Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Maar wel geslaagd in mijn missie:
ImageUploadedByTapatalk1391182473.900232.jpg


ImageUploadedByTapatalk1391182485.633079.jpg
ImageUploadedByTapatalk1391182496.900379.jpg
 
Voor mij waren de highlights:
- Binnenkort (termijn niet genoemd) komt er een soort slacker service beschikbaar: "choose any song you like, anywhere"
- software release 6.0 wordt een grote update, waarbij de suspension handmatig gekozen kan worden
- forse uitbreiding van het supercharger netwerk, niet alleen in de Benelux, maar heel Europa

Verder heb ik denk ik ook veel niet verstaan. Veel rumoer en vooral veel uitvoerige vragen van mensen met een belang in een bedrijf. Lekker relevant voor alle anderen.

Kunnen we de livestream later nog ergens terugvinden?
 
Voor mij waren de highlights:
- Binnenkort (termijn niet genoemd) komt er een soort slacker service beschikbaar: "choose any song you like, anywhere"
- software release 6.0 wordt een grote update, waarbij de suspension handmatig gekozen kan worden
- forse uitbreiding van het supercharger netwerk, niet alleen in de Benelux, maar heel Europa

Verder heb ik denk ik ook veel niet verstaan. Veel rumoer en vooral veel uitvoerige vragen van mensen met een belang in een bedrijf. Lekker relevant voor alle anderen.

Kunnen we de livestream later nog ergens terugvinden?

Een heel belangrijk punt vergeet je nog: er komt geen vehicle-to-grid-smart-eco-dinges. Pas bij vraag vijf hierover drong het tot de laatsten onder ons door....
 
hature8e.jpg

Slechts een fractie de Tesla's in P4, zonder overdrijven. Ik gok dat er zomaar een stuk of 150 stonden. Normale bezoekers van de parkeergarage moeten zich afgevraagd hebben wat er in hemelsnaam aan de hand was.

- - - Updated - - -

Een heel belangrijk punt vergeet je nog: er komt geen vehicle-to-grid-smart-eco-dinges. Pas bij vraag vijf hierover drong het tot de laatsten onder ons door....
:biggrin:
O, werden daar vragen over gesteld dan? Niks van gemerkt. :biggrin:

Ik vond het evengoed wel leuk vanmiddag. Aantal bekende gezichten gezien van de Waalwijk bijeenkomst. Verder maar aan niemand opgedrongen en rustig bij mijn vrienden gestaan achterin. Alleen dus.
Maar goed, laat ik nu maar weer even ophouden met dit draadje te spammen.
 
Voor mij waren de highlights:
- Binnenkort (termijn niet genoemd) komt er een soort slacker service beschikbaar: "choose any song you like, anywhere"
- software release 6.0 wordt een grote update, waarbij de suspension handmatig gekozen kan worden
- forse uitbreiding van het supercharger netwerk, niet alleen in de Benelux, maar heel Europa

De slacker service is op basis van Rdio, een concurrent van Spotify. Tesla had Spotify lang geleden gevraagd naar integratie in de auto, maar toen hadden ze geen interesse. Inmiddels schijnt de interesse er wel te zijn, maar nou hoeft het niet meer zo van Tesla (grote grijns Elon).

6 brengt vele updates, de grootste update tot nu toe. O.a. veel verbeteringen in de navigatie, Elon hintte op verzamelen rijsnelheden van Teslas en het meenemen hiervan in de routeberekening.

Toen het ging over het aantal nog te bouwen superchangers in NL zag je 'm twijfelen. Volgens mij kon hij zich niet herinneren om welk aantal het precies ging en deed er daarom geen uitspraak over. Voor mijn gevoel, maar dat is dus een interpretatie van de uitspraken en body-language, zit het tussen de 5 en 10. In ieder geval meer dan de 1 à 2 die later vanuit de zaal geopperd werd. Het netwerk wordt zo dicht dat je er eigenlijk nooit meer zorgen over hoeft te maken waar ze staan.

Binnenkort komt er eenzelfde overzicht met "to be expected" superchargers voor Europa zoals ze ook in de US hebben.

Dit jaar openen ze meer dan 100 superchargers in Europa. Of zoals Elon zei: bijna iedere werkdag eentje.

N.a.v. een vraag uit de zaal: eind april naar zuid Frankrijk rijden via superchargers is nog net te vroeg, maar rond de zomer zou dat een optie moeten zijn.