TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

dll leasing of andere?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jeJochen, Sep 10, 2015.

1. jeJochen

jeJochen Member

Ik heb wat tijd om te vergelijken nu de levering pas voor december is.
    Nu is vb van Breda een paar 1000 euro goedkoper dan dll, waar tesla mee 'samenwerkt'. Is er enig argument om toch met dll in zee te gaan?

2. mvereecken

mvereecken Member

Met dll is er de terugkoopgarantie na 3 jaar, dat vond ik wel een "geruststellende" factor.

3. Rick A.

Rick A. Member

Terugkoopgarantie is toch iets wat Tesla aanbiedt aan elke klant en onafhankelijk van de financieringspartij?

4. flexin

flexin Member

Dat meende ik ook begrepen te hebben, maar Tesla liet me weten dat ze de garantie uitsluitend toepassen wanneer via hun "bevoorrechte" partner werd geleased.
    Dus ik veronderstel dat je voor die terugkoopgarantie gewoon netjes wat meer betaalt :)

5. Rick A.

Rick A. Member

Klaarblijkelijk heb ik niet de kleine lettertjes gelezen.
    Als je de auto gewoon zelf (of op de zaak) aanschaft, zonder financiering geldt de terugkoopgarantie niet. 1 verkoopargument voor mijn vrouw zie ik in rook opgaan. Thanks Tesla.

6. Desiré

Desiré Member

Volgens mij werkt Tesla niet samen met DLL maar met Alphera Financial Services, wat weer een onderdeel is van BMW. Althans, dat is waarvan ik weer een visitekaartje van kreeg in Duiven.

7. mvereecken

mvereecken Member

Ik koos voor de officiële renting op hun site, en dit resulteerde in een contract met DLL.

8. EnIgmA_BE

EnIgmA_BE Member

Dat is weer het verschil tussen Nederland en België.
    Net even gekeken, op de Nederlandse site staat niets vermeld van de leasing-partner.
    Op de Belgische site staat er effectief dat de leasing bij Tesla via De lage landen gaat.

9. Nexus

Nexus Member

In Nederland is het Alphera.

Onderdeel van de, hoe ironisch, BMW Group :biggrin:

10. ErnstT

ErnstT Active Member

NEE!

het is naar keuze Alphera OF DLL. De verkoop biedt Alphera aan, maar hun acceptatieproces is een lijdensweg en duurder. DLL biedt een veel lagere rente en hun acceptatie loopt stuk vlotter. Maar dat zul je zelf moeten aanvragen. Ik geef het ook als advies aan mijn referals, dat is dan mijn toegevoegde waarde LOL

11. gelden

gelden Active Member

Ik heb juist een goede ervaring met acceptatie bij Alphera. Toen ik begin 2013 bestelde wilde Athlon er niet aan, en Alphera deed niet moeilijk.

12. davandy

davandy Model S 85D Multicolor red

Ik heb een financial lease bij Van Breda afgesloten. En dit bij Tesla Aartselaar dus ik snap niet goed wat het probleem is :wink:

13. PimEffting

PimEffting Member

Mijn ervaring is juist omgekeerd. Misschien pech gehad of juist geluk - bij minimaal 1 van ons :biggrin:

14. jeJochen

jeJochen Member

Ik vroeg me af het werken met de 'partner' van tesla, dll dus, noemenswaardige voordelen zou hebben ondanks dat ze duurder zijn.
    Blijkbaar de terugkoopgarantie dus. Enfin, ik ben nog niet van plan ms vroeg weg te doen, dus het wordt ook van breda denk ik...

15. flexin

flexin Member

helemaal niets, behalve dat je niet van de door Tesla rijkelijk geadverteerde terugkoopgarantie kan genieten. :)
    ik vind het een beetje vreemd dat de financieringsvorm en bij uitbreiding daarvan de financieringspartner invloed heeft op deze garantie. Dat betekent haast zeker dat deze laatste een commissie betaalt aan Tesla.
    Ik vind dat wel jammer.

16. mvereecken

mvereecken Member

Wat betreft de terugkoopgarantie, vond ik dit een niet onbelangrijk addertje onder het gras:

Wat zijn de kilometerbeperkingen voor de Tesla Terugkoopgarantie?

De Tesla Terugkoopgarantie staat tot 25.000 kilometer per jaar toe bij 36 maanden of 30.000 kilometer per jaar bij 48 maanden. Boven deze aantallen worden overschrijdingskosten van €0,20 per kilometer gerekend.

Wie dus een paar duizend km/jaar boven die 25000 zit, betaalt daar een hoge prijs voor... Ik begin meer en meer te beseffen dat ik nu meer km's doe dan vroeger en dat mijn auto niet veel meer waard zal zijn volgens die regel...

17. Desiré

Desiré Member

Ik heb van beide een voorstel gekregen maar na 5 jaar was Alphera toch echt een paar K goedkoper dan DLL. Nu moet ik wel toegeven dat het voorstel van DLL via mijn eigen huisbankier de Rabobank kwam. Alphera vraagt inderdaad wat cijfers van je, wat ik ook logisch vind, en ik had toch binnen enkele dagen een acceptatie. Nu wachten tot december tot ik me ook een eigenaar van een Tesla mag noemen.

18. Nexus

Nexus Member

Alphera: geen cijfers benodigd (wel aanbetaling), binnen een dag acceptatie, en zo heel lang ben ik nog geen ondernemer...

19. Mosterdmaker

Mosterdmaker Member

Tja ... hypothetisch probleem, ik en minstens nog 1 Tesla rijder, zeggen ... Als je hem hebt wil je hem nooit meer kwijt, over een jaartje of zes hang ik er een 120 kw accu onder en kan ik weer 8 jaar verder!

20. Rick A.

Rick A. Member

Fair enough.
    Bij dergelijke uitgaven helpt het om meerdere argumenten te hebben. Aangezien mijn vrouw in de categorie "Petrolhead" valt en enigszins huiverig is voor het nieuwe rijden, vond ik de "als het je niet bevalt, ruilen we hem gewoon weer in" redenatie best handig.

Share This Page