Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

CarPlug Electrabel

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik het goed dat de meeste privé-ladpalen ongveer 1000euro kosten exclusief installatie? Op het Franse forum staat een laadplaa van ve-tronic - wallbox die merkelijk goedkoper is.
Zou dat wat zijn? Ik mag nog geen links posten... Het gaat over de WB-01 van ve-tronic dot com - inclsuief laadkabel en charge-port-opener voor 705 €

"Lijkt mij wel wat"
 
Heb ik het goed dat de meeste privé-ladpalen ongveer 1000euro kosten exclusief installatie? Op het Franse forum staat een laadplaa van ve-tronic - wallbox die merkelijk goedkoper is.
Zou dat wat zijn? Ik mag nog geen links posten... Het gaat over de WB-01 van ve-tronic dot com - inclsuief laadkabel en charge-port-opener voor 705 €

"Lijkt mij wel wat"

Ik ben gekozen vr Mennekes 22 KW
Prijs 1150 euro

Ook differentieelschakelaar / aardlekschakelaar - TYPE B voorzien. = beveiliging bij gelijkstroom = 650 euro !!!!

Dit alles op advies van Dirk S. (S-19910)
IMG_1291.jpg
 
Heb ik het goed dat de meeste privé-ladpalen ongveer 1000euro kosten exclusief installatie? Op het Franse forum staat een laadplaa van ve-tronic - wallbox die merkelijk goedkoper is.
Zou dat wat zijn? Ik mag nog geen links posten... Het gaat over de WB-01 van ve-tronic dot com - inclsuief laadkabel en charge-port-opener voor 705 €

"Lijkt mij wel wat"

Interessant Stev, ben even gaan kijken op de site en heb de installatie pdf gelezen. Het goedkoopste 3F32A laadstation dat ik al heb gezien.
 
Wat kost een reserve-UMC van Tesla? Dat vind ik nergens. Dat lijkt me nl ook een perfecte oplossing voor thuis zodat je de kabel altijd netjes kunt laten hangen.

De UMC is eigenlijk een noodoplossing. Je kan echt veel beter een wallbox ophangen. In feite kan je al voor €350 er één laten maken (een 3x32a laadstation) door een elektricien. Het is eigenlijk gewoon een héél duur stopcontact, en géén lader. Bij AC laden zitten de laders in de auto.
 
Eens je weet wie je moet contacteren gaat het bijzonder vlot bij Electrabel.
Het is duidelijk het info-formulier op hun website waar iets mis mee is.

Heb vandaag een lang telefonisch contact gehad met Maarten Van Aerde. Hij is de man die je moet hebben.
Het gesprek is snel overgegaan naar een brainstorm sessie waarop we allerlei evoluties en marketing mogelijkheden het revue hebben laten passeren.

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ze zich met hun Carplug uit de mark prijzen.
Prachtig toestel maar 2 keer de prijs van de alternatieven waar de meeste TMC leden voor gaan.

Op dit moment kan je de 22kW Nexxtender Carplug niet aankopen zonder installatie. Daar kunnen ze al eens iets aan doen.
Daarnaast zitten zij als elektriciteitsproducent in een interessante positie om aan bundeling te doen.
Ze zouden de Carplug kunnen aanbieden aan een (sterk) gereduceerde prijs op voorwaarde dat je ook gedurende X jaar stroom bij hen afneemt.

Hij vond deze voorstellen zeer interessant en gaat ze meenemen in hun positionering.
In de loop van september zouden ze met een aantal nieuwe zaken uitpakken gericht op elektrische voertuigen.

Ze zijn ook heel sterk bezig met load balancing (intelligent laden op basis van het verbruik van de woning of kantoor) met oa focus op mensen met zonnepanelen (of een carport met zonnepanelen) in combinatie met een intelligent laadstation.

Ik zou zeggen to be continued...
 
Last edited:
Ik heb vandaag duidelijkheid gekregen over het huidige 22kW aanbod van Electrabel.
De laatste generatie van de Car Plug noemt de "Single Wallbox Nexxtender" en werd ontwikkeld door de Belgische startup Powerdale uit Sint-Genesius-Rode.
Het toestel is nog maar sinds 31/7 beschikbaar:

View attachment 56500

Op 6 augustus raakte trouwens bekend dat GDF Suez (de moeder van Electrabel) een forse investering heeft gedaan in Powerdale en hiermee 33% van de aandelen heeft verworven.

De normale prijs voor enkel het toestel is, hou jullie vast, maar liefst 2.596 EUR ex BTW.
Momenteel biedt Electrabel het aan voor de promo prijs van 1.999 EUR ex BTW.
Het heeft een kleuren LCD scherm en er zit (gratis) een connectie in met de back office software van Electrabel (je moet hiervoor wel een LAN kabeltje inpluggen, voorlopig nog geen WiFi).

Het toestel wordt geplaatst en in dienst gezet door de producent, Powerdale, voor een bedrag van 420 EUR ex BTW.
Als je er een type 2 laadkabel van 8m bij wenst kan dat voor een meerprijs van 300 EUR ex BTW.

Hiermee zijn we echter nog niet rond want Powerdale zorgt niet voor de integratie in de elektriciteitskast.
Hiertoe wordt een beroep gedaan op de diensten van Cofely Fabricom, nog een dochter van GDF Suez, die hiervoor een prijs opmaakt afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden.

Niet vergeten dat er ook nog een keuring noodzakelijk is van de elektrische installatie. Het zou mij verwonderen als de kost hiervan in de prijs is inbegrepen...
En meer dan waarschijnlijk een verzwaring van de aansluiting naar 3F+N 50A waar je in het beste geval een budget van 800 EUR voor moet ophoesten.

Zonder rekening te houden met de prijs ziet het aanbod van Electrabel er aantrekkelijk uit maar zoals @Hans69 al terecht opmerkte, veel duurder dan de alternatieven.

Als er geïnteresseerden zijn die graag het e-mail adres of nummer van een contactpersoon bij Electrabel wensen, PM mij even.
Wat je invult op het formulier op de website van Electrabel verdwijnt namelijk in een zwart gat...

Ik ga nog wat alternatieven onderzoeken. :frown:

Waarom niet gewoon inlichtingen via de partner van Tesla voor België?
Die komen gratis check - up doen van uw installatie...
 
Eens je weet wie je moet contacteren gaat het bijzonder vlot bij Electrabel.
Het is duidelijk het info-formulier op hun website waar iets mis mee is.

Heb vandaag een lang telefonisch contact gehad met Maarten Van Aerde. Hij is de man die je moet hebben.
Het gesprek is snel overgegaan naar een brainstorm sessie waarop we allerlei evoluties en marketing mogelijkheden het revue hebben laten passeren.

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ze zich met hun Carplug uit de mark prijzen.
Prachtig toestel maar 2 keer de prijs van de alternatieven waar de meeste TMC leden voor gaan.

Op dit moment kan je de 22kW Nexxtender Carplug niet aankopen zonder installatie. Daar kunnen ze al eens iets aan doen.
Daarnaast zitten zij als elektriciteitsproducent in een interessante positie om aan bundeling te doen.
Ze zouden de Carplug kunnen aanbieden aan een (sterk) gereduceerde prijs op voorwaarde dat je ook gedurende X jaar stroom bij hen afneemt.

Hij vond deze voorstellen zeer interessant en gaat ze meenemen in hun positionering.
In de loop van september zouden ze met een aantal nieuwe zaken uitpakken gericht op elektrische voertuigen.

Ze zijn ook heel sterk bezig met load balancing (intelligent laden op basis van het verbruik van de woning of kantoor) met oa focus op mensen met zonnepanelen (of een carport met zonnepanelen) in combinatie met een intelligent laadstation.

Ik zou zeggen to be continued...

"Smart carging" is al lang niet nieuw meer hoor...
Heb op het bedrijf 4 type 2 stekkers beschikbaar zijn, dewelke gestuurd worden door één controller en het beschikbare vermogen steeds verdeeld over de wagens...

- - - Updated - - -

Deze werden geïnstalleerd door de partner van Tesla voor België, zijnde Electric Fuel.
 
"Smart carging" is al lang niet nieuw meer hoor...
Heb op het bedrijf 4 type 2 stekkers beschikbaar zijn, dewelke gestuurd worden door één controller en het beschikbare vermogen steeds verdeeld over de wagens...

Idd maar ik hoop dat het mainstream wordt en alle laders standaard met dit soort technologie uitgerust zullen zijn. Nu is dat helaas nog niet het geval en de reden waarom ik mij voorlopig ga "behelpen" met CEE stopcontacten en de UMC.