Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

de juicebooster 2 is er

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren is de JB2 geleverd.
Alles zat goed en stevig ingepakt. Spijtig genoeg zijn ze wel de zak vergeten bijleveren.
Het geheel oogt alvast stevig en is een pak groter dan ik me had voorgesteld.
Testen zal voor het buitenland zijn, momenteel zit hij veilig in de frunk.
 
  • Like
Reactions: Steven
Sorry for the old topic revival, but I'm looking for JB2 owners for 2-3 questions

- Can someone confirm me that the JB2 can charge at 13A (or 16A?) when plugged to a belgian schuko? Or is it limited to 10A (or worst 8A?)
- Does it manage phase inversion ?
- I'm pretty sure the lack of neutral is not a problem, but can someone confirm "one and for all"?

Thanks in advance.
 
Hi,

I think it does 10A... not tested it for a long time anymore.
There was a call from them for a send in to upgrade the firmware for a type 2 issue, but I wasn't able to get it done.(no reply on my mail)
Never had a situation where it didn't work. Lack of neutral, phase inversion... not sure if I had it because it always works.
 
  • Like
Reactions: quenbo
Hi, thank you for your answer.

Well damned I'm pretty disappointed about this "10A on Schuko" issue.

Are you sure about this? Is it possible for you to check it again ? No way to force the JB2 to accept 13A?
I charged last week at a friend's home at 13A and found it really really slow (11 kmh).

That's what made me look to a quicker alternative (if a blue or red plug is available) as I don't have the Tesla Mobile Connector.
But if I just have access to a Schuko, charging at 10A well be worst than now ! :mad:

(EDIT) PS : Noelis, I think I met you 2-3 weeks ago for the 19' Tesla wheels... ?
If so, it didn't take long before we met again on TMC, as we talked about :)
Your signature with the S90 dead cross made me think about it !
 
Last edited:
Haha yes you are right .
It’s a small world.

I did the test and it’s indeed 13A here on schuko in my wifes hybrid. F64509E1-7BC9-497B-B497-9B8D16F4ADBE.jpeg
 
  • Like
Reactions: quenbo
Amai, ook precies lange tenen, er stond toch een smiley bij de post van wim?
Graag tevens even de etiquette-regels checken.

Amai...lange tenen U of ik?
Stuur de etiquette graag ff door naar Wim

Nogmaals, een hele simpele vraag aan de oudgedienden van dit fantastisch forum.
Wat is een juicebooster?
Ja, we hebben ook Google.....

Maar ben benieuwd naar de ervaringen van de ‘ouwe garde’ Tesla rijders.zz
 
@GIO1974 Het is al tijden een goed gebruik hier dat er af en toe wat gedold wordt.
Niets bijzonders en goedmoedig bedoeld, wordt gewoon via een knipoogje gemeld.
Oudgedienden die elkaar al wat langer kennen, durven het soms ook wel zonder een knipoogje.:eek:
Dus til er niet te zwaar aan zou ik zeggen, het zal niet 'aanvallend' bedoeld zijn door Wim.

Naar de inhoud: er is denk ik op het forum veel te vinden over de Juicebooster.
Vooral voor de Belgen in eerste instantie interessant omdat de Juicebooster zich niets aantrok van het neuterprobleem (zie sticky draadje).
Nu is de Juiceboooster 2, mooier, veelzijdiger, maar tikkie aan de prijzige kant.
Er is een interessante variant, gemaakt door @fivari .
 
@GIO1974 Het is al tijden een goed gebruik hier dat er af en toe wat gedold wordt.
Niets bijzonders en goedmoedig bedoeld, wordt gewoon via een knipoogje gemeld.
Oudgedienden die elkaar al wat langer kennen, durven het soms ook wel zonder een knipoogje.:eek:
Dus til er niet te zwaar aan zou ik zeggen, het zal niet 'aanvallend' bedoeld zijn door Wim.

Naar de inhoud: er is denk ik op het forum veel te vinden over de Juicebooster.
Vooral voor de Belgen in eerste instantie interessant omdat de Juicebooster zich niets aantrok van het neuterprobleem (zie sticky draadje).
Nu is de Juiceboooster 2, mooier, veelzijdiger, maar tikkie aan de prijzige kant.
Er is een interessante variant, gemaakt door @fivari .
Hee oudgediende, je antwoord is niet helemaal compleet:

@GIO1974: ja de Juice Booster is een mobiele lader, die hetzelfde doel dient als (of vervanger is van) de mobiele lader die je morgen bij je Tesla zult ontvangen. Het verschil is dat de Tesla variant het alleen doet wanneer er een goede aarding en neutraal aanwezig is en een goed en schoon voltage op de juiste pinnen staat.
De Juice Booster doet het ook wanneer er geen neutraal is, wanneer de pinnen verkeerdom bedraad zijn, enz. enz. Daarnaast krijg je er een heel pak adapters voor Europa bij geleverd.
Een goedkoper alternatief is de Fivari charger (zoals eerder besproken in dit relatief korte draadje).

PS: zoeken kost tijd en haalt je uit je leesflow. Een normaal antwoord helpt de volgende nieuwe Teslarijder die dit draadje leest ook. (edit: deze zin is niet aan Maarten gericht)
PS2: Ik krijg bij zoeken op 'juice booster' op google een hele rits sleutelhangers en vruchtensapmachines...
 
Hee oudgediende, je antwoord is niet helemaal compleet:

@GIO1974: ja de Juice Booster is een mobiele lader, die hetzelfde doel dient als (of vervanger is van) de mobiele lader die je morgen bij je Tesla zult ontvangen. Het verschil is dat de Tesla variant het alleen doet wanneer er een goede aarding en neutraal aanwezig is en een goed en schoon voltage op de juiste pinnen staat.
De Juice Booster doet het ook wanneer er geen neutraal is, wanneer de pinnen verkeerdom bedraad zijn, enz. enz. Daarnaast krijg je er een heel pak adapters voor Europa bij geleverd.
Een goedkoper alternatief is de Fivari charger (zoals eerder besproken in dit relatief korte draadje).

PS: zoeken kost tijd en haalt je uit je leesflow. Een normaal antwoord helpt de volgende nieuwe Teslarijder die dit draadje leest ook. (edit: deze zin is niet aan Maarten gericht)
PS2: Ik krijg bij zoeken op 'juice booster' op google een hele rits sleutelhangers en vruchtensapmachines...

@basvk bedankt voor de uitleg en toevoeging.
Aangezien ik al meerdere malen met mijn P zonder benzine langs de weg heb mogen staan denk ik dat ik ook maar een "Juice Booster" ga bestellen!

Nogmaals bedankt!
 
@basvk bedankt voor de uitleg en toevoeging.
Aangezien ik al meerdere malen met mijn P zonder benzine langs de weg heb mogen staan denk ik dat ik ook maar een "Juice Booster" ga bestellen!

Nogmaals bedankt!
Denk dat je met de @fivari meer mogelijkheden hebt voor een betere prijs. En de service is top bij Filip !!

Overigens heb je aan beide weinig als je leeg staat op de snelweg.