You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Omdat het kan. YOLO.Waarom zulke lichte velgen op onze loodzware auto's?
Het verlagen van het onafgeveerd gewicht, vanaf 05:30 wordt het heel simpel en visueel uitgelegd:Waarom zulke lichte velgen op onze loodzware auto's?
Klopt die zijn lichter dan de turbines en iets lichter dan mijn huidige sliptstream velgen.Of je neemt de arachnid velgen
Vandaar die grote remmen?ik ga altijd voor comfort,
Als bandenexpert ken ik deze uitleg. Maar het verlagen van het onafgeveerde gewicht lijkt mij echt relevant bij een lichte sportwagen waar de wegligging en besturing merkbaar wordt verbeterd. Die verschillen tussen lichte en zwaardere wielen komt pas tot zijn recht in grenssituaties waar wij als Tesla rijders niet of nauwelijks aan toekomen. Als wij met onze Tesla's hard een bocht ingaan, glijden we door het hoge eigengewicht gewoon naar de buitenkant van de bocht, lichte wielen of niet. Op een auto als onze Tesla's met een gewicht van 2150 kg is dit toch gerommel in de marge. Ik zie dat je nu met 19'" velgen rijdt. Dan heeft het lichter maken van de velgen nog minder invloed dan bij de 21" velgen. 21" velgen hebben sowieso een betere besturing en wegligging dan de 19".Het verlagen van het onafgeveerd gewicht, vanaf 05:30 wordt het heel simpel en visueel uitgelegd:
"Onafgeveerd gewicht (definitie) bestaat uit de onderdelen van een auto die het oppervlak van de weg volgen en zodoende bij elke hobbel en bobbel van de weg mee op- en neer bewegen (afgezien van de flexibiliteit van de banden). Anders gezegd; het is dat deel van de auto dat niet wordt “gedragen” door de vering. Dit is een van de meest kritieke factoren die de wegligging van een voertuig beïnvloeden.
In het algemeen bestaat het onafgeveerd gewicht bij een auto uit: assen, differentieel, velgen, banden, remschijven en –klauwen en fusees. Bij de constructie van de wielophanging bij voertuigen is het zaak het onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk te houden omdat als gevolg van de massa-traagheid de wielen/assen de neiging hebben te gaan stuiteren ( het z.g. dribbelen) bij snel op elkaar volgende bewegingen."
Elk grammetje is mooi meegenomen, ben ook zelf aan het afvallen en zorg ervoor dat hierdoor de kilos sneller omlaag gaanZolang je niet op het circuit rijdt, is het allemaal gel*l. Je moet gewoon er onder leggen wat je mooi vindt. (Financieel en optisch)
Daniel. De hub zou anders kunnen zijn. Omdat de 2e klauw er niet op zit, zit de bevestiging er misschien niet op.
De beschermingsconstructies is sowieso anders. En evt de motor die de handrem aanzet.
Wat ik me ook afvraag in de genoemde set; hoe passen de grotere remschijven achter in de klauwen van de parkeerrem...
Kun je foto’s van het systeem plaatsen?
Dat klopt, jouw P85 heeft ook de dubbele klauw achter, enkel de non-P facelift model s'jes hebben de enkele remklauw met geïntegreerde e-brake.Dag Herbert, is dit bericht aan mij gericht? Ik heb een model X p100d, dus met de oorspronkelijke remmen. Die zien er precies hetzelfde uit als de remmen op onze model S p85.
Daniel. De hub zou anders kunnen zijn. Omdat de 2e klauw er niet op zit, zit de bevestiging er misschien niet op.
De beschermingsconstructies is sowieso anders. En evt de motor die de handrem aanzet.
Wat ik me ook afvraag in de genoemde set; hoe passen de grotere remschijven achter in de klauwen van de parkeerrem...
Kun je foto’s van het systeem plaatsen?
Ja ik heb wel dubbele. Zoals alle auto’s van meer dan een jaar oud. Alle P’s hebben nog steeds de dubbele klauwen.De schijven achter zijn exact dezelfde maat als de OEM schijf, 365mm, voor is groter dan een OEM schijf; 380mm ipv 355mm en de remklauw heeft 6 zuigers ipv 4.
Heb jij toevallig een tesla met de dubbele klauw achter?
Ja ik heb wel dubbele. Zoals alle auto’s van meer dan een jaar oud. Alle P’s hebben nog steeds de dubbele klauwen.
Dat klopt inderdaad, ik ben erachter gekomen dat jij jouw zaak in Almere hebt en ik woon in Almere, kan ik een keer langskomen om de klauwen te vergelijken?
Wellicht kan ik of wij samen een oplossing vinden/ bedenken en kan ik de schijven zelf gebruiken.
Ik heb toen ik een loaner X P100D had een noodstop gemaakt maar die remmen werken echt keigoed. Ik had het gevoel dat ik op een blok beton klapte zo hard grepen die remmen in niet normaal. Was maar goed ook anders had ik schade gehad (auto op de linker baan gooide hem er ineens voor om vervolgens bijna stil te gaan staan en weer verder de snelweg op, was de weg aan het zoeken )