Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs in Almere twee DR900S-2C voor een 360 degrees laten installeren. Ziet er keurig uit, geen losse draad te zien. Daar ben ik dus zeer tevreden over. Over de camera's zelf een stuk minder.

Het eerste (luxe) probleem is dat de software maar één cameraset aankan. Dat wil zeggen: onbetaald. Wil je tot drie sets gaan, daar gaat het om ca 20 dollar per maand. Dat vind ik nogal een behoorlijk bedrag, een camera per twee jaar. Dus even mailtje gestuurd dat ik begrijp dat er aan fleetmanagement andere prijzen hangen maar dat dit voor het bewaken van één auto toch wel erg fors is. Vandaag na een week maar eens herinnering gestuurd, want niente reactie.

Verder staan de fragmenten niet met de juiste datum/tijd. Ik gebruik GPS time met zomertijd... Dat zal ik dus handmatig moeten ingeven.

Upload naar Cloud werkt vooralsnog ook niet. Terwijl er een accespoint in de auto ligt met Vodafone verbinding. Ik kan zien dat de Tesla en beide cams verbonden zijn.

Sowieso is de verbinding echt onbruikbaar traag.

Wat ik ook wat vreemd vind is het instellen van g-forces ed. Hoe moet ik nu weten of ik een 2 of een 4 moet ingeven... Beetje uitproberen komt wat onvolwassen uit. Manual is maar beperkt hulpvaardig...

Ik ga van de week maar eens kijken of resetten ed gaat helpen.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz and Gaston
Het eerste (luxe) probleem is dat de software maar één cameraset aankan. Dat wil zeggen: onbetaald. Wil je tot drie sets gaan, daar gaat het om ca 20 dollar per maand.

Daar heb ik inderdaad ook wat moeite mee. Ik ben voornemens om daar wat voor te maken.

Mijn idee is om mijn accesspoint/mifi router een alternatieve DNS server te laten uitdelen, waardoor ik traffic naar de blackvue cloud kan omleiden naar een eigen server. Ik heb in de blackvue firmware geen SSL CA lijst kunnen vinden, dus ik vermoed dat dat verkeer over HTTP gaat (en niet over HTTPS). Ik wil dus in feite de blackvue cloud na gaan maken.

Andere optie is een "wrapper" voor de cloud functionaliteit zodat je per cam een account kunt gebruiken (en dus gratis is) en dat de wrapper (lees: een website) dat samenvoegt.

Ik heb nog een maand de betaalde cloud dienst (abonnement wel stopgezet) dus er is nog geen nood aan de man bij mij. Duurt dus nog even :)

Ik ben het verder met je eens dat de camera's qua functionaliteit ondermaats zijn voor de prijs. De firmware is gebrekkig, de cloud functie werkt slecht, het is inderdaad traag, het ding detecteert ongelukken bij elke hobbel (ondanks lage G-sensor instellingen), etc, etc.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz and Hbrink
Ik heb onlangs in Almere twee DR900S-2C voor een 360 degrees laten installeren. Ziet er keurig uit, geen losse draad te zien. Daar ben ik dus zeer tevreden over. Over de camera's zelf een stuk minder.

Het eerste (luxe) probleem is dat de software maar één cameraset aankan. Dat wil zeggen: onbetaald. Wil je tot drie sets gaan, daar gaat het om ca 20 dollar per maand. Dat vind ik nogal een behoorlijk bedrag, een camera per twee jaar. Dus even mailtje gestuurd dat ik begrijp dat er aan fleetmanagement andere prijzen hangen maar dat dit voor het bewaken van één auto toch wel erg fors is. Vandaag na een week maar eens herinnering gestuurd, want niente reactie.

Verder staan de fragmenten niet met de juiste datum/tijd. Ik gebruik GPS time met zomertijd... Dat zal ik dus handmatig moeten ingeven.

Upload naar Cloud werkt vooralsnog ook niet. Terwijl er een accespoint in de auto ligt met Vodafone verbinding. Ik kan zien dat de Tesla en beide cams verbonden zijn.

Sowieso is de verbinding echt onbruikbaar traag.

Wat ik ook wat vreemd vind is het instellen van g-forces ed. Hoe moet ik nu weten of ik een 2 of een 4 moet ingeven... Beetje uitproberen komt wat onvolwassen uit. Manual is maar beperkt hulpvaardig...

Ik ga van de week maar eens kijken of resetten ed gaat helpen.

Ik heb geen mail van u gezien, dus ik denk dat u deze naar de fabrikant gestuurd heeft? Een andere optie is om de importeur lastig te vallen. Dat is: [email protected]

Ik baal ook dat je geen 2 camera's meer kunt opgeven in de cloud. Dat kon tot voor kort wel (tegen een eenmalige, redelijke, betaling van $10,-) Bij een van de laatste updates kan dat helaas niet meer.
Ik heb de fabrikant en de importeur ook al gemaild dat ik graag deze functie terug wil. Dus geef dat ook aan aub.
Cloud upload zou moeten lukken.
Zoals ik de camera bij u ingesteld hebt, zijn de sensoren redelijk ingesteld. Uiteraard is het naar wens, proefondervindelijk, in te stellen.
 
Ik heb geen mail van u gezien, dus ik denk dat u deze naar de fabrikant gestuurd heeft? Een andere optie is om de importeur lastig te vallen. Dat is: [email protected]

Ik baal ook dat je geen 2 camera's meer kunt opgeven in de cloud. Dat kon tot voor kort wel (tegen een eenmalige, redelijke, betaling van $10,-) Bij een van de laatste updates kan dat helaas niet meer.
Ik heb de fabrikant en de importeur ook al gemaild dat ik graag deze functie terug wil. Dus geef dat ook aan aub.
Cloud upload zou moeten lukken.
Zoals ik de camera bij u ingesteld hebt, zijn de sensoren redelijk ingesteld. Uiteraard is het naar wens, proefondervindelijk, in te stellen.

Hi Herbert,

Klopt dat je geen mail hebt gezien, heb die naar Blackview gestuurd :) Voor $10 (zelfs $25) heb ik geen probleem. Maar de huiidge bedragen zijn waanzinnig.

En klopt dat jij de instellingen hebt gedaan, maar ik krijg erg veel meldingen. Sensoren anders instellen werkt niet echt. Meldingen uitzetten lukt niet. Elke keer keurig settings wegschrijven, alles gelukt en even later staan de meldingen weer aan... <zucht>

Importeur is een goed idee, zal ik meteen doen.
 
Ik heb ook een mail naar de importeur gestuurd, ben benieuwd.

Doel je met "meldingen" op de push notificaties die je ontvangt op je telefoon? Zoja, dan kun je dat fixen door de BlackVUe windows applicatie te installeren, en daar in te loggen op de cloud functie. Dan logt ie je telefoon uit. Als je daarna weer met je telefoon inlogt krijg je een popup vraag of je notificaties wil ontvangen. Daar op Nee drukken en klaar

scheelt hier ook gemiddeld 800 notificaties bij een ritje van 200km.
 
  • Informative
Reactions: herb_k and Hbrink
@Tozz Super! Dat werkt. Ik had zelfs in android al mijn notificaties voor BV uitgezet maar ook dat hielp niet.... Toch wel vreemd als je de daarvoor bedoelde instellingen in de BV app niet kan gebruiken... Maar goed, onze Tesla's moeten software matig ook nog wat volwassener worden <big grin> dus de BV issues kunnen daar ook nog wel bij....
<ik sta nu firmware te updaten, hoop/denk naar 2018.21.9>
 
<ik sta nu firmware te updaten, hoop/denk naar 2018.21.9>

Dan zou ik die maar cancellen :(

Ik zou dolgraag terugwillen naar een oudere versie. Autopilot is onbruikbaar met die firmware. Met onbruikbaar doel ik er dan op dat je gewoon continue je handen aan het stuur moet hebben op de snelweg omdat je elke 15 seconden een "Hands on steering wheel" melding krijgt.. Als ik toch continue mijn handen op het stuur moet hebben kan ik ook wel zelf sturen.
 
Dan zou ik die maar cancellen :(

Ik zou dolgraag terugwillen naar een oudere versie. Autopilot is onbruikbaar met die firmware. Met onbruikbaar doel ik er dan op dat je gewoon continue je handen aan het stuur moet hebben op de snelweg omdat je elke 15 seconden een "Hands on steering wheel" melding krijgt.. Als ik toch continue mijn handen op het stuur moet hebben kan ik ook wel zelf sturen.

Ik verkoop ze niet, en ik raad aan om ze ook niet te gebruiken.
Dus absoluut niet kopen. (maar hij werkt heerlijk)
Autopilot Buddy Device Fits Tesla
 
Je zit toch in de auto, wat is het nou voor moeite om het stuur vast te houden

De moeite is dat het stuur vasthouden niet voldoende is. Je hand laten rusten op het stuur werkt dus niet. Je moet "kracht" zetten om het stuur tegen autopilot in te bewegen, maar weer niet teveel zodat AP uitschakelt. Dat was voorheen elke paar minuten. Nu is dat (en ja, ik heb het getimed) elke 15 seconden. Dat gaat echt heel snel irriteren. Bij mij dusdanig snel dat ik AutoPilot heb uitgezet.

Het hangt vast af hoe je rijd/zit, maar ik heb vaak mijn arm op mijn been rusten en hou dan met 1 of 2 vingers mijn stuur vast. Komt misschien door mijn lengte (204cm) dat mijn benen ongeveer ter hoogte van het stuur uitkomen. Een korter iemand lukt dat misschien niet waardoor het gewicht van zijn arm misschien al voldoende weerstand biedt om AP tevreden te stellen. BIj mij doet het dat niet.

Bovendien zorgt dat witte knipperende lijntje er voor dat ik mijn ogen elke 15 seconden van de weg haal. Dat kan misschien gewenning zijn omdat de wijziging van witte rand naar wit lijntje en de verkorte nag periode anders is dan voorheen, maar toch.

Hoe het ook zij, de nieuwe instelling irriteert en frustreert mij enorm. _IK_ kan met deze nieuwe versie niet meer comfortabel met AP rijden op de snelweg. Op de ringweg met lagere snelheden is de nag interval ook wat hoger. Daar is het nog prima, maar daar gebruikte ik AP al niet omdat die mij te dicht langs geleiders rijd in bochten.

De opmerking over het ergens tegen aan rijden vind ik verder ook niet heel zinvol. Dat ik die nags omzeil betekent niet dat ik niet oplet. Net zo min dat het stuur vasthouden indicatief is dat je aan het opletten bent. Als dat zo zou zijn dan zouden in "reguliere" auto's zonder AutoPilot nooit ongelukken gebeuren. Immers, daar moet je altijd je handen aan het stuur houden.

En dat is dan ook direct het kromme aan de nags. Het stuur vasthouden is niet hetzelfde als opletten. Ik snap de nags heel goed om te voorkomen dat een auto door blijft rijden terwijl de bestuurder bijvoorbeeld in slaap gevallen is, en dat is dan ook wel iets om rekening mee te houden bij zo'n AP buddy. Maar het nut om elke 15 seconden om bevestiging te vragen ontgaat mij.

Ik denk dan ook niet dat deze verhoogde nag interval ongelukken gaat voorkomen. Het komt meer in het algemeen mij over als paniekvoetbal van Tesla. Het gros van de Tesla ongelukken die in het nieuws komen betreft geen AutoPilot incident. Het resterende deel (zoals dat ongeluk met de middengeleider) is simpelweg het niet op de weg letten van de bestuurder. Voor zover mij bekend is er geen incident waarbij AP aan stond en de bestuurder wel aan het opletten was maar ineens zijn stuurwiel niet meer kon vinden.
 
Volgens mij geeft BlackVue 6 maanden garantie op SD-kaartjes. Maar als je 'm particulier hebt aangeschaft heb je m.i. recht op een langere garantie. Ik zou zelf zeggen 2 jaar, maar als ik dat zeg gaan de haren van @WimS omhoog staan :)

"If any problem occurs in product within 1 year (6months for SD card), free repair service will be provided"
 
Last edited:
Blackvue 128GB kaartje geeft nu om de haverklap storing... “check SD card”. Is dat een garantiegeval? Net iets meer dan een jaar oud in in 650 model cam.

Edit: formatteren helpt slechts een paar uur.
Ligt eraan waar je hem gekocht hebt. In Almere schijnen ze goede service te verlenen en ze zijn er ook coulant.