Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

dll leasing of andere?

This site may earn commission on affiliate links.
Klaarblijkelijk heb ik niet de kleine lettertjes gelezen.
Als je de auto gewoon zelf (of op de zaak) aanschaft, zonder financiering geldt de terugkoopgarantie niet. 1 verkoopargument voor mijn vrouw zie ik in rook opgaan. Thanks Tesla.
 
NEE!

het is naar keuze Alphera OF DLL. De verkoop biedt Alphera aan, maar hun acceptatieproces is een lijdensweg en duurder. DLL biedt een veel lagere rente en hun acceptatie loopt stuk vlotter. Maar dat zul je zelf moeten aanvragen. Ik geef het ook als advies aan mijn referals, dat is dan mijn toegevoegde waarde LOL
 
NEE!

het is naar keuze Alphera OF DLL. De verkoop biedt Alphera aan, maar hun acceptatieproces is een lijdensweg en duurder. DLL biedt een veel lagere rente en hun acceptatie loopt stuk vlotter. Maar dat zul je zelf moeten aanvragen. Ik geef het ook als advies aan mijn referals, dat is dan mijn toegevoegde waarde LOL
Ik heb juist een goede ervaring met acceptatie bij Alphera. Toen ik begin 2013 bestelde wilde Athlon er niet aan, en Alphera deed niet moeilijk.
 
Ik heb een financial lease bij Van Breda afgesloten. En dit bij Tesla Aartselaar dus ik snap niet goed wat het probleem is :wink:

Ik vroeg me af het werken met de 'partner' van tesla, dll dus, noemenswaardige voordelen zou hebben ondanks dat ze duurder zijn.
Blijkbaar de terugkoopgarantie dus. Enfin, ik ben nog niet van plan ms vroeg weg te doen, dus het wordt ook van breda denk ik...
 
Ik heb een financial lease bij Van Breda afgesloten. En dit bij Tesla Aartselaar dus ik snap niet goed wat het probleem is :wink:

helemaal niets, behalve dat je niet van de door Tesla rijkelijk geadverteerde terugkoopgarantie kan genieten. :)
ik vind het een beetje vreemd dat de financieringsvorm en bij uitbreiding daarvan de financieringspartner invloed heeft op deze garantie. Dat betekent haast zeker dat deze laatste een commissie betaalt aan Tesla.
Ik vind dat wel jammer.
 
Wat betreft de terugkoopgarantie, vond ik dit een niet onbelangrijk addertje onder het gras:

Wat zijn de kilometerbeperkingen voor de Tesla Terugkoopgarantie?

De Tesla Terugkoopgarantie staat tot 25.000 kilometer per jaar toe bij 36 maanden of 30.000 kilometer per jaar bij 48 maanden. Boven deze aantallen worden overschrijdingskosten van €0,20 per kilometer gerekend.

Wie dus een paar duizend km/jaar boven die 25000 zit, betaalt daar een hoge prijs voor... Ik begin meer en meer te beseffen dat ik nu meer km's doe dan vroeger en dat mijn auto niet veel meer waard zal zijn volgens die regel...
 
NEE!

het is naar keuze Alphera OF DLL. De verkoop biedt Alphera aan, maar hun acceptatieproces is een lijdensweg en duurder. DLL biedt een veel lagere rente en hun acceptatie loopt stuk vlotter. Maar dat zul je zelf moeten aanvragen. Ik geef het ook als advies aan mijn referals, dat is dan mijn toegevoegde waarde LOL

Ik heb van beide een voorstel gekregen maar na 5 jaar was Alphera toch echt een paar K goedkoper dan DLL. Nu moet ik wel toegeven dat het voorstel van DLL via mijn eigen huisbankier de Rabobank kwam. Alphera vraagt inderdaad wat cijfers van je, wat ik ook logisch vind, en ik had toch binnen enkele dagen een acceptatie. Nu wachten tot december tot ik me ook een eigenaar van een Tesla mag noemen.
 
Klaarblijkelijk heb ik niet de kleine lettertjes gelezen.
Als je de auto gewoon zelf (of op de zaak) aanschaft, zonder financiering geldt de terugkoopgarantie niet. 1 verkoopargument voor mijn vrouw zie ik in rook opgaan. Thanks Tesla.
Tja ... hypothetisch probleem, ik en minstens nog 1 Tesla rijder, zeggen ... Als je hem hebt wil je hem nooit meer kwijt, over een jaartje of zes hang ik er een 120 kw accu onder en kan ik weer 8 jaar verder!
 
Tja ... hypothetisch probleem, ik en minstens nog 1 Tesla rijder, zeggen ... Als je hem hebt wil je hem nooit meer kwijt, over een jaartje of zes hang ik er een 120 kw accu onder en kan ik weer 8 jaar verder!

Fair enough.
Bij dergelijke uitgaven helpt het om meerdere argumenten te hebben. Aangezien mijn vrouw in de categorie "Petrolhead" valt en enigszins huiverig is voor het nieuwe rijden, vond ik de "als het je niet bevalt, ruilen we hem gewoon weer in" redenatie best handig.