Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Haat/liefde verhouding Tesla door waardeloze service

This site may earn commission on affiliate links.
De titel van dit topic sprak me wel aan. Ben heel blij met mijn Tesla maar helaas liet hij me onlangs voor het eerst echt staan. Plotseling viel alles uit. Alle schermen gingen uit, niets deed het meer en de auto rolde alleen uit en ik kon enkel nog sturen en remmen. Auto aan de kant gezet, Tesla gebeld en die zeiden dat ze geen contact meer met de auto kregen en niets konden doen. Enige indicatie die ze kon geven is dat ze nog een aantal meldingen zag van de 12V accu.

Pechhulp gebeld en die hebben de auto geborgen en naar het Tesla Servicecenter gebracht en ik kreeg via de pechhulpverzekering 5 dagen vervangend vervoer (wel zo eentje waarmee ik voor het eerst in jaren weer naar het classic tankstation moest). Het is inmiddels twee volle weken verder, mijn vervangend vervoer van de pechhulp is allang weer weg maar ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was en ben mijn auto nog kwijt.

Het is blijkbaar zo druk bij het servicecenter dat ze nog zoveel gestrande auto's hadden staan dat er geen tijd was om die van mij te bekijken. Ook is er geen vervangend vervoer beschikbaar dus ik zit inmiddels al een week zonder auto.

Ben altijd heel blij geweest met mijn Tesla en kon me eigenlijk niet voorstellen om ooit nog weer in een ander merk te gaan rijden, maar vind dit wel behoorlijk vervelend. Het zou toch niet meer dan 2 weken moeten duren voordat er een diagnose gesteld wordt van een auto die er acuut mee stopt?
 
  • Like
Reactions: fivari
De titel van dit topic sprak me wel aan. Ben heel blij met mijn Tesla maar helaas liet hij me onlangs voor het eerst echt staan. Plotseling viel alles uit. Alle schermen gingen uit, niets deed het meer en de auto rolde alleen uit en ik kon enkel nog sturen en remmen. Auto aan de kant gezet, Tesla gebeld en die zeiden dat ze geen contact meer met de auto kregen en niets konden doen. Enige indicatie die ze kon geven is dat ze nog een aantal meldingen zag van de 12V accu.

Pechhulp gebeld en die hebben de auto geborgen en naar het Tesla Servicecenter gebracht en ik kreeg via de pechhulpverzekering 5 dagen vervangend vervoer (wel zo eentje waarmee ik voor het eerst in jaren weer naar het classic tankstation moest). Het is inmiddels twee volle weken verder, mijn vervangend vervoer van de pechhulp is allang weer weg maar ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was en ben mijn auto nog kwijt.

Het is blijkbaar zo druk bij het servicecenter dat ze nog zoveel gestrande auto's hadden staan dat er geen tijd was om die van mij te bekijken. Ook is er geen vervangend vervoer beschikbaar dus ik zit inmiddels al een week zonder auto.

Ben altijd heel blij geweest met mijn Tesla en kon me eigenlijk niet voorstellen om ooit nog weer in een ander merk te gaan rijden, maar vind dit wel behoorlijk vervelend. Het zou toch niet meer dan 2 weken moeten duren voordat er een diagnose gesteld wordt van een auto die er acuut mee stopt?
Dat is inderdaad redelijk onaanvaardbaar.
 
Het is blijkbaar zo druk bij het servicecenter dat ze nog zoveel gestrande auto's hadden staan dat er geen tijd was om die van mij te bekijken.
Niet noodzakelijk gestrande auto's, maar natuurlijk wel afspraken die gewoon doorlopen. Voor jouw auto kan men het niet noodzakelijk maken dat men 4 andere klanten gaat afbellen en hun een nieuwe afspraak binnen 3 weken gaat geven.

Ook is er geen vervangend vervoer beschikbaar dus ik zit inmiddels al een week zonder auto.

Is je wagen nog binnen garantie? Dan kan je volgens mij wel even zagen voor vervangend vervoer. Wij hebben zo een weekje benzine kunnen/moeten rijden, op kosten van Tesla.

Ben altijd heel blij geweest met mijn Tesla en kon me eigenlijk niet voorstellen om ooit nog weer in een ander merk te gaan rijden, maar vind dit wel behoorlijk vervelend. Het zou toch niet meer dan 2 weken moeten duren voordat er een diagnose gesteld wordt van een auto die er acuut mee stopt?
Zoals gezegd: jouw geval is een acuut eentje, en dat kan je niet plannen. Tegelijk kan je niet andere mensen afbellen om ruimte te maken in de planning voor jouw acuut probleem. Bij een ander merk is dat niet echt anders...
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Zoals gezegd: jouw geval is een acuut eentje, en dat kan je niet plannen. Tegelijk kan je niet andere mensen afbellen om ruimte te maken in de planning voor jouw acuut probleem. Bij een ander merk is dat niet echt anders...

Precies.
Ik werk in de dienstverlening en als er ruimt is of je kunt schuiven in de planning dan probeer je altijd te helpen voor zover dit kan.

Probleem tegenwoordig is dat veel mensen verwachten dat je met je armen over elkaar bij de telefoon zit te wachten tot dat men met een probleem belt en dat je dan niets anders te doen hebt dan direct zorgen dat ze geholpen worden.

Zelfs al zou je voor acute gevallen altijd iemand vrijhouden, dan nog kan het gebeuren dat er net iemand 5min eerder heeft gebeld met een spoedgeval.
Dan nog is moet zo iemand wel betaald worden voor de tijd dat je hem niet hebt ingepland en als je daarop je tarieven zou aanpassen dan vind men je ineens te duur.

Ik snap dat iemand graag direct geholpen wil worden maar er vanuit gaan dat dit nooit mis kan gaan en niet in de planning past is gewoon niet realistisch en daar verbolgen om zijn al helemaal niet.

Een auto garage is niet zoals de brandweer welke 90% van de tijd zitten te wachten tot er iemand belt dat er brand is.
Als ze zich zo zouden organiseren zijn ze of onbetaalbaar of snel failliet.
 
Heb net bij mij is gekeken in het -blijf er met je fikken af, enkel voor Tesla medewerkers- service menu.Er staat daar bij mij een foutmelding met betrekking tot hoogteafstelling lichten. Misschien daarom dat die bij mij vaak na een update te hoog staan ingesteld.
441AF6AB-28EE-4380-BD4E-9D87B56CE93F.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Gtech