Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Een andere auto slepen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het meermalen gedaan door een sleepkabel om een wieldraagarm achter te hangen. Zelfs geprobeerd om een vastzittende heftruck los te trekken met maximaal vermogen. Dus de wieldraagarmen zijn behoorlijk sterk, tenminste van mijn Classic uit 2013 destijds.

Ik zou dit toch ten zeerste afraden. Bij bestelbussen plaatsen ze in veel gevallen zelfs een sticker "verboden te slepen" op het onderstel. Als degene die je sleept op verkeerde moment te hard op de rem trapt dan kan dit echt verkeerd aflopen :rolleyes:
 
Ik heb in militaire dienst lekker geragd met een Leopard I tank. Rupsvoertuig met 850 pk. Daarmee was het verboden om wielvoertuigen te slepen, omdat je die met het grootste gemak 'krom' trekt. Maar als zo'n voertuig in moeilijk begaanbaar terrein vastzit, is die bijna niet anders dan met een rupsvoertuig los te trekken. Om dan bijna linea recta door te sturen naar de sloop.
 
Ik heb het meermalen gedaan door een sleepkabel om een wieldraagarm achter te hangen. Zelfs geprobeerd om een vastzittende heftruck los te trekken met maximaal vermogen. Dus de wieldraagarmen zijn behoorlijk sterk, tenminste van mijn Classic uit 2013 destijds.
Ik heb dit toch maar niet geprobeerd, Klaas :eek:
Ondertussen heb ik iemand anders gecharterd om met zijn ICE te slepen.
Bedankt aan allen die meegedacht hebben!
 
Ah dank voor deze info, ik wou net een fiat 500e gaan halen en slepen met mijn model S...toch goed dat ik dit nog even lees :)
Een Fiat 500e mag NOOIT gesleept worden, behalve om hem op een bergingsauto te lieren. Hij heeft wel een sleepoog in de bumper maar geen bevestiging er achter. Zelf in neutraal verniel je de aandrijving.
Pas hier mee op svp
 
Over kapot gesproken. Wat doe je na het uit de modder slepen van een ICE hiermee?
20201223_195433.jpg

Klepje is een draaiding, niet een klikding zoals bij de ICE. :(

Is zo'n klepje ergens te koop? Wat doe ik tot die tijd?