Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

DAB+ vanaf vandaag (VRT)

This site may earn commission on affiliate links.
Er is inderdaad DAB en DAB+, maar geen enkele auto krijgt enkel DAB zonder de + meer. Dat is bij Tesla dus ook niet aan de hand.

Of je titels van nummers door krijgt kan ook aan de DAB zender liggen, want die moet die informatie uiteraard ook uitzenden.
 
De kwaliteit is merkbaar beter, dit was ook al zo bij het VRT DAB+ testkanaal, wat ook in 80 kb/s HE-AAC v1 was.
Het VRT DAB+ ensemble op blok 12A (223,936 MHz) ziet er nu zo uit:
  • Klara: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Klara Continuo: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • MNM: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • MNM Hits: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Radio 1: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Radio 2 ANT: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Radio 2 LIM: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Radio 2 O-VL: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Radio 2 VL-BR: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Radio 2 W-VL: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • Studio Brussel: 80 kb/s HE-AAC v1 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • VRT NWS: 48 kb/s HE-AAC v2 stereo audio + 16 kb/s SLS data
  • TPEG: 16 kb/s data
De totale bitrate is 1136 kb/s met EEP 3-A foutencorrectie voor alle kanalen. Dit neemt 852 van de 864 beschikbare capacity units in.
De SLS (slideshow) kanalen worden momenteel nog niet gebruikt. Wellicht zullen hier binnenkort de zenderlogo's worden weergegeven.
Voor een audiobitrate van 96 kb/s is helaas geen ruimte, tenzij men geen SLS data zou doorgeven of minder foutencorrectie data (EEP 4-A), maar de betere foutencorrectie is juist één van de voordelen van de omschakeling.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
The Transport Protocol Experts Group (TPEG) is a data protocol suite for traffic and travel related information. TPEG can be carried over different transmission media (bearers), such as digital broadcast or cellular networks (wireless Internet). TPEG applications include, among others, information on road conditions, weather, fuel prices, parking or delays of public transport.
 
  • Informative
Reactions: FVO and cambreVer!
Of gewoon het hartje drukken waardoor het gedeselecteerd wordt.

Ter info, ik heb een oerclassic uit 2013 met tech.- en sound packages.

@S-19910 jij hebt geen sound package en wel een tech package. Lukt het bij jou?

Ik heb geen DAB.

Ik wou/wil geen extra geld uitgeven aan geluidsinstallatie in een auto.
Mijns inziens is er in een auto altijd teveel omgevingslawaai om echt van muziek te genieten.
Ik ben blij met TuneIn.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Qua geluidskwaliteit iets beter dan FM, maar niet beter dan dezelfde radio op TuneIn. Enig voordeel naar mijn smaak is dat er in België VRTNieuws+ is, dus je kan op elk moment de herhaling van het nieuws horen als je daar zin in hebt. Geen idee van de eventuele prijs van een upgrade, als dat al bestaat, maar ik vrees dat zo'n upgrade echt bijna niets waard is, voor de meesten.
 
  • Like
Reactions: AustinP
Raak hier super gefrustreerd : ik moet elke dag meerdere keren de dab lijst vernieuwen...; mijn favorites verdwijnen constant. In de GPS : mijn oude bestemmingen blijven erin staan : als ik de hele lijst (van een jaar) wegswipe blijft het even zo. Als ik opnieuw in de wagen kom en vertrek : dan staat de hele geschiedenis er ineens terug !!
En mijn radio (dab) verspringt automatisch van Joe Easy naar Radio 1 ??? Iemand een idee, want bij Tesla gaan ze ervan uit dat het zou moeten opgelost zijn met de volgende update (die gisteren passeerde maar helaas)
Ah ja : en mijn energiemeter blijft al weken op 178 staan ??
Alle hulp welkom!