Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard Cam (Belgium and Netherlands)

This site may earn commission on affiliate links.
Spijtig dat dit niet gewoon standaard voorzien is in de Tesla op basis van één van de twee camera's van voor (nieuwe model met auto-pilot functionaliteit) en de HD camera van achter...daarvoor moest ook een opslag capaciteit (harde schijf, SD card, ...) aanwezig zijn.
 

Kort samengevat: een dashcam is legaal. Beelden van de dashcam zomaar op het Internet gooien is dat niet.
Terzijde: een wagen fotograferen en de foto (met herkenbare nummerplaat) op dit forum gooien lijkt me ook niet conform de privacy wet.

Uit eigen ervaring: een dashcam kan een wereld van verschil maken. Na een aanrijding (niet ernstig, was maar spiegel): discussie, uitvluchten, leugens, geen aanrijdingsformulier willen invullen, ... Dáár hangt de camera. Einde discussie :)
PS: de aanrijder had bovendien gedronken (vastgesteld door politie)
PPS: de procureur vond het niet nodig dronkenschap te vervolgen :cursing:
 
Na 3 jaar tijd voor een nieuw leven in dit draadje :).

Zoals velen heb ik ook een BlackVue (DR-900S 2CH) geinstalleerd. Echter nu heeft V9 van Tesla ook een eigen Dashcam functionaliteit. Hiervoor moet je het volgende doen:
- Formateer een USB stick op FAT32
- Voeg een folder "TeslaCam"
- Installeer de USB stick in de voorste USB poort.

En dan zou een CAM-icon (bovenin) op het grote scherm moeten verschijnen. Dat gebeurd helaas niet.
Daarna heb ik met DISKPART gestuurd op een GPT schijf i.p.v. MBR. Ook dit heeft niet het gewenste effect gehad.

Hebben andere ook problemen met het activeren van de Teslacam?
Wat doe ik niet goed?
 
Na 3 jaar tijd voor een nieuw leven in dit draadje :).

Zoals velen heb ik ook een BlackVue (DR-900S 2CH) geinstalleerd. Echter nu heeft V9 van Tesla ook een eigen Dashcam functionaliteit. Hiervoor moet je het volgende doen:
- Formateer een USB stick op FAT32
- Voeg een folder "TeslaCam"
- Installeer de USB stick in de voorste USB poort.

En dan zou een CAM-icon (bovenin) op het grote scherm moeten verschijnen. Dat gebeurd helaas niet.
Daarna heb ik met DISKPART gestuurd op een GPT schijf i.p.v. MBR. Ook dit heeft niet het gewenste effect gehad.

Hebben andere ook problemen met het activeren van de Teslacam?
Wat doe ik niet goed?
Welke AP versie heb je ? Deze functie is beschikbaar vanaf AP 2.5
 
Vraagje : ik heb constant (met verschillende usb sticks, nu een van 32GB) het volgende probleem : ik formatteer de stick : installeer in de auto en het begint mooi op te nemen (rood bolletje), echter na enkele dagen wordt dit rode bolletje een X , alsof hij vol zou zitten. Ik ging ervan uit dat alles constant overschreven werd ? Iemand een idee ?
grtz
 
Vraagje : ik heb constant (met verschillende usb sticks, nu een van 32GB) het volgende probleem : ik formatteer de stick : installeer in de auto en het begint mooi op te nemen (rood bolletje), echter na enkele dagen wordt dit rode bolletje een X , alsof hij vol zou zitten. Ik ging ervan uit dat alles constant overschreven werd ? Iemand een idee ?
grtz
Ik heb een tijdje geleden een nieuwsbrief geschreven met veel info over dashcams. Daar staat ook de werking van de Teslacam uitgelegd.
Meanwhile at Tesland
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Vraagje : ik heb constant (met verschillende usb sticks, nu een van 32GB) het volgende probleem : ik formatteer de stick : installeer in de auto en het begint mooi op te nemen (rood bolletje), echter na enkele dagen wordt dit rode bolletje een X , alsof hij vol zou zitten. Ik ging ervan uit dat alles constant overschreven werd ? Iemand een idee ?
grtz
Idem. Sinds vanavond nieuwe poging met ietwat duurdere USB-stick van 32GB (3.0), daarnet ook terug met het rode bolletje. Benieuwd of 't deze keer wel blijft...

Indien 't niet lukt: hier is nog een tip (kwam ie van dit forum of vond ik 'em zelf, 'k weet het al niet meer) - stoppen met opname voor je de wagen op "off" zet (dus sluit), en manueel terug opstarten bij aanvang van je volgende rit: "The solution is to manually end recording before exiting the car. This also requires that recording be manually restarted when you get back into the car. It’s a tedious process, but a process Tesla should be able to sort out with software in a future update."

How To Set Up The Dashcam In A Tesla Running Firmware v9.0 | CleanTechnica