Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Vlaanderen moet zich zorgen maken over het feit dat knappe bollen zoals Pieter Abbeel naar de US trekken om voluit hun ding te kunnen doen.

Kom, Jan, ik schat jou in als globalist. Laat zo iemand zijn talenten gebruiken waar het het meest tot zijn recht komt. Op die manier is het een voorbeeldfunctie voor anderen. Ik ken het Belgische universitaire klimaat maar een klein beetje, maar ik denk dat deze expert zich hier doodongelukkig zou voelen. Nu heeft iedereen er wat aan, zeker in combinatie met het OpenAI platform. Dat is naast alle goede bedoelingen natuurlijk ook een prima plek om je vinger aan de pols van ontwikkelingen te houden :)

En om even aan te vullen dat AI al een stuk verder is dan velen denken heb ik enige tijd geleden dit al eens gepost over video surveillance met ongekende mogelijkheden :)

Groupbuy: Dashcam BlackVue DR650GW-2CH 64GB € 345,- incl. BTW - Page 25
 
Last edited:
Het goede van het platform waar deze Vlaming zich mee bezig houdt, is dat men er goed aan het nadenken is over de mogelijke negatieve impact van AI.
Ik heb begrepen dat EM zich daar ook druk cq zorgen over maakt.
Het is goed dat EM en anderen zich er niet gewoon tegen afzetten, maar juist investeren in een ontwikkelomgeving, die open en controleerbaar is.
Of daar de potentiële problemen dat AI de mensen gaat overstijgen (anders dan via economische factoren) is natuurlijk maar de vraag.
Ene Murphy heeft daar wat interessante stellingen over bedacht, die helaas nogal eens uitkomen.
 
duimen maar dat het deze maal helemaal goed gaat : perfecte lancering én landing.

Lancering Falcon 9 door SpaceX één dag uitgesteld vanwege een Monte Carlo simulatie | Astroblogs

SpaceX | Webcast



"With this mission, SpaceX’s Falcon 9 rocket will deliver 11 satellites to low-Earth orbit for ORBCOMM, a leading global provider of Machine-to-Machine communication and Internet of Things solutions.
The ORBCOMM launch is targeted for an evening launch from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Air Force Station, Fla.
If all goes as planned, the 11 satellites will be deployed approximately 20 minutes after liftoff, completing a 17-satellite, low Earth orbit constellation for ORBCOMM.
This mission also marks SpaceX’s return-to-flight as well as its first attempt to land a first stage on land.
The landing of the first stage is a secondary test objective."
 
Vanochtend, toen de schitterende beelden van de landing ter sprake kwam, heb ik fijntjes kunnen opmerken dat de man achter het zo precies laten landen van de raket (met Autopilot) dezelfde is die achter "onze" Autopilot staat.

Dat geeft zo links en rechts beslist vertrouwen. Leggen jullie die link ook maar, waar het uitkomt :)
 
Vanochtend, toen de schitterende beelden van de landing ter sprake kwam, heb ik fijntjes kunnen opmerken dat de man achter het zo precies laten landen van de raket (met Autopilot) dezelfde is die achter "onze" Autopilot staat.

Dat geeft zo links en rechts beslist vertrouwen. Leggen jullie die link ook maar, waar het uitkomt :)

Mooie koppeling. Die ga ik ook gebruiken zo af en toe.