Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Coyote

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij werd ie links gekleefd met hele sterke dubbelzijdige kleefband. Er is ook permanente voeding voorzien. GPS ontvangst werkt prima. Een nadeel van deze locatie is dat het stuur een deel van het schermpje verbergt terwijl je rijdt maar eerlijkgezegd maakt het ding als het nodig is zoveel lawaai dat je dan toch ook wel even langs het stuur door kan kijken om op het schermpje te zien welk onheil er je pad zal kruisen.

Aan die locatie dacht ik ook, ziet er heel goed uit. Heb je dit zelf ingebouwd of door iemand laten inbouwen?
Langst waar loopt de voedingskabel, want die zie ik niet (is dus heel netjes weggestoken :) )
 
@jeJochen Ja ik vind van wel. Overal waar je komt in Europa geeft ie op voorhand files en obstakels aan en natuurlijk ook snelheidscontroles. Soms zelfs rijdende politievoertuigen. Je kan dit met allerlei apps op je smartphone ook, maar ik bel vaak onderweg en dan is de 3G verbinding weg. Ik vind het erg makkelijk dat de Coyote gewoon altijd aan staat los van wat ik met m'n telefoon doe. Hij weet ook wat de geldende snelheidslimiet is (ook als die tijdelijk verlaagd is) wat een extra hulp is. Maar feilloos is het systeem zeker niet.
@Tazmanian De inbouw is door een professional gebeurd tegelijk met de installatie van een dashcam. Het was snel gebeurd, hij had het plastic paneeltje links opzij van het dashboard eraf gehaald (het stuk waar het portier tegenaan draait) en vanuit die ruimte kon hij met een soort breinaald het USB-laadkabeltje pakken dat achter het inlegplaatje weggeleid is (zie foto). Vervolgens heeft hij permanente voeding genomen bij de ODB-connector. Achteraf bekeken had ik wel beter een compactere USB-stekker gekocht zodat ik de hele coyote meer naar rechts had kunnen opschuiven en ik ook dat kabeltje niet zo zou zien, hoewel het esthetisch nog best meevalt doordat tijdens het rijden het stuur er net voor zit en ik het dan toch niet zie. Maar goed, dat zal dan voor de volgende Tesla zijn...
 

Attachments

  • 20160815_120849.jpg
    20160815_120849.jpg
    244.5 KB · Views: 105
Ik denk dat er 2 grote verschillen zijn:

Ten eerste het gemak van een toestelletje dat er "altijd" is (dus ook als je zoals ik er niet altijd aan denkt de app op te starten, de telefoon ook vaak gebruikt om te bellen, de app soms ingeschakeld laat na het rijden en ook nog vaak de gps op de smartphone uitgeschakelt om de batterij te sparen). Bovendien zit mijn telefoon vaak gewoon in mijn broekzak of tas terwijl ik rijd. Maar dit is persoonlijk natuurlijk.

Ten tweede: de grootte van de 'community' heeft een enorme invloed op de betrouwbaarheid en ik heb nu de indruk dat de community van Coyote veel groter is dan die van FM, althans in België, Duitsland en Frankrijk.

Misschien nog een derde verschil: de SIM die erin zit is een M2M-SIM voor heel Europa dus werkt ook prima over de grens zonder gedoe met dure roamingtarieven.

Het grote nadeel is de prijs en dat lelijke ding op je dashboard. Als Tesla morgen Waze beschikbaar stelt op de centerconsole dan vliegt de Coyote overmorgen de vuilbak in.
 
  • Informative
Reactions: BjörnTM
Thanks voor je uitleg. Op zich inderdaad wel lekker dat ie er gewoon vast in zit, maar inderdaad wel weer een ding dat ergens op je dashboard bevestigd moet worden.
Ik heb toch wel het idee dat de community van Flitsmeister ook vrij groot is. Die geven ook aan hoeveel medegebruikers er op de weg voor je rijden, en op de beetje doorgaande wegen zijn dat er vaak wel enkele tientallen. En Flitsmeister is gratis natuurlijk.
Ik denk er eigenlijk altijd aan om hem uit mijn zak te helen. Ik heb zo'n center console met dock, dus op zich zit ie daar ook wel snel in. Nadeel blijft alleen dat de locatie van mijn telefoon zo laag in de middenconsole niet echt ideaal is. Je kunt het scherm amper zien.
Sinds de laatste update heeft Flitsmeister wel weer stemfeedback (alleen in de pro versie welke ik heb), dus dan krijg je de melding ook gesproken. Vergeet overigens niet dat roaming nu al niet duur meer is en binnenkort gelijk aan binnenlandse tarieven.
 
True. Toen ik 'm 2 jaar geleden kocht was FM nog niet zo groot en werd er over roamingtariefverlagingen nog erg vaag gesproken. Op grote wegen heb ik soms wel bijna 200 "verkenners" die de kimometers weg voor me verkend hebben, dat is wel geruststellend. In een trajectmeting wordt ook vlot aangegeven hoe snel ik het resterende stuk nog mag rijden om die zonder bekeuring door te raken (vooropgesteld dat ik eerder sneller reed dan toegestaan natuurlijk).
Conclusie is dus dat er keuze is, en dat is goed.
 
Bij mij werd ie links gekleefd met hele sterke dubbelzijdige kleefband. Er is ook permanente voeding voorzien. GPS ontvangst werkt prima. Een nadeel van deze locatie is dat het stuur een deel van het schermpje verbergt terwijl je rijdt maar eerlijkgezegd maakt het ding als het nodig is zoveel lawaai dat je dan toch ook wel even langs het stuur door kan kijken om op het schermpje te zien welk onheil er je pad zal kruisen.
View attachment 189893
Kan je gegevens bezorgen van installateur?

Dank je!


Beste groet,
Dennis
 
Hi Dennis, dat was CAT Leuven maar die zijn inmiddels gestopt met inbouwen. Zij hadden voor mijn wagen een freelancer ingeschakeld toen, iemand die duidelijk ervaring had met inbouw, en die heeft er ook ineens zo'n dual dashcam ingebouwd. Je kan via CAT Leuven wellicht wel aan zijn gegevens komen. Zij reageren snel op e-mail.
 
Thanks voor je uitleg. Op zich inderdaad wel lekker dat ie er gewoon vast in zit, maar inderdaad wel weer een ding dat ergens op je dashboard bevestigd moet worden.
Ik heb toch wel het idee dat de community van Flitsmeister ook vrij groot is. Die geven ook aan hoeveel medegebruikers er op de weg voor je rijden, en op de beetje doorgaande wegen zijn dat er vaak wel enkele tientallen. En Flitsmeister is gratis natuurlijk.
Ik denk er eigenlijk altijd aan om hem uit mijn zak te helen. Ik heb zo'n center console met dock, dus op zich zit ie daar ook wel snel in. Nadeel blijft alleen dat de locatie van mijn telefoon zo laag in de middenconsole niet echt ideaal is. Je kunt het scherm amper zien.
Sinds de laatste update heeft Flitsmeister wel weer stemfeedback (alleen in de pro versie welke ik heb), dus dan krijg je de melding ook gesproken. Vergeet overigens niet dat roaming nu al niet duur meer is en binnenkort gelijk aan binnenlandse tarieven.
Het fijne van Flitsmeister is dat je die ook gewoon op het scherm kunt draaien (http:/tesla.flitsmeister.nl als ik me niet vergis) en niet persé op je smartphone hoeft.
 
Met de nieuwe generatie mobiele flitscamera's in België zal coyote snel aan populariteit verliezen vrees ik. Met die nieuwe camera's die ze massaal aangekocht hebben zie je geen flits meer dus kan je het ook niet ingeven in coyote. Of je moet de flitsauto's herkennen en de andere mobiele camera's in vuilnisbakken e.d.m. spotten maar zonder flits wordt het heel wat moeilijker.
 
Vandaag bij een MS een Coyote geïnstalleerd links op het dashboard.
Kabel achter het dashboard langs naar de rechter kant gelegd. Daar een extra constante USB aansluiting gecreëerd voor het aansluiten van de coyote.
Helaas vergeten foto's te maken...
Misschien wil de eigenaar dat alsnog doen?