Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Climate control slaat op hol

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is het al eens langsgekomen in een ander draadje maar ik kan mijn airco niet onder controle krijgen. Terwijl het buiten 16 graden is en ik de binnentemperatuur op 20.5 heb gezet, gaat ie als een gek koude lucht blazen door de dashboard uitgangen. Als ik dan naar de instellingen van het klimaat systeem kijk dan staat de fan op standje 7. Een reset lost het niet op. Al met al is het frustrerend omdat ik te veel daarmee aan het hannesen ben en ondertussen niet op de weg kan letten.
Heeft iemand er een oplossing voor?
 
Volgens mij is het al eens langsgekomen in een ander draadje maar ik kan mijn airco niet onder controle krijgen. Terwijl het buiten 16 graden is en ik de binnentemperatuur op 20.5 heb gezet, gaat ie als een gek koude lucht blazen door de dashboard uitgangen. Als ik dan naar de instellingen van het klimaat systeem kijk dan staat de fan op standje 7. Een reset lost het niet op. Al met al is het frustrerend omdat ik te veel daarmee aan het hannesen ben en ondertussen niet op de weg kan letten.
Heeft iemand er een oplossing voor?
Is de sensor misschien geblokkeerd/verwarmd door het een of ander of de opening vervuild? die zou moeten ziten boven de USB poorten onder de armsteunen ergens (weet niet precies hoe dat zit bij de modellen met middenconsole)

En hoe warm zegt de app dat het interieur is? als die zegt 30+ dan zit het zeker in de sensor. Hoewel ik maak ook wel eens mee op koude dagen dat een net in de garage geladen blijkbaar Tesla warmer is dan de buitentemperatuur en misschien wel juist rondom de armsteun console (wilde aanname). Rij je dan de garage uit dan draait de AC op volle toeren.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: ebullio and Noelis