Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Twitter is als een forum en het forum bepaald wat wel en niet is toegestaan op dat forum.
Ben je het niet eens met die regels dan maak je je eigen forum.

Wat ik begrepen heb uit de vele reactie is dat deze journalisten gezamenlijk hadden afgesproken om deze regels tegelijk te overtreden om te zien wat er gebeurd. Nu krijgen ze een ban voor 7 dgn en nu is het janken.

Wat had je verwacht? Als ze niet gebanned waren dan waren de rapen pas echt gaar.
Weet niet wat jouw bron is, de werkelijkheid is dat de journalisten zijn geschorst louter en alleen omdat ze berichtten over het inmiddels geblokkeerde twitteraccount. Dat is even wat anders dan jouw (alternatieve?) feiten.
En Twitter een forum noemen, tsja, ik vind dat eigenlijk te zot voor woorden.
 
Als jurist is het wel netjes om bronnen te vermelden. Van mij mag Twitter morgen failliet gaan, los van Elon.

Europa waarschuwt Twitter voor sancties na schorsing kritische journalisten
 
  • Like
Reactions: JanG007
Weet niet wat jouw bron is, de werkelijkheid is dat de journalisten zijn geschorst louter en alleen omdat ze berichtten over het inmiddels geblokkeerde twitteraccount. Dat is even wat anders dan jouw (alternatieve?) feiten.
Twitter.
En Twitter een forum noemen, tsja, ik vind dat eigenlijk te zot voor woorden.
Definitie van een forum:
Wat is het doel van een forum?

Een internet- of discussieforum, meestal gewoon forum (meervoud: forums of fora) is een online discussieruimte tussen verschillende gebruikers. Deze gebruikers plaatsen berichten en kunnen 'asynchroon' met elkaar overleggen; de bijdragen worden gearchiveerd en de discussie kan over een langere periode verdergaan.


Twitter is niet echt iets anders dan dat.
Ik weet wat jij wenst. Je stuurt dat narratief blijkbaar heel graag ongeacht de feiten.
Dat mag maar om een ander beeld als zot weg te zetten vind ik niet volwassen nog passen.
 
Twitter.

Definitie van een forum:
Wat is het doel van een forum?

Een internet- of discussieforum, meestal gewoon forum (meervoud: forums of fora) is een online discussieruimte tussen verschillende gebruikers. Deze gebruikers plaatsen berichten en kunnen 'asynchroon' met elkaar overleggen; de bijdragen worden gearchiveerd en de discussie kan over een langere periode verdergaan.


Twitter is niet echt iets anders dan dat.
Ik weet wat jij wenst. Je stuurt dat narratief blijkbaar heel graag ongeacht de feiten.
Dat mag maar om een ander beeld als zot weg te zetten vind ik niet volwassen nog passen.
Je begint steeds meer te bazelen maar laten we het hier maar bij laten. Nutteloos tijdverdrijf dit. Punt. Basta.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
De controverse over hem neemt niet af met een tweet, waarin hij weet dat het gevaar(nog meer) over een persoon(Fauci) door hem wordt afgeroepen.
"My pronouns are Prosecute/Fauci"
Dit is al te zien door de hele bak aan ultra rechtse bagger die deze tweet steunt.
Daarnaast maakt hij een groep die andere voornaamwoorden wil gebruiken belachelijk.
Het voelt voor mij wat vreemd om te zien hoe hij nu dan juist omgaat met journalisten en hem ongevallige twitteraars terwijl hij een vrije plaats predikt.
Ik merk dat ik het merk Tesla wat minder leuk begin te vinden..
 
De controverse over hem neemt niet af met een tweet, waarin hij weet dat het gevaar(nog meer) over een persoon(Fauci) door hem wordt afgeroepen.
"My pronouns are Prosecute/Fauci"
Dit is al te zien door de hele bak aan ultra rechtse bagger die deze tweet steunt.
Daarnaast maakt hij een groep die andere voornaamwoorden wil gebruiken belachelijk.
Het voelt voor mij wat vreemd om te zien hoe hij nu dan juist omgaat met journalisten en hem ongevallige twitteraars terwijl hij een vrije plaats predikt.
Ik merk dat ik het merk Tesla wat minder leuk begin te vinden..
Klopt. Hij breekt in sneltreinvaart van alles af. Gelukkig heeft hij hier nog een handjevol fans. Veel meer zijn het er ook niet.
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
De controverse over hem neemt niet af met een tweet, waarin hij weet dat het gevaar(nog meer) over een persoon(Fauci) door hem wordt afgeroepen.
"My pronouns are Prosecute/Fauci"
Dit is al te zien door de hele bak aan ultra rechtse bagger die deze tweet steunt.
Daarnaast maakt hij een groep die andere voornaamwoorden wil gebruiken belachelijk.
Het voelt voor mij wat vreemd om te zien hoe hij nu dan juist omgaat met journalisten en hem ongevallige twitteraars terwijl hij een vrije plaats predikt.
Ik merk dat ik het merk Tesla wat minder leuk begin te vinden..
Ik ben (zonder oordeel!) benieuwd naar je antwoord op de volgende vraag: Gesteld dat je volgende auto een EV zal zijn overweeg je dan nog een Tesla te kopen of helemaal niet. (Ook anderen die Musk zat zijn mogen deze vraag beantwoorden, maar ik vraag daarbij wel om er serieus over na te denken)


NB Bonusvraag: Weet je ook wat de CEO van je favoriete bier, electronica, fiets etc vindt van dit soort dingen en is dat van belang voor je volgende aankoop?
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and RobsEV
Ik ben (zonder oordeel!) benieuwd naar je antwoord op de volgende vraag: Gesteld dat je volgende auto een EV zal zijn overweeg je dan nog een Tesla te kopen of helemaal niet. (Ook anderen die Musk zat zijn mogen deze vraag beantwoorden, maar ik vraag daarbij wel om er serieus over na te denken)


NB Bonusvraag: Weet je ook wat de CEO van je favoriete bier, electronica, fiets etc vindt van dit soort dingen en is dat van belang voor je volgende aankoop?
Ha, ik had al een vermoeden dat die zou komen.

Ik probeer hier goed naar te kijken. Niet alles zal ik goed doen. Dat is voor veel mensen altijd een "zie-je-wel"reactie: hij doet dit terwijl hij dat vindt!
Ik koop steeds meer dingen bewust: in de zin van hoe en welk effect heeft dit op de omgeving? Dit is complex en nooit helmaal goed. Iets kan beter voor het klimaat, maar slechter voor het dieren welzijn zijn. Tesla draagt enorm bij aan de electrificatie van het wagenpark, maar ik stoor mij nu aan haar CEO.
Dat is dus een afweging en die zal voor een ieder anders zijn.

Kwa volgende auto?
Ik moet zeggen dat dit nu allemaal wel voor mij een rol speelt. Ik ga zeker ook kijken naar een aantal andere elektrische auto's in de markt.
 
Ha, ik had al een vermoeden dat die zou komen.

Ik probeer hier goed naar te kijken. Niet alles zal ik goed doen. Dat is voor veel mensen altijd een "zie-je-wel"reactie: hij doet dit terwijl hij dat vindt!
Ik koop steeds meer dingen bewust: in de zin van hoe en welk effect heeft dit op de omgeving? Dit is complex en nooit helmaal goed. Iets kan beter voor het klimaat, maar slechter voor het dieren welzijn zijn. Tesla draagt enorm bij aan de electrificatie van het wagenpark, maar ik stoor mij nu aan haar CEO.
Dat is dus een afweging en die zal voor een ieder anders zijn.

Kwa volgende auto?
Ik moet zeggen dat dit nu allemaal wel voor mij een rol speelt. Ik ga zeker ook kijken naar een aantal andere elektrische auto's in de markt.
Alleen lefties bestellen nu geen CyberTruck.

🍿
 
Alleen lefties bestellen nu geen CyberTruck.

🍿
1671202472199.png
 
Ik ben (zonder oordeel!) benieuwd naar je antwoord op de volgende vraag: Gesteld dat je volgende auto een EV zal zijn overweeg je dan nog een Tesla te kopen of helemaal niet. (Ook anderen die Musk zat zijn mogen deze vraag beantwoorden, maar ik vraag daarbij wel om er serieus over na te denken)


NB Bonusvraag: Weet je ook wat de CEO van je favoriete bier, electronica, fiets etc vindt van dit soort dingen en is dat van belang voor je volgende aankoop?
De CEO van pak hem beet Lindt houdt zich niet bezig met het opkopen van media, rookt - hoop ik toch - geen wiet en als hij dat toch doet wordt hij niet geïnterviewd en heeft vast geen privé-vliegtuig etc. etc. Als hij dat wel allemaal zou doen cq hebben zou dat vast op een Lindtforum als dat er is besproken worden neem ik aan. Net zoals hier Musk wordt besproken. Snap niet wat je bedoelt te zeggen. Maar dat zal dan wel weer een ad hominem bewering zijn hahaha
 
Ik ben (zonder oordeel!) benieuwd naar je antwoord op de volgende vraag: Gesteld dat je volgende auto een EV zal zijn overweeg je dan nog een Tesla te kopen of helemaal niet. (Ook anderen die Musk zat zijn mogen deze vraag beantwoorden, maar ik vraag daarbij wel om er serieus over na te denken)


NB Bonusvraag: Weet je ook wat de CEO van je favoriete bier, electronica, fiets etc vindt van dit soort dingen en is dat van belang voor je volgende aankoop?
Ach, de meeste Ceo's van grote bedrijven zijn/doen in meer of mindere mate gek. Ik vind wel dat Elon het zwaar overdrijft. maar goed. Als je het gedrag van de ceo mee wilt nemen in je aankoopbeslissing valt er veel af ben ik bang. Dus ja, mijn volgende is weer een tesla indien het merk nog steeds technologisch vooroploopt en Elon niet dermate doorgedraaid is dat het het voortbestaan van Tesla als bedrijf bedreigt.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik ben (zonder oordeel!) benieuwd naar je antwoord op de volgende vraag: Gesteld dat je volgende auto een EV zal zijn overweeg je dan nog een Tesla te kopen of helemaal niet. (Ook anderen die Musk zat zijn mogen deze vraag beantwoorden, maar ik vraag daarbij wel om er serieus over na te denken)


NB Bonusvraag: Weet je ook wat de CEO van je favoriete bier, electronica, fiets etc vindt van dit soort dingen en is dat van belang voor je volgende aankoop?
Elon Musk gebruikt zijn vermogen om een platform te kopen en significante wijzigingen door te voeren. Hij gebruikt dat platform niet neutraal, hij is zelf actief deelnemer. Niet alleen verspreidt hij daarbij berichten die volstrekt ingaan tegen mijn waarden (dat kon hij voor de koop ook al), maar hij is nu in staat om accounts te manipuleert (blokkeren) van anderen die niet in zijn straatje passen. Ik had respect voor hem, maar dat is in het afgelopen jaar volstrekt verdwenen en zelfs omgeslagen naar weerzin.

Ik voel er niets voor om verder aan zijn vermogen bij te dragen en zal dus onder deze omstandigheden niet voor een nieuwe Tesla kiezen.

(overigens: in het tempo waarin hij nu aandelen Tesla verkoopt lost dit probleem zich uiteindelijk zelf op)
 
Ik geef de man groot gelijk dat hij accounts die zijn lokatie de hele tijd delen blokkeert. Het brengt gewoon mafkezen in de verleiding hun 5 seconds of fame claimen. We vonden het ook niet okee toen aanhangers vd boerenprotesten adressen van bewindslieden gingen posten of rondbazuinen toch?
Het zit natuurlijk wel anders als de man een maand geleden nog expliciet ElonJet aanhaalde als een voorbeeld van accounts die ie niet het zwijgen ging opleggen.

Verder is de locatie van een privé jet OSINT: is gewoon publiekelijk beschikbaar. En als je het niet op Twitter vind, kan je op legio andere websites wel vinden hoe je eraan komt. Je kan de vraag gewoon in Google stellen en je krijgt een antwoord.

Vrijheid van meningsuiting betekent ook dat je kan en mag zeggen waar iemand woont, waar de flitspalen staan, waar bewakingscamera's staan, waar vliegtuigen vliegen, en waar je op internet op publieke bronnen die dingen kan terug vinden.

Het is van de gekke dat de Elon-excuustruzen plots tegen vrije meningsuiting zijn, en Elon-critici plots het voor vrije meningsuiting moeten opnemen.
 
Twitter is als een forum en het forum bepaald wat wel en niet is toegestaan op dat forum.
Ben je het niet eens met die regels dan maak je je eigen forum.

Wat ik begrepen heb uit de vele reactie is dat deze journalisten gezamenlijk hadden afgesproken om deze regels tegelijk te overtreden om te zien wat er gebeurd. Nu krijgen ze een ban voor 7 dgn en nu is het janken.

Wat had je verwacht? Als ze niet gebanned waren dan waren de rapen pas echt gaar.
Op het einde van de rit is het Elon's social media platform, en heeft hij 100% recht om de regels on the fly aan te passen.

Het is maar de vraag of het platform dan nog interessant is voor mij of anderen. Ik bedoel maar, FB vist bij mij ook al enkele jaren achter het net en MySpace zit ook niemand meer op. Dingen komen, dingen gaan.

Ik heb gewoon een vrij duidelijke mening over een sociaal platform dat links van adsb-exchange gaat blokkeren. Het is niet alsof er prentjes met tieten of bloed op staat.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Oh, en ik tel de dagen af dat ie Tesla beu is en zich volledig op Twitter toe legt. 4 jaar geleden was het vertrek van Musk een risico, nu is het een opportuniteit.

En ja, het zou leuker geweest zijn dat Apple een Steve Jobs had die als master user een visie had over hoe Apple producten moesten werken, net zoals Elon dat heeft gedaan met de Model S, X en 3, maar na 11 jaar Apple zonder Steve Jobs ben ik met mijn Apple producten toch nog niet berooid uit gekomen.
 
  • Like
Reactions: JanG007