Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien onaardig, maar ik vind niet-tesla's bij een SuC erg vervelend. Bij Eemnes is het vaak druk en als je dan ziet nog vier/vijf beschikbaar denk je: ja, dat is prima. Helaas, allemaal niet-Tesla's die twee stalls in beslag nemen. En nee, dat ziet Tesla (nog) niet...
Ik denk dat je dan iets specifieker moet zijn "niet tesla's die verkeerd parkeren" . Ik heb met de MG5 (neuslader) 0 problemen om in het goede vak te staan. Nu heb ik wel de "training" gehad wat het goede vak is 🥳.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Paco and sweep
Misschien onaardig, maar ik vind niet-tesla's bij een SuC erg vervelend. Bij Eemnes is het vaak druk en als je dan ziet nog vier/vijf beschikbaar denk je: ja, dat is prima. Helaas, allemaal niet-Tesla's die twee stalls in beslag nemen. En nee, dat ziet Tesla (nog) niet...
Als je dit heel vervelend vindt, kun je dit wel een beetje sturen. Door ook bij een V3 een plek open te laten hou je die open plek eigenlijk gereserveerd voor een Tesla, een ID4 bijvoorbeeld kan hier dan nooit tussen ;)
 
Misschien onaardig, maar ik vind niet-tesla's bij een SuC erg vervelend. Bij Eemnes is het vaak druk en als je dan ziet nog vier/vijf beschikbaar denk je: ja, dat is prima. Helaas, allemaal niet-Tesla's die twee stalls in beslag nemen. En nee, dat ziet Tesla (nog) niet...
Tesla bellen. Ze kennen de eigenaar en kunnen (dreigen om) de verdere toegang te ontzeggen. Er staat in de voorwaarden, die door niet-Teslas moeten ondertekend worden bij het aanmaken van een akkoord, dat ze andere wagens niet mogen hinderen.
 
Tesla bellen. Ze kennen de eigenaar en kunnen (dreigen om) de verdere toegang te ontzeggen. Er staat in de voorwaarden, die door niet-Teslas moeten ondertekend worden bij het aanmaken van een akkoord, dat ze andere wagens niet mogen hinderen.
Bij Eemnes is het idd vaak druk en kan de combi Tesla en Niet Tesla een knelpunt opleveren.
2 opmerkingen:
- de niet Tesla rijder met een aansluiting aan de 'verkeerde kant' zou eventueel ook aan de achterkant van de lader kunnen parkeren (veldzijde)
- er staan nog veel 'oudere S en X-en' die nog gratis kunnen laden; dat zal ook wel 'out faden'
Beide zijn binnenkort voor mij aan de orde.
 
Tesla bellen. Ze kennen de eigenaar en kunnen (dreigen om) de verdere toegang te ontzeggen. Er staat in de voorwaarden, die door niet-Teslas moeten ondertekend worden bij het aanmaken van een akkoord, dat ze andere wagens niet mogen hinderen.
Heel eerlijk: dat is nonsens van Tesla. Als de laadpoort aan de niet Tesla kant zit neem je twee plekken in. Kan je als berijder weinig aan doen....

Dat gaat overigens wel veranderen: bij nieuwe SuC paal in midden en vaker aan de achterkant plek. Maar tot die tijd....
 
Je bent immers akkoord gegaan met de voorwaarden.
Onzin toch? Zo hard zijn die voorwaarden niet.

Of je stelt het netwerk open voor alle modellen, of alleen voor specifieke modellen.
Indien het laatste sluit dan die modellen uit, vraag bij het registreren welke auto het om gaat en zeg dan "helaas is ons netwerk niet opengesteld voor uw auto".
Of laat in de app alleen zien dat er maar twee plekken beschikbaar zijn voor jouw model: de eerste en de laatste.
En toon in de app de nummers van de andere laders niet en activeer het laden op die middenstalls nier.
Maar zo hard speelt Tesla het niet want ze moeten gewoon hun netwerk opengooien voor de hele markt.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Zo hard zijn die voorwaarden niet.
IMG_4258.jpeg