Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Op het einde van de rit is het Elon's social media platform, en heeft hij 100% recht om de regels on the fly aan te passen.
Eens.
Het is maar de vraag of het platform dan nog interessant is voor mij of anderen. Ik bedoel maar, FB vist bij mij ook al enkele jaren achter het net en MySpace zit ook niemand meer op. Dingen komen, dingen gaan.
Eens
Ik heb gewoon een vrij duidelijke mening over een sociaal platform dat links van adsb-exchange gaat blokkeren.
Lijkt mij ook weinig zinvol.
Het alsnog plaatsen/vertalen naar personen van anonieme callsigns is toch nog een extra stap.
Het is niet alsof er prentjes met tieten of bloed op staat.
Was het maar waar. 🤡
 
Weet niet wat jouw bron is, de werkelijkheid is dat de journalisten zijn geschorst louter en alleen omdat ze berichtten over het inmiddels geblokkeerde twitteraccount. Dat is even wat anders dan jouw (alternatieve?) feiten.
En Twitter een forum noemen, tsja, ik vind dat eigenlijk te zot voor woorden.
Het is perverser dan dat:
  1. ElonJet werd geschorst
  2. Journalisten rapporteren over de schorsing
  3. Journalisten worden ook geschorst
  4. De Twitter ToS worden aangepast met de vermelding dat niks real-time qua locatie meer mag gedeeld worden
Punt 4 betekent dat alle Oekraïne-accounts niet meer real-time over OSINT mogen rapporteren. Elon zelf postte een filmpje van iemand die (gelukkig deels gemaskerd) in een auto zat, en filmde ook de nummerplaat van deze persoon. Vermoedelijk net nadat het gebeurd was.

Gast is gewoon het noorden kwijt. En ik begrijp zijn reactie nadat zijn zoontje gestalkt wordt, maar ho verrassing als je zelf bedreigingen uit naar bekende figuren (prosecute Fauci).

43EFBC9E-8887-43D1-8358-74DD627159A6.jpeg
 
Het alsnog plaatsen/vertalen naar personen van anonieme callsigns is toch nog een extra stap.
Maar die informatie vind je via Google.

Ik wacht dan geduldig dat elke link naar Google gebant wordt op twitter.

Maar goed, dit spel kan alternatieven een boost geven. Dan denk ik niet zozeer aan Mastodon (waar elke server owner een Elon/bofh is) maar aan een echt open protocol zoals Nostr.

 
Ik ben het met veel van Elon eens en misschien met nog veel meer oneens. Dat we daar meer van weten komt door zijn keuzes, maar is irrelevant voor mijn productkeuze, net als al mijn andere productkeuzes. Wat een CEO doet in het bedrijf waar ik producten van koop is echter van zeer groot belang zo niet allesbepalend en dat is eenvoudigweg geniaal en onovertroffen, resulterend in mooie, goed functionerende (en op de koop toe na aanschaf steeds beter wordende) producten, gebouwd door mensen in goed functionerende teams, die voortdurend worden gestimuleerd om te verbeteren.
Wat hij daarbuiten doet moet wat mij betreft alleen maar niet-crimineel blijven (ook hij mag kleine overtredingen begaan, net zoals mij wel eens overkomt). Als investeerder heb ik bovendien belang bij een pad van groei, dat belemmerd kan raken als het product niet meer gewenst is, om wat voor reden dan ook. Maar als de directeur van Lindt prima chocola maakt en verder op een platform binnen wet- en regelgeving allerlei onzin uitkraamt gaat mij dat niet weerhouden van die chocola.
Het zijn allemaal maar meningen, geen overvallen, moorden of oproepen daartoe.
 
Last edited:
en "prosecute Fauci" is geen bedreiging @wooter , ook al ben ik het daar inhoudelijk net zo mee oneens als jij. Het verzoek om iemand te vervolgen kan iedereen doen en het is aan de politie en het OM om daar gevolg aan te geven, alleen doe je dat op het politiebureau en niet op twitter teneinde mensen die niet goed kunnen lezen geen handvatten te geven. Dus ja: Dat moet hij niet doen maar hij mag het wel, het is legaal (en dom)
 
en "prosecute Fauci" is geen bedreiging @wooter , ook al ben ik het daar inhoudelijk net zo mee oneens als jij. Het verzoek om iemand te vervolgen kan iedereen doen en het is aan de politie en het OM om daar gevolg aan te geven, alleen doe je dat op het politiebureau en niet op twitter teneinde mensen die niet goed kunnen lezen geen handvatten te geven. Dus ja: Dat moet hij niet doen maar hij mag het wel, het is legaal (en dom)
Ja, het is free speech.

En zo is "lock her up", "I'm just asking questions" en een hoop andere extreemrechtse hondenfluitjes.
 
Eens met @Xfrank

We raken zo in discussie over politiek en daar is zelden op een forum iets zinvols uitgekomen...

En ik zie mensen termen gebruiken waar mijn haren recht van overeind gaan staan.

Om te zorgen dat mijn inmiddels uitgebreide blocklist de limieten niet gaat overschrijden steun ik het voorstel om deze discussie af te kappen.
 
Ik ben (zonder oordeel!) benieuwd naar je antwoord op de volgende vraag: Gesteld dat je volgende auto een EV zal zijn overweeg je dan nog een Tesla te kopen of helemaal niet. (Ook anderen die Musk zat zijn mogen deze vraag beantwoorden, maar ik vraag daarbij wel om er serieus over na te denken)


NB Bonusvraag: Weet je ook wat de CEO van je favoriete bier, electronica, fiets etc vindt van dit soort dingen en is dat van belang voor je volgende aankoop?
Als je de keuze van je aankoop laat afhangen van een CEO dan blijven er weinig producten over die je kunt kopen.
Een CEO is in basis ook verantwoordelijk voor het beleid en werkwijze van zijn/haar bedrijf.

Zou je nog kleding kopen uit lage lonen landen, welke gemaakt zijn onder mensonterende omstandigheden?
Zou je nog producten willen kopen uit China waar in vele regio’s mensenrechten worden geschonden?
Zou je nog iets kopen waar plastic in zit van bedrijven die het milieu verontreinigen?
Zou je nog bier drinken als je weet dat er op deze wereld veel mensen zijn die een alcoholverslaving hebben?
Zou je nog vlees eten als je weet dat niet elk dier een beter leven heeft?
……..
Consequent zijn is wel heel moeilijk in de wereld van nu.

Als antwoord op je vraag:
Persoonlijk zal ik mijn keuze niet van Elon laten afhangen, in dit geval gaat het mij om het product.

Antwoord op je bonus vraag:
Als je jezelf realiseert hoeveel producten je in huis hebt, dan is het vrijwel onmogelijk om te weten wat de CEO van de desbetreffende bedrijven van dit soort dingen vindt. Als je consequent bent zou je je daar wel in moeten verdiepen, maar dat is praktisch onmogelijk.
 
Dames en heren , ik heb een besluit genomen. Ik vind het sentiment rondom Musk en Twitter te veel tegen mijn inborst stuiten, en ik merk ook dat mijn eigen gevoelens jegens het huidige gedrag van Musk negativiteit bij mij oproepen terwijl ik er geen invloed op kan uitoefenen. Ik neem daarom voorlopig even afstand van Musk, Tesla en Twitter. Een pauze als het ware, ergens tot de zomer of zo. Hopelijk zijn er dan in mijn ogen positieve veranderingen in Musk of Twitter te bespeuren. Ik noem bewust niet het aandeel TSLA, want behalve de onzin van Musk zit dat wel goed, macro daargelaten. Ik ben er van overtuigd dat de huidige vrije val van het aandeel deels door macro maar GROTENdeels door het gedrag van Elon komt en dat vind ik erg jammer. Niet om mijn centjes, dat komt wel goed, maar vooral omdat Musk zich in een hoek verft en niemand, zelfs zijn broer in de BoD, hem lijkt te begrenzen.

Ik merk te veel toxiciteit rondom Musk en daar is mijn eventje te kort voor. Ik ga mij de komende maanden even focussen op andere, voor mij meer zingevende, onderwerpen en ontmoet jullie graag weer tegen de zomer. Ik check vast eens in voor de fora over software updates etc. maar de draadjes over Musk en TSLA zal ik voorlopig mijden.

Fijne feestdagen alvast en tot Q3 2023!
 
Voor mij speelt de boodschap die een bedrijf uitdraagt en de cultuur van een bedrijf wel degelijk een rol. Voor de meeste producten die ik koop heb ik geen flauw idee waar het bedrijf voor staat en dat vind ik prima. Als er echter bedrijven zijn die duidelijk (en werkelijk) inzetten op bv duurzaamheid, ecologie, gelijkheid van mensen, ... dan neem ik dat zeker mee als een positief punt in mijn aankoopoverweging. Als ik weet heb van negatieve zaken, bv racisme, dan neem ik dat evengoed mee. Zo is er een kledingwinkel waar mijn voorkeur naar uitgaat en evengoed een café waar ze mij nooit zullen zien.

Dus ja, als ik de boodschap ken die de CEO uitdraagt, dan speelt dat voor mij een rol. Ik zeg niet dat ik vandaag geen Tesla zou kopen, maar als ik twijfel tussen twee merken, zou dit gerust de doorslag kunnen geven. Net zozeer wil ik eigenlijk van mijn paar aandelen af vanwege de (voor mij) stilaan walgelijke connotatie. Ik wil alleen een stukje verlies weg hebben, maar lange termijn hoeft het niet meer. Bijkopen die ik zeker niet.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Het bedrijf Tesla is toonaangevend in duurzaamheid en in hoge mate verantwoordelijk voor de versnelling van de transitie naar duurzaam transport, en blijft dat totdat Musk besluit om de auto’s te gaan voorzien van V8 dieselmotoren.

Legacy auto heeft deze transitie altijd tegengewerkt en is verantwoordelijk voor tienduizenden doden als gevolg van luchtvervuiling en heeft het zelfs gepresteerd om te frauderen met emmissies en doet dat op dit moment nog steeds.

Ik ben ook niet blij met Musk op dit moment maar kan het bedrijf en de man wel scheiden.

Dit is ook Tesla namelijk:





Op het gevaar af om als een wappie over te komen wil ik nog zeggen dat de main stream media geregeerd wordt door een pervers systeem van clicks, het genereren van zoveel mogelijk traffic.

Musk verkoopt clicks, negativiteit verkoopt nog meer clicks. Het is een drama voor Tesla dat Musk nu zelf de FUD mede genereert maar dat verandert niets aan het feit dat Tesla dit jaar een extreem serieuze bedreiging is geworden voor Legacy auto en alle negativiteit extreem zal worden uitvergroot.

Ik neem de gok dat Tesla hier uiteindelijk goed uitkomt en plan volgende week een flinke investering te doen.

Kortom, ik blijf loyaal aan het bedrijf en, vooral, de missie waarvoor Tesla in mijn ogen nog steeds staat.




49AC892D-0BF5-4CF0-97C1-858F3952EF6A.jpeg
 
Last edited:
Bedankt aan degenen die de vraag (en bonus vraag) hebben beantwoord. Ik probeer uit de echo-chambers te blijven.
@Dikkie Dik : zeker geen wappie, maar ook Elon weet wat de concurrentie, Big Oil (en de media, die ook nog eens geen cent van Tesla zelf krijgen) wil. Ik vind het niet slim om dan überhaupt iets te zeggen dat je merk zou kunnen schaden en zeker niet als de halve wereld al je vijand is. Je ziet t al aan de reacties hierboven.
@Mars2020 : veel dingen die jij beschrijft zijn zaken die ik minder vergelijkbaar vind,
En ik eet inderdaad zeer weinig vlees en altijd biologisch bij de gigantisch dure lokale slager, wij nemen zakken mee naar de markt, halen op de fiets in glazen flessen 3 liter melk bij de boer op 9 kilometer etc. Dat soort gedrag rond consumptie en dan is Tesla een zeer logische keuze. Niet besmet als product, in prettige teams gemaakt met zo min mogelijk afval, elke dag nadenkend of er niet iets minder of efficiënter kan. Niet 20 modellen maken als 7 volstaat. Ze moeten alleen nog stoppen met sommige onzinnige merchandise. Kleding is dan prima, maar ik bedoel vuurwerpers fluitjes etc.
 
…. veel dingen die jij beschrijft zijn zaken die ik minder vergelijkbaar vind,
En ik eet inderdaad zeer weinig vlees en altijd biologisch bij de gigantisch dure lokale slager, wij nemen zakken mee naar de markt, halen op de fiets in glazen flessen 3 liter melk bij de boer op 9 kilometer etc. Dat soort gedrag rond consumptie en dan is Tesla een zeer logische keuze. Niet besmet als product, in prettige teams gemaakt met zo min mogelijk afval, elke dag nadenkend of er niet iets minder of efficiënter kan. Niet 20 modellen maken als 7 volstaat. Ze moeten alleen nog stoppen met sommige onzinnige merchandise. Kleding is dan prima, maar ik bedoel vuurwerpers fluitjes etc.
Niet alles is wellicht vergelijkbaar, maar waar het uiteindelijk om gaat is dat de keuze niet afhangt van één persoon in het bedrijf, maar hoe het bedrijf zich als geheel in de maatschappij heeft gepositioneerd.
Ik zou dus bv wel een andere Tesla kopen, maar geen account op Twitter aanmaken.
Het totale “Pakket” bepaald uiteindelijk wat de keuzes zijn en dat hangt niet af van een CEO.
Overigens, de boer waar wij onze flessen verse melk halen heeft ook biologisch voedsel… dat scheelt weer een ritje.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy