Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

E-rally 2017: elektrisch rijden voor Justdiggit!

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Beste rally-rijders,
Ik kan er de 20ste helaas niet bijzijn.
Ik heb helaas een andere verplichting.

Ik heb al wel een startbewijs betaald. Mocht de rally vol zitten en iemand wil nog graag meedoen, dan maak ik die persoon graag blij. Graag dan een pm.

Ik wens iedereen veel plezier met de vierde editie van dit fantastisch evenement.
Volgend jaar ben ik er weer graag bij.
 
Over exact één week is het zo ver: de vierde editie van de E-rally gaat weer van start!

Programma
Deze editie zal zaterdagochtend 20 mei van start gaan bij het Van der Valk Hotel Eindhoven, waar ook de superchargers van Tesla staan. Vanaf 9:00 staat daar koffie met gebak gereed voor de deelnemers. Rond 10.00 uur zal Rally en Meer, onze professionele rally-uitzetter, een toelichting geven op het routeboek en de verschillende navigatie-opdrachten. Vanaf 10:30 vertrekken de deelnemers op startnummer, waarbij steeds een interval van 30 seconden in acht wordt genomen. Via een aantal trajecten bereiken de deelnemer de (nog geheime!) lunchlocatie, waar een geheel verzorgde lunch gereed staat. Op de locatie kunnen de deelnemers ook nog een blik werpen op klassieke bolides uit vroeger tijden.

Na de lunch gaat het middagprogramma van start. Het volgen van de juiste route (of anders de het volgen van de navigatie van de auto ;-) brengt de deelnemers naar de fabriek van Tesla in Tilburg. Daar staat een borrel gereed met aansluitend een diner en veiling, waarna de prijsuitrijking plaats vindt. Voor de liefhebbers organiseert Tesla ook rondleidingen door de fabriek.

Laden
De E-rally is dit jaar 217 km lang. Dat betekent dat de deelnemers bij de start een “typical range” van circa 280 km moeten hebben, een en ander natuurlijk afhankelijk van de rijstijl. Opladen voor vertrek kan zaterdagochtend bij de superchargers in Eindhoven, maar daar staan slechts 8 superchargers. Aangezien sprake is van circa 100 deelnemende equippes, is het onmogelijk om alle auto’s daar op zaterdagochtend te laden.

De beste oplossing is om al op vrijdagavond naar Eindhoven te komen en daar te overnachten. De auto kan dan al op vrijdagavond volledig worden opgeladen. Dit is uiteraard de meest gezellige oplossing: je kunt samen met andere deelnemers dineren, borrelen en zaterdagochtend ontbijten. De Stichting E-rally heeft bij Van der Valk kamers gereserveerd tegen een speciaal tarief: € 91,90 voor een tweepersoonskamer en € 75,95 voor een eenpersoonskamer, beiden inclusief ontbijt en exclusief toeristenbelasting ad € 3,50 per persoon per nacht. Ook voor het diner gezorgd: voor € 31,95 hebben wij een live cooking diner in een speciaal voor de E-rally afgezet deel van het restaurant. De kamers en het diner kunnen tot uiterlijk 17 mei worden gereserveerd op onze website (www.e-rally.nl), afrekenen is direct bij Van der Valk.

Mocht overnachten geen mogelijkheid zijn, dan dien je zaterdagochtend in ieder geval volledig (100%) opgeladen van huis te vertrekken en zo mogelijk bij een andere supercharger op je route naar Eindhoven maximaal bij te laden, zodat de laadbehoefte in Eindhoven zo minimaal mogelijk is. En zorg er voor dat je ruim op tijd aanwezig bent indien je moet bijladen: per uur kunnen slechts ongeveer 16 auto’s worden bijgeladen.

Het opladen in Tilburg wordt verzorgd door Tesla. Bij de finish neemt een medewerker van Tesla de auto over en wordt gezorgd dat de auto aan het eind van de avond voldoende bereik heeft om de thuisbestemming of de dichstbijzijnde supercharger op de route naar huis te bereiken.

Inschrijven
Inmiddels zitten wij op 97 deelnemende equippes, wat betekent dat er nog maar enkele plaatsen beschikbaar zijn. Inschrijven kan nog op www-e-rally.nl!

Tot slot: Weerman Reinier van den Berg en weervrouw Amara Onwuka, beiden ambassadeurs van Justdiggit, zullen beiden deelnemen aan deze vierde editie. Goed weer is dus gegarandeerd*!

Tot zaterdag 20 mei!

Namens de Stichting E-Rally,
Daniel Santurio


* Uiteraard kan aan deze garantie geen enkel recht worden ontleend ;-)
 
@STLL , om wat te oefenen...
Raadsel 1 (van vorig jaar)
Als je een perfect ronde cake in 8 gelijke stukken wil snijden, hoeveel snijbewegingen moet je dan minimaal maken?
Antwoord A: 4 / Antwoord B: 3

Volgens mij hadden alle Belgen dit fout, een Hollandse cake is niet hetzelfde als een Belgische cake, blijkbaar:confused::D

Dat raadsel had ik al gehoord dat er ooit zou bijgezeten hebben, maar de oplossing (in vier en dan horizontaal in de helft) is inderdaad een zeer twijfelachtige oplossing, want een cake is onderaan plat en bovenaan een beetje gerezen, dus dan zijn dat geen acht gelijke stukken. Dan hadden ze beter een bol kaas genomen als onderwerp om te verdelen. Of ze hadden ook hun cake in vier kunnen snijden en dan de vier delen op elkaar stapelen en dan nog een keer in twee snijden, dan kom je er ook met drie snijbewegingen.

Nu ja, met maar twee keuze mogelijkheden is het natuurlijk veel gemakkelijker: 4 keer snijden is de normale manier, dus dat zou teveel voor de hand liggen, dus dan moet het wel drie zijn, ze vragen niet hoe je het dan moet doen :D
 
Jammer Hendrik.

We zitten inmiddels op precies 100 deelnemers. Zojuist is er een nieuwsbrief verzonden naar alle deelnemers. Let op: daarin zit een link om je op te geven voor de factory tour bij Tesla in Tilburg. Registratie voor deelname aan deze tour is verplicht.

Mocht iemand nog een navigator zoeken PM me.
 
  • Like
Reactions: HWS
Status
Not open for further replies.