Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dagtrips 17 en 24 Oktober

This site may earn commission on affiliate links.
Heel leuke bergritjes rond het Eifel gebied. Een aanrader met de Tesla en helemaal niet ver van huis. Perfect voor een daguitstap en je kan het doen met 1 lading vanaf Urmond.

IMG_20151024_124919_low_res.jpg
 
Hoe was de rit John?

Geweldige rit met een leuke groep.
6 Auto's is toch ook wel het optimum om dit soort tripjes te maken.

Route heen (niet zo spannend, zolang je maar sowieso de toeristische weg vanuit Epen meeneemt!)
Op het eind vooral voor snelheid gegaan omdat iedereen (muv Menno) aan een lunch toe was.

a0001.jpg


En dan her rondje om het meer (daarbij nog vergeefs de stuwdam geprobeerd te bereiken, NAV zei ja, de weg zei NEE:biggrin:)

a0002.jpg


Lessons Learned (Rit voor volgende keer als er zich snel nog wat aanmelden :wink:)

a0003.jpg


En dan is de tax voor een dagrit wel bereikt.
Dan zou het uitstapje richting Haelen al wel moeten vervallen....

- - - Updated - - -

Is er nou echt 1 met autopilot hier naar beneden gereden? :wink:

20151024_144519.jpg
 
Waarom ben ik niet verbaasd ? :)

Ik reed nochtans een groot deel van de weg rustig aan de staart te bengelen. Wel 1 insane launch gedaan om mijn passagier het plezier even te gunnen. Met mijn staggered 21" en pano dak is mijn wagen blijkbaar een stuk minder efficiënt dan die van John. Beide P85Ds op hetzelfde moment in januari gebouwd dus er zal op technisch vlak geen verschil zijn. En bij John reden er een belangrijk deel van de weg niet-Tesla chauffeurs met de wagen. 15% verschil als je dezelfde weg rijdt onder dezelfde omstandigheden is fors.
 
Ik reed nochtans een groot deel van de weg rustig aan de staart te bengelen. Wel 1 insane launch gedaan om mijn passagier het plezier even te gunnen. Met mijn staggered 21" en pano dak is mijn wagen blijkbaar een stuk minder efficiënt dan die van John. Beide P85Ds op hetzelfde moment in januari gebouwd dus er zal op technisch vlak geen verschil zijn. En bij John reden er een belangrijk deel van de weg niet-Tesla chauffeurs met de wagen. 15% verschil als je dezelfde weg rijdt onder dezelfde omstandigheden is fors.

En lage snelheid, dus pano zou qua luchtweerstand geen invloed moeten hebben, hoogstens qua gewicht icm het zware ontbijt van je passagier, wat na de lunch geen excuus meer mocht zijn :biggrin:

Maar.... belangrijkste conclusie voor andere forumleden is dat zelfs met de auto van Jan deze dagtrip prima te doen is. Dus moge velen ons nog volgen.....:cool:
 
Ik reed nochtans een groot deel van de weg rustig aan de staart te bengelen. Wel 1 insane launch gedaan om mijn passagier het plezier even te gunnen. Met mijn staggered 21" en pano dak is mijn wagen blijkbaar een stuk minder efficiënt dan die van John. Beide P85Ds op hetzelfde moment in januari gebouwd dus er zal op technisch vlak geen verschil zijn. En bij John reden er een belangrijk deel van de weg niet-Tesla chauffeurs met de wagen. 15% verschil als je dezelfde weg rijdt onder dezelfde omstandigheden is fors.

Ik had met John ongeveer hetzelfde verschil in Noorwegen, P85+ staggered pano.