs in product within 1 year (6months for SD card), free repair service will be provided"
Een SD kaartje moet langer meegaan dan 1 jaar. Een garantie van 6 maanden is belachelijk.
Het alternatieve SeC in Almere heeft mijn kapotte SD kaartjes tot anderhalf jaar na aankoop kosteloos vervangen.
Gelukkig 'eet' de BlackVue 750 minder kaartjes dan de 650.
 
  • Like
Reactions: herb_k
Ah ja. Ja dat doet niet veel meer dan de video's op een disk zetten. Ik zat zelf meer te denken aan een alternatief voor de viewer/app.

Wat echt toegevoegde waarde zou hebben zou de mogelijkheid zijn om via een RPI met 4g module de streams naar een eigen cloud storage te sturen en daar op te slaan. In het geval van een incident (inbraak/diefstal/brandstichting) kunnen de beelden van de laatste seconden het belangrijkst zijn. Uiteraard wil Pitasoft dit niet vrijgeven want die willen lekker extra aan die service kunnen verdienen.

Ik denk dat het cruciaal is of je remote de livestream van de camera kan benaderen met een eigen app.
Of je die beelden dan later terugkijkt met een eigen app of de Blackvue viewer maakt me niet uit.
 
Dat zou geen probleem moeten zijn. Ik ga er mee aan de gang :) Maar mijn vrije tijd is beperkt helaas, dus kan wel ff duren :)

Als het goed is hebben die "incident" filmpjes de tag "EVENT" in de filename. Daar is makkelijk op te sorteren
 
Dat zou geen probleem moeten zijn. Ik ga er mee aan de gang :) Maar mijn vrije tijd is beperkt helaas, dus kan wel ff duren :)

Als het goed is hebben die "incident" filmpjes de tag "EVENT" in de filename. Daar is makkelijk op te sorteren

En een en ander zou wel zorgeloos moeten werken ;).
Heb zelf een poos een mifi in de auto gehad om alerts van EVENTS te kunnen ontvangen en remote mee te kunnen kijken.
Ik vond het uiteindelijk de moeite niet waard om het werkend te houden. (een jaar beelden van waaiende bomen en langskomende fietsers)
 
Even korte update over de problemen met mijn BV 360 graden:

BV inmidddels drie maal per mail benaderd: geen enkele reactie;
Importeur benaderd: 'we hebben uw melding doorgestuurd naar de leverancier"

BV is gewoon niet bruikbaar met één app en twee logins. Verder gaat er niets naar de cloud. Kortom, dit was niet mijn beste aanschaf...

Overigens is de software ook vrij brak. Windows viewer closed regelmatig als je ook maar wat aanklikt. Over de user interface van de Android app zal ik maar niet eens beginnen...
 
Vraag voor de Android Goeroes onder ons.
Een Samsung S8 maakt via WiFi verbinding met de Blackvue.
Hij geeft dan een bericht in wifi settings: "Klaar om te verbinden als netwerk kwaliteit verbetert"
Als je dan de Blackvue app opent, dan geeft hij aan dat er geen verbinding is met de camera.
- Met deze telefoon lukt het met geen enkele Blackvue camera
- Met andere telefoons geen problemen op de camera
wie helpt?
 
Vraag voor de Android Goeroes onder ons.
Een Samsung S8 maakt via WiFi verbinding met de Blackvue.
Hij geeft dan een bericht in wifi settings: "Klaar om te verbinden als netwerk kwaliteit verbetert"
Als je dan de Blackvue app opent, dan geeft hij aan dat er geen verbinding is met de camera.
- Met deze telefoon lukt het met geen enkele Blackvue camera
- Met andere telefoons geen problemen op de camera
wie helpt?

Toevoeging: de telefoon maakt dezelfde verbinding wel met een nikon camera en werkt daar perfect mee samen. Het gaat in beide gevallen om een Wifi direct verbinding.
Opvallend is verder dat de wifi verbinding zeer zwak is. Als ik in mijn huis sta, op 3 meter van de auto is het Wifi signaal van de camera niet eens zichtbaar.
 
Moet wel een magisch oord zijn, die befaamde Tesla plek in Almere!

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan:

- De BlackVue gebruikt DNS servers van Google, DNS by Comodo en OpenDNS om de hostnames van blackvue te resolven. Het gebruikt dus niet de door de DHCP server geleverde DNS servers.
- De BlackVue praat over HTTPS maar zonder SSL-validatie. Feitelijk is het dus onveilig, want het slikt elk certificaat.
- De BlackVue code op hun cloud platform is erg rommelig. Het geeft zelfs op productie URLs PHP warnings terug aan de BlackVue.
- De cloud portal geeft een JSON string terug met wat andere hostnames erin voor oa. het uploaden en (ik denk) streaming. Dat lijkt een ander protocol die ik nog niet heb kunnen ontcijferen.

Helaas is door het gebruik van de hardcoded DNS servers het voor een leek best lastig om dat verkeer af te tappen cq. te ondervangen. Deze oplossing voor meer mensen dan mijzelf leek mij daarom helaas niet heel realistisch, want het vergt behoorlijk wat netwerk geknutsel om de blackvue cam's op deze manier te kunnen laten praten met een eigen implementatie van de BlackVue cloud. Bijkomende complicatie hierbij is dat je op die MiFi routertjes vaak heel weinig kunt instellen en de noodzakelijke wijzigingen dus waarschijnlijk helemaal niet kunt configureren zonder dat je een compleet netwerk in je auto van verschillende apparaatjes in je auto gaat bouewn.

Ik had daarom bedacht dat ik het beter anders kan doen. Ik kan beter een Raspberry Pi Zero W (computertje zo groot als 2 vingers) in de auto leggen en die gewoon laten verbinden met de MiFi Router. De Pi kan vervolgens gewoon op IP-basis met de BlackVue's praten, die hangen immers in hetzelfde WLAN. De Pi kan dan video's opvragen van de camera's en die naar een portal ergens op Internet sturen. Pi Zero W doet ongeveer 1W, dus dat is prima te behappen voor de auto.

Het tonen van opnames is op die manier redelijk eenvoudig te implementeren en is technisch ook een stuk eenvoudiger dan het aftappen en omleiden van netwerkverkeer in je auto. Bovendien loop ik niet het risico dat BlackVue hun cloud implementatie wijzigt met een firmware update en mijn systeempje niet meer werkt.

Raspberry Pi Zero W is in bestelling :)
Moet wel een magisch oord zijn, die befaamde Tesla plek in Almere!

Is een magisch oort, nergens wordt met zoveel passie aan je Tesla gewerkt!
Deze week weer langs geweest om mijn nieuwe X van nog meer personal touches te voorzien:
IMG_2049.JPG
IMG_2049.JPG
IMG_2048.JPG
IMG_2047.JPG
IMG_2050.JPG
IMG_2033.JPG
IMG_2036.JPG
IMG_2037.JPG
IMG_2035.JPG
IMG_2034.JPG
 
  • Love
Reactions: MarcelS and herb_k
@Blue Dream Zwak signaal herken ik. Ik ga meestal in de auto zitten.
Het is de bedoeling om de camera via Wifi te benaderen als je in de auto zit. Het is niet bedoeld om hem te benaderen van buiten.
De camera zit in een metalen kooi (faraday) en daarnaast is ook de voorruit zwaar gecoat, wat ook signalen tegenhoudt.
( De Tesla heeft niet voor niets de WiFi antenne in de buitenspiegel zitten)
 
Het is de bedoeling om de camera via Wifi te benaderen als je in de auto zit. Het is niet bedoeld om hem te benaderen van buiten.
De camera zit in een metalen kooi (faraday) en daarnaast is ook de voorruit zwaar gecoat, wat ook signalen tegenhoudt.
( De Tesla heeft niet voor niets de WiFi antenne in de buitenspiegel zitten)

Daarom wil ik hem ook gewoon met de telefoon uit kunnen lezen. Elke keer eerst naar binnen om een iPad te pakken om een instelling te veranderen is ronduit irritant.
 
Vraag voor de Android Goeroes onder ons.
Een Samsung S8 maakt via WiFi verbinding met de Blackvue.
Hij geeft dan een bericht in wifi settings: "Klaar om te verbinden als netwerk kwaliteit verbetert"
Als je dan de Blackvue app opent, dan geeft hij aan dat er geen verbinding is met de camera.
- Met deze telefoon lukt het met geen enkele Blackvue camera
- Met andere telefoons geen problemen op de camera
wie helpt?

Dit is nieuw sinds 2 firmware updates. Je moet eerst bij instellingen -> Verbindingen -> Gegevensgebruik -> Mobiele gegevens UIT zetten. Dan pas werkt BlackVue WiFi.

Helaas heeft Samsung blijkbaar een check toegevoegd dat hij kijkt of Internet wel ewrkt op wifi. Zo niet, dan gebruikt ie de Wifi verbinding niet. Dan stuurt ie verkeer over de mobiele verbinding.
 
Dit is nieuw sinds 2 firmware updates. Je moet eerst bij instellingen -> Verbindingen -> Gegevensgebruik -> Mobiele gegevens UIT zetten. Dan pas werkt BlackVue WiFi.

Helaas heeft Samsung blijkbaar een check toegevoegd dat hij kijkt of Internet wel ewrkt op wifi. Zo niet, dan gebruikt ie de Wifi verbinding niet. Dan stuurt ie verkeer over de mobiele verbinding.

De BlackVue app werkt nu wel. Handig is het bepaald niet overigens.
Je uitleg klopt alleen niet. De Nikon app doet hetzelfde en heeft perfecte Wifi verbinding met de camera zonder dat ik mobiele gegevens uit hoef te zetten. De Nikon heeft wel een sterkere Wifi. Wat ik heb gevonden is dat er interferentie op kan treden tussen 4G en Wifi en vermoedelijk gebeurt dat bij een zwak Wifi signaal, zoals bij de BlackVue.

Het resultaat is dat het nu wel werkt, maar erg amateuristisch (De Nikon app start ik op en maakt automatisch verbinding en sluit die af als ik de app afsluit). Voor ik de BlackVue app start, moet eerst mobiele gegevens uit en dan de juiste Wifi kiezen. Dat duurt even en dan pas kan ik de app starten. Na afsluiten moet ik het omgekeerde uitvoeren. Als ik dit van te voren geweten had, had ik deze camera zeker niet gekocht.
Ook de service van Tesland viel mij vies tegen. Het werkte op de iPhone en dus werkte alles naar behoren. Een vette rekening was er wel een stuk eerder dan de oplossing. Oh ja. Bij weer uitbouwen moest ik ook de uren betalen, want de camera werkte wel op de iPhone. Dat ik zelf ook een aantal uren meer heb moeten besteden (aan wachten) dan was verteld werd volledig genegeerd.

Al met al geen prettige ervaring en een miskoop. De app werkt echt amateuristisch op de S8. En Tesland ziet mij niet meer terug.