Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Brand in Sec Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen een afspraak bij SeC Den Haag voor diagnose van ‘de brom’.
Naar verluid is SeC Amsterdam twee weken gesloten vanwege de brand.

Overigens wordt dit mijn tweede vervanging van de aandrijving. Eerste keer was het ‘de klunk’ bij 63K km. Nu, na iets meer dan 40K km in bijna 2 jaar met die unit, de brom. Het betreft versie 1056681-00-P, omdat het een P+ uitvoering van de Model S betreft.
Wordt het weer heerlijk stil achter je. Ik heb de Q-versie van de drivetrain en die is al 2,5 jaar muisstil.
Overigens is het voor Tesla een koud en snel kunstje om het probleem op te lossen. Het draait om het vervangen van twee - letterlijk - lagers. In de media verschenen enkele jaren geleden berichten dat dit Tesla de kop zou kosten.
Het vervangen van een paar lagers door een stel handige technici bij Tesla duurt minder dan een half uur.
 
Wordt het weer heerlijk stil achter je. Ik heb de Q-versie van de drivetrain en die is al 2,5 jaar muisstil.
Overigens is het voor Tesla een koud en snel kunstje om het probleem op te lossen. Het draait om het vervangen van twee - letterlijk - lagers. In de media verschenen enkele jaren geleden berichten dat dit Tesla de kop zou kosten.
Het vervangen van een paar lagers door een stel handige technici bij Tesla duurt minder dan een half uur.
Ik vrees dat er van mijn aandrijving nog geen Q versie is, W. Anders was die in Oktober 2016 wel gemonteerd.
Het zijn echt andere motoren in de Performance versies van de Model S.
Het reviseren van mijn bestaande unit met twee betere lagers lijkt me te prefereren, maar die keuze is niet aan mij.
 
Ik vrees dat er van mijn aandrijving nog geen Q versie is, W. Anders was die in Oktober 2016 wel gemonteerd.
Het zijn echt andere motoren in de Performance versies van de Model S.
Het reviseren van mijn bestaande unit met twee betere lagers lijkt me te prefereren, maar die keuze is niet aan mij.
In onze P85 is volgens mij rond oktober 2016 ook een nieuwe drive-unit geplaatst, wel degelijk type Q. Die bestaat zeker.
Wel vraag ik me af, als van een 'oud' type drive-unit die 2 lagers worden vervangen door nieuwe en betere, of dat dan automatisch ook een type Q is geworden. Ik ga er van uit van niet.
 
Vanmorgen geweest in Adam geweest voor oplossen van wat issues die ik sinds levering dec2017 ondervind (en waar na 9 maanden wachten eindelijk onderdelen voor beschikbaar zijn).
Ze hebben inderdaad brandje gehad in SeC, het "normale kantoor" is gewoon open. De servicebalie binnen is volledig afgeplakt, lijkt er wel op dat wellicht daar eea heeft plaatsgevonden. Grootste probleem is geweest de sprinkler die zijn werk heeft gedaan, lees waterschade. De Suc is gesloten omdat er diverse container/werkcontainers voor werklui daar staan, mijn aanname voor het herstellen van de schade. De werkplaats zag ik niks vreemds aan behalve dat het er erg rustig is ze sinds twee weken weer open zijn werd me verteld.
 
Zojuist auto opgehaald de eerste container is SeC kantoor in ieder geval waar je je auto op kan halen. Er staat continu beveiliging bij de slagboom om mensen te melden dat SuC dicht is in ieder geval.
CF9DFFB2-1CAB-4881-8A12-E7E5400C128D.jpeg