Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ted Talk van Elon Musk

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk wel een eigen draadje waard. Er worden veel zaken toegelicht en duidelijker. Met name genuanceerde toelichting op autonomie (beginnend dit najaar met "van oprit tot afrit" op snelwegennetwerken en uiteindelijk over twee jaar volledige autonomie) zijn verfrissend naast alle andere items. Ik noemde dit eerder in algemeen draadje (met Grumpy) maar daar verdwijnt het snel uit het zicht, Sorry voor dubbele post maar het is voor de goede zaak.

The future we're building -- and boring
 
  • Like
  • Love
Reactions: NerdUno and Xfrank
Even lachen. Had hem ook in mijn LinkedIn groep gezet en kreeg deze reactie:

"Hans, ik geloof in de toekomst en heb dan ook gekeken. Wat ik zag en hoorde was een reïncarnatie van Chriet Titulaer met zijn Wondere Wereld. De baard en het accent ontbraken. Wel was er hoongelach vanuit de zaal met toehoorders. Chriet Titulaer was wetenschapper. Wie en wat is deze man vraag ik mij af."

Ik heb hem linkje naar Falcon 9 van vanochtend gegeven en uitgenodigd dagje met mij op stap te gaan :)
 
"even" 10-12x sneller een tunnel maken dan nu wordt gedaan...."ongelimiteerd" lagen tunnels maken....in combinatie met hyperloop....intern doel om met 8-10 jaar "op" Mars te zijn.

Ik hou van science fiction en heb diep respect voor de visie van Elon en zijn tomeloze inzet jongensdromen waar te maken. Toch hou ik (en ook zogenaamde "experts" in verschillende vakgebieden) een gevoel in mijn onderbuik dat Elon soms iets te makkelijk over praktische bezwaren heen stapt en dat hij wel erg optimistisch is.

Aan de andere kant....als je in 2012 tegen iemand in de wereld had gezegd dat "hij" in 2017 ongeveer 200.000 BEVs zou verkopen en dat "hij" ongeveer 10x een landing heeft uitgevoerd met een 1e trap van een raket en er al eentje voor een tweede keer heeft laten vliegen en landen, dan zou die iemand er geen snars van geloofd hebben.

Ik hoop in 2030 hard te kunnen lachen om mijn huidige "kritische" onderbuikgevoel ;).
 
  • Informative
Reactions: Thelosen