Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
@nico180 , @Daniel 74 Volgens mij wordt dit gewoon terugbetaald hoor en is dit inderdaad gewoon een renteloze lening aan Tesla.

Ik denk dat een heleboel volk puur ‘voor het mooie verhaal’ een bestelling hebben gedaan.
Briljante marketing wederom. Haalt ook boel wind uit de zeilen van concurrentie.

Maar ben erg benieuwd wat de uiteindelijke conversie gaat zijn.
 
@nico180 , @Daniel 74 Volgens mij wordt dit gewoon terugbetaald hoor en is dit inderdaad gewoon een renteloze lening aan Tesla.

Ik denk dat een heleboel volk puur ‘voor het mooie verhaal’ een bestelling hebben gedaan.
Briljante marketing wederom. Haalt ook boel wind uit de zeilen van concurrentie.

Maar ben erg benieuwd wat de uiteindelijke conversie gaat zijn.

In Nederland zou het mij verbazen als het een bestseller gaat zijn. Maar ik ga er zeker voor. Tot groot verdriet van mijn vriendin, die vindt het helemaal niets.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Poeh, ben nog aan het bijkomen van het design, maar het zou zo maar de elektrische Hummer/ Landrover 90/110 kunnen worden van de EV generatie. En wil ook niet weten hoe snel iemand komt die er een compleet matzwarte wrap op laat zetten om op een rijdende F-117 te lijken. Zou die auto sowieso laten wrappen want RVS is een drama om perfect schoon te krijgen zonder vette vlekken of andere kleurverschillen.

Rivian is misschien uiterlijk klassieker, maar Rivian heeft wel leuke zaken als vier elektromotoren met volledige torque-vectoring, ideaal voor terrein rijden. Mogelijk ook draaien als een tank om de as in terrein. Als Rivian er in slaagt om in 2020 te produceren en 2021 te gaan leveren, dan denk ik zeker dat er een leuke plek voor hun is in de markt. Er zullen genoeg mensen zijn die de Tesla echt niet zien zitten qua uiterlijk.
 
€ 100 fully refundable lijkt mij een 'no-brainer' als een soort FSD optie.
Mocht FSD (over een aantal jaren) wel een groot succes worden, dan vraag ik mij af welke variant (Single, Duo of Tri) tegen die tijd het waardevolst is, mocht ik tegen die tijd besluiten er zelf niet in te gaan rijden.
Met tegen die tijd zicht op level 5, robotaxi of voor pakket-transport is een grote range misschien handig. Mogelijk kan de Single ook ge-upgraded naar duurdere versies met behoud van de vaste FSD prijs. Denk dat er best veel personen zijn die voor €300 alle 3 opties open houden...
 
In Nederland zou het mij verbazen als het een bestseller gaat zijn. Maar ik ga er zeker voor. Tot groot verdriet van mijn vriendin, die vindt het helemaal niets.
3 ton wegenbelasting geel kenteken t.z.t.?
Grijskenteken voor de zakelijke rijder met een bv of vof of eenmanszaak? 50 euro wegenbelasting... + Elektrisch rijden...? Evt nog kleine subsidie in 2022..

Dan kan ik de boot eindelijk uit t water trekken zonder het hele jaar in een sleurper te rijden.... 100 euro betaald ;-)
 
5,86 meter lang dus
Vind hem eigenlijk wel heel gaaf, maar eigenlijk heeft zo'n ding (behalve mss voor mensen met een jachthaven met breng en haal service) toch niet veel te zoeken in Nederland / De Benelux / Europe? Past denk ik maar nét op mijn oprit. Op zich al genoeg reden om er niet één te reserveren. Zelfs niet voor 100,- want ik weet zeker dat ik er, vanwege de afmetingen, nooit een aan zal schaffen.
 
Vind hem eigenlijk wel heel gaaf, maar eigenlijk heeft zo'n ding (behalve mss voor mensen met een jachthaven met breng en haal service) toch niet veel te zoeken in Nederland / De Benelux / Europe? Past denk ik maar nét op mijn oprit. Op zich al genoeg reden om er niet één te reserveren. Zelfs niet voor 100,- want ik weet zeker dat ik er, vanwege de afmetingen, nooit een aan zal schaffen.

Je vergeet hoveniers en andere beroepsgroepen. Pas op voor zelfprojectie; de wereld heeft zoveel meer.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Je vergeet hoveniers en andere beroepsgroepen. Pas op voor zelfprojectie; de wereld heeft zoveel meer.
Vergeet ik helemaal niet. Maar misschien neem je mijn opmerking van die jachthaven wel een beetje té letterlijk? Ik dacht dat ik door de opmerking "met breng en haal service" wel duidelijk had gemaakt dat ik eenvoudig weg denk dat de doelgroep in Europa vrij beperkt zal zijn ;)

In de U.S. is zo'n soort auto ook prima geschikt om kinderen naar school of naar de voetbal te brengen. Tenminste, dat vinden ze daar. Gelukkig denken wij daar wat genuanceerder over. Ik hoop dat de extreme afmetingen er voor gaan zorgen dat er niet te veel mensen in gaan rijden die het helemaal niet nodig hebben.
 
Ik ben 1 keer een Lamborghini LM002 tegengekomen, toevallig bij wegwerkzaamheden. Die nam toen 1,5 (in ieder geval meer dan 1) rijstrook in beslag. Als de Tesla net zo groot is (en daar lijkt het wel op) dan is de praktische bruikbaarheid uitermate beperkt in Nederland. Dat is nog geheel afgezien van het soort rijbewijs dat je nodig gaat hebben voor dit gedrocht. Zeker de handigste versie zal vermoedelijk een vrachtwagen rijbewijs nodig hebben gezien het gewicht. Ik vermoed dat een aantal van de mensen die hier hebben gereserveerd niet in het bezit van een dergelijk rijbewijs zijn.

De wetgeving in de USA is heel anders dan die in Europa, en met een gewoon rijbewijs mag je zeker dat gedrocht en zelfs met behoorlijk grote aanhanger gewoon rijden. In Nederland is dat bij een rijbewijs B beperkt tot een totaal gewicht (maximaal toegelaten massa) van 3500 kg. Stuk restrictiever.
 
Wat met de voetgangers ncap test? Ik geloof het eigenlijk niet. De buzz is hier duidelijk ook wel gecreëerd.

Wat gaan de afmetingen zijn? Want de Rivian is ook te groot voor onze steden en ondergrondse parkings.

Zie hier de F150 met de Cybertruck overlay.

190516_009_764A0802_FordF150-tesla-2-2-640x236.jpg


Vergelijkbaar, wat afmetingen betreft, met Chevrolet Silverado, F-150, Ram 1500
 
  • Informative
Reactions: job-lek