Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard Cam (Belgium and Netherlands)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb trouwena het zilvergrijze bevestigingsbeugeltje/ringetje zwart laten spuiten voordat ze hem
monteerden, vind ik wel net iets mooier dan het grijze
3esy7yny.jpg


Laten doen bij Autoparts Techniek in A'dam, prima!
 
Heb 'm hier op eBay gevonden: Moovika Polarizer Filter Clip Compatible BlackVue DR500 550 | eBay - weet alleen niet waar 'ie nog meer te koop is. In het filmpje is goed te zien hoe dat papier op het dashboard mét filter niet zichtbaar is en zonder héél goed zichtbaar. Zeker nuttig dat filter dus.

Ik heb het polarisatiefilter binnen en aangebracht. Moet zeggen dat het verschil niet bijster groot is. Binnenkort met een dag met felle zon nog maar eens testen.

pynedeze.jpg
ymybusur.jpg
 
Ik heb het polarisatiefilter binnen en aangebracht. Moet zeggen dat het verschil niet bijster groot is. Binnenkort met een dag met felle zon nog maar eens testen.

pynedeze.jpg
ymybusur.jpg

Hoezo geen verschil? Ik zie in het bovenste plaatje de ventilatie roosters heel duidelijk. In de tweede zijn ze veel minder aanwezig/storend.

Zou mooi zijn als door dit filtertje de autofocus ook niet meer scherp stelt op de roosters/spiegelingen maar juist een stuk buiten de auto (zodat analoog aan het reclame filmpje je ook duidelijk de kentekens van de auto's in de buurt of verkeersborden kunt lezen)
 
Hoezo geen verschil? Ik zie in het bovenste plaatje de ventilatie roosters heel duidelijk. In de tweede zijn ze veel minder aanwezig/storend.

Zou mooi zijn als door dit filtertje de autofocus ook niet meer scherp stelt op de roosters/spiegelingen maar juist een stuk buiten de auto (zodat analoog aan het reclame filmpje je ook duidelijk de kentekens van de auto's in de buurt of verkeersborden kunt lezen)

Ja maar dat lijkt dan ook het enige verschil.
Wel een goed punt qua focussen, zal daar eens op letten. Misschien gaat dat ook beter?
 
Volgens mij is dat ook het enige doel van het filter. Elimineren van reflecties in de voorruit. Wat wilde je verder nog wegfilteren?

Klopt, maar ik weet nog uit de fotografie dat ook contrast in veel kleuren toeneemt. Maar zoals gezegd is zo'n regenachtige dag wellicht ook geen goede test dag. Later met felle zon nog eens vergelijken.

En inderdaad draaien zoals Gelden zegt!
 
Klopt, maar ik weet nog uit de fotografie dat ook contrast in veel kleuren toeneemt. Maar zoals gezegd is zo'n regenachtige dag wellicht ook geen goede test dag. Later met felle zon nog eens vergelijken.

En inderdaad draaien zoals Gelden zegt!

Op basis van het design (vast in clipje die je om de camera heen kunt schuiven) gok ik dat er weinig te draaien valt aan dit filtertje.
Je kunt nog wel de hoek tussen de lens en het raam (bepalend voor de reflecties) aanpassen. Maar dat wil je niet want dan krijg je of meer dashboard of meer 'hemel' (de echte of van de auto).
 
Op basis van het design (vast in clipje die je om de camera heen kunt schuiven) gok ik dat er weinig te draaien valt aan dit filtertje.
Je kunt nog wel de hoek tussen de lens en het raam (bepalend voor de reflecties) aanpassen. Maar dat wil je niet want dan krijg je of meer dashboard of meer 'hemel' (de echte of van de auto).

Volgens de gebruiksaanwijzing is het filtertje te draaien in het houdertje. Ik vrees echter niet zonder met m'n vette vingers op het lensje te komen... :)
 
Merk niet echt een storend geluid, wellicht dat bij jou de ophanging van de camera resoneert oid? Al eens geprobeerd de camera een cm te verplaatsen bijvoorbeeld?
Polarisatiefilter heb ik er nu niet meer op zitten, die clip die ik had laten 3d printen hield niet echt goed vast, zal daar eens een andere voor moeten kopen want er zijn inmiddels meerdere alternatieven.
 
Merk niet echt een storend geluid, wellicht dat bij jou de ophanging van de camera resoneert oid? Al eens geprobeerd de camera een cm te verplaatsen bijvoorbeeld?
LuckyLuke,

zoals je gisterenavond hebt kunnen vaststellen heb jij ook het 'gebrom' dat klinkt als een soort interferentie op de microfoon.
Ik hoor eens bij blackview wat zij hierover te vertellen hebben.